חדשות הנדל"ן: גזית גלוב מתבססת בקנדה; 3 שכונות חדשות מקודמות

החברה הודיעה על הקמת שותפות לנכסים מניבים בהשקעה של 100 מיליון שקל • ועדות התכנון מקדמות תוכניות לכ-2,200 יח"ד • ורני צים תקים מרכז מסחרי גם ברהט

שיתוף הכתבה
מייסד ובעל השליטה בגזית גלוב, חיים כצמןמייסד ובעל השליטה בגזית גלוב, חיים כצמן

הוותמ"ל אישרה השבוע את תוכנית 'קריית שחקים' בהרצליה – תוכנית שתוקם מצפון למחלף שבעת הכוכבים וכוללת 1,650 יחידות דיור חדשות, שמתוכן 330 יחידות דיור יהיו דירות קטנות. נוסף על כך כוללת התוכנית 200 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 12 דונם עבור שטחים פתוחים וכן שטחים לטובת בתי ספר, גני ילדים ותרבות ופנאי. בהיבט התחבורתי מציעה התוכנית הקמת מרכז תחבורה מטרופוליני המשלב בין כל סוגי התחבורה הציבורית בטרמינל אחד - רכבת כבדה, מערך 'מהיר לעיר' ומסוף אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים.

חדשות הנדל"ן: גזית גלוב מתבססת בקנדה; 3 שכונות חדשות מקודמותחדשות הנדל"ן: גזית גלוב מתבססת בקנדה; 3 שכונות חדשות מקודמות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז החליטה להפקיד תוכנית מתאר לקיבוץ רמת הכובש שבמועצה האזורית דרום השרון. התוכנית מאפשרת את צמיחתו של היישוב ל-400 יחידות דיור, לעומת 238 יחידות דיור הקיימות בו כיום. נוסף על כך כוללת התוכנית 100 יחידות דיור קטנות, שטח לטובת הקמת בית ספר אזורי חדש ושימור מבנים היסטוריים המצויים בקיבוץ. התוכנית משתרעת על 675 דונם.

 

בהמשך השבוע אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה את התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בעיר החרדית רכסים, שכונת רסקו שהוגשה על ידי חברת רסקו. התוכנית כוללת 420 יחידות דיור, 19,238 מ"ר עבור מבני ציבור ו-32 דונם עבור שטחים פתוחים. היא נמצאת בגבולה הצפוני של רכסים, ומתפרסת על פני 107 דונם.

 

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה השבוע כי תשקיע 13 מיליון שקלים בפרויקטים להתחדשות עירונית בשש ערים ברחבי הארץ. מדובר בכספי משרד הבינוי והשיכון , שיועברו לטובת הפרויקטים באמצעות הרשות הממשלתית – בערים ירושלים, רמלה, אילת, רמת השרון, גבעתיים וקריית ים. בסך הכול יושקעו הכספים בשמונה מתחמי פינוי-בינוי חדשים, שבהם ייבנו כ-6,000 יחידות דיור חדשות במקום כ-1,700 יחידות דיור קיימות. מהרשות נמסר כי ההשקעה מצטרפת ל-20 מיליון שקלים נוספים שהוקצבו במחצית הראשונה של השנה במסגרת מסלול רשויות.

 

ראשת העיר יהוד-מונסון, יעלה מקליס, באירוע בשיתוף התושבים בנושא עירוב שימושים : "גם אם יהוד לא תבנה היום יחידת דיור אחת, אנחנו נהיה תקועים בפקקים של אור יהודה, של קריית אונו ושל כל הסביבה. את המרחב הציבורי חייבים לשדרג ואחד הכלים הוא עירוב שימושים – כדי שאולי לא נצטרך להוציא את האוטו מהבית כשנלך לקניות או לעבודה, ונגיע ברגל ובתחבורה ציבורית. המצב כיום הוא שכל אחד משתמש ברכב שלו להמון דברים, רואים את הבעיה הזאת לא רק ביהוד אלא בכל מדינת ישראל ובמיוחד במרכז".

חדשות הנדל"ן: גזית גלוב מתבססת בקנדה; 3 שכונות חדשות מקודמותחדשות הנדל"ן: גזית גלוב מתבססת בקנדה; 3 שכונות חדשות מקודמות

חברת גזית גלוב הודיעה על הקמת שותפות חדשה לאיתור נכסים מניבים בקנדה. השותפות מוקמת בשיתוף דורי סגל, מי שהיה בעבר מנכ"ל החברה והקים את החברה בזמנו עם חיים כצמן, בעל השליטה בחברה. בהודעתה לרשות לניירות ערך מסרה החברה כי השותפות, שגזית גלוב תחזיק ב-60% ממנה, "תעסוק באיתור, ברכישה ובניהול נכסים בעלי שימוש מעורב בערים צפופות אוכלוסין בקנדה ובדגש, בשלב זה, על העיר טורונטו". גזית גלוב תשקיע בחברה בשלב ראשון 60 מילון דולר קנדי, ודורי ישקיע מצידו עוד 40 מיליון דולר קנדי.

 

חברת  רני צים מרכזי קניות, בניהולו של רני צים, דיווחה השבוע כי כחלק מפיתוח פעילות החברה במגזר הערבי תחת המותג SEVEN, שותפות שבה היא מחזיקה ב-50% התקשרה בהסכם לייזום ולהקמה של מרכז מסחרי בעיר רהט, אשר ייבנה על שטח של כ-17 אלף מ"ר ויכלול כ-9,000 מ"ר שטחי מסחר. להערכת החברה, העלות של הקמת הפרויקט תהיה כ-51 מיליון שקל, וה-NOI השנתי הצפוי יהיה כ-7 מיליון שקל. נזכיר כי החברה מתכננת להקים, לצד שותפתה במותג, חברת מידאס, 10 מכרזים במגזר הערבי תחת המותג SEVEN, בין היתר בטירה, בטמרה ובדליית אל כרמל.

חדשות הנדל"ן: גזית גלוב מתבססת בקנדה; 3 שכונות חדשות מקודמותחדשות הנדל"ן: גזית גלוב מתבססת בקנדה; 3 שכונות חדשות מקודמות

חברת אלמוגים החזקות, בניהולה של מיכל גור, הודיעה השבוע כי זכתה, לצד חברת יוסי אברהמי עבודות הנדסה אזרחית, במכרז של רשות מקרקעי ישראל  להקמת 115 יח"ד בלגונה המזרחית באילת, על  מגרש בשטח של 12,247 מ"ר. המקרקעין מיועדים לבנייה רוויה למגורים, כך שעל המגרש ניתן להקים מתחם מגורים עם מבנים בני 4-2 קומות, על שפת הלגונה. חלקה של אלמוגים בקרקע ובפרויקט הינו 50%. בתמורה לקרקע ישלמו החברות הזוכות לרמ"י כ-78.4 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. בהודעת אלמוגים נמסר כי בשלב זה אין ביכולתה להעריך את עלויות הקמת הפרויקט ואת רמת הרווחיות הצפויה בו.

 

חברת קנדה ישראל הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי העבירה את התשלום האחרון, בסך 166.4 מיליון שקל, עבור עסקת מתחם הרכבת בתל אביב. קנדה ישראל מעדכנת כי לצורך העברת הסכום התקשרה החברה בהסכם עם בנק מממן להעמדת מימון בסך כולל של כ-186 מיליון שקל, מהם 165 מיליון שקל למימון רכישת הקרקע וכ-21 מיליון שקל כהלוואת גישור בגין רכיב המע"מ.

 

חברת אמות הודיעה השבוע כי התקשרה בהסכם עם חברת נכסים ובנין לרכישת קניון קריית אונו – עסקה שעליה הודיעה באמצע ספטמבר האחרון. תמורת הרכישה תשלם החברה 538 מיליון שקל (ולא 545 מיליון שקל כפי שפורסם בהודעה הראשונה). מהחברה נמסר לרשות לניירות ערך כי השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור הממונה על התחרות. נכסים ובנין מסרה בעקבות חתימת ההסכם כי בגין העסקה צפוי לה תזרים מזומנים של 515 מיליון שקל, ורווח נטו של 29 מיליון שקל.

 

חברת סלעית וחברת שובל, יזמי פרויקט באר שבע טאצ' שבשכונת פארק הנחל החדשה הנבנית בימים אלו בבאר שבע, מדווחים כי סיימו למכור את כל שטחי המסחר בשכונה – בשטח כולל של 4,000 מ"ר, אשר עליו מתוכננות להיבנות 24 חנויות. לדברי שייקה נפחא, מנכ"ל חברת סלעית, השטחים המסחריים נמכרו בממוצע של 16 אלף שקלים למ"ר.

חדשות הנדל"ן: גזית גלוב מתבססת בקנדה; 3 שכונות חדשות מקודמותחדשות הנדל"ן: גזית גלוב מתבססת בקנדה; 3 שכונות חדשות מקודמות

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפההוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזגזית גלובאמות השקעותנכסים ובנייןהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתיוסי אברהמיסלעיתשובל מתחמי מגוריםבאר שבע טאצ'מתחם הרכבתקניון קריית אונומידאסSEVENדורי סגלחיים כצמןרני צים מרכזי קניותשכונת פארק הנחל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...