ההתחדשות בדרום ת"א נמשכת: פרויקט עם 317 יח"ד אושר למתן תוקף

מדובר בפרויקט פינוי-בינוי בשכונת נווה עופר שקודם בעזרת החברה לפיתוח והתחדשות עירונית וחברת אחים מרגולין • העבודות יכללו הריסת 7 בניינים בני 112 דירות

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם ארבר צפון בשכונת נווה עופר (סטודיו אנדו, כנען שנהב אדריכליםהדמיית מתחם ארבר צפון בשכונת נווה עופר (סטודיו אנדו, כנען שנהב אדריכלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה הבוקר (ב') למתן תוקף תב"ע חדשה בדרום תל אביב – בשכונת נווה עופר. מדובר בתב"ע ראשונה לפינוי-בינוי בשכונה, אשר כוללת הריסה של 7 בניינים בני 112 דירות, ובניית 317 דירות חדשות במקומן, ב-3 בניינים בני 18-6 קומות. בחודשים הקרובים יצאו בעלי הדירות למכרז לבחירת היזם שעימו יתקשרו לביצוע הפרויקט, וימשיכו לקדם את הפעולות הנדרשות לטובת הוצאת היתר בנייה.

יש לציין כי התוכנית אושרה כבר בוועדה המקומית בחודש אפריל האחרון, אך נדרשו בה כמה תיקונים חשובים על מנת שתקבל תוקף. כעת, לאחר שאושרה למתן תוקף, ניתן לפרסמה ברשומות ולהתקדם לבחירת יזם ולהוצאת היתר בנייה.

ייחודו של הפרויקט הוא בכך שבעלי הדירות מקדמים את הפרויקט בעצמם, על פי עקרונות "המודל החברתי" שאותם פיתחה החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, המתמחה בייצוג דיירים. על פי מודל זה, בעלי הדירות הם היזמים של הפרויקט במתחם מגוריהם, הם היוזמים קידום תוכנית בניין עיר חדשה למתחם ולאחר אישורה - הם אלו שעורכים מכרז לבחירת היזם שיתקשר איתם בהסכם פינוי-בינוי. את הדיירים ליוותה גם חברת ההנדסה והייעוץ אחים מרגולין, ומתכנן הפרויקט הוא אדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים . עורך הדין המייצג את בעלי הדירות הוא עו"ד יריב בר דיין ממשרד יריב בר דיין עורכי דין. 

שכונת נווה עופר - כמו גם שכונות נוספות באזור - יעברו מהפך בשנים הקרובות ויציעו, לצד בנייני מגורים חדשים, גם פיתוח סביבתי, תשתיות חינוך, מסחר ותשתיות ציבוריות. כל אלה יבטיחו איכות חיים גבוהה לתושבים הנוכחיים, וימְשכו אוכלוסייה חדשה וחזקה, שכיום אין לה פתרונות מגורים בסביבה"

התוכנית הינה סנונית ראשונה של תוכניות פינוי-בינוי בשכונת נווה עופר, מהשכונות המהוות חלק מהחזון העירוני של העיר תל אביב לפיתוח שכונות בדרום העיר ובמזרחה על פי תוכנית המתאר החדשה - תא/5000 . השכונה כוללת כיום כ-3,000 דירות בבינוי מיושן, ומתגוררים בה כ-8,000 תושבים. לשכונה יתרון בולט במיוחד ביחס לרוב שכונות העיר, שכן היא נהנית מכמות שטחי הציבור הרבים ביותר בתל אביב, ולכן היא נחשבת לשכונה עם צפיפות נמוכה מאוד. על פי מסמך המדיניות של העירייה ביחס לשכונה, צפויות להיות בה כ-9,000 דירות בסך הכול בתום תהליך ההתחדשות המקודם בה, והיא צפויה למנות כ-23 אלף תושבים.

ככלל, נראה כי עיריית תל אביב מקדמת במרץ את התחדשותן של שכונות דרום העיר, בדגש על יפו. אך לפני כחודש פרסמנו כאן כי מספר התחלות הבנייה ברובע 7 ביפו הוא הגבוה ביותר במחצית הראשונה של השנה. הצטרפותה של נווה עופר למגמה זו, לצד אזורים נוספים כמו דרך סלמה (שם בשבוע שעבר רכשו י.ח דמרי ויהלומית פרץ שטח שיעבור גם הוא התחדשות), ממשיכה את תנופת ההתחדשות באזור.

ניר שמול, מבעלי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, ומנכ"ל חברת שניר , מציין: "הרשות המקומית מקדמת מדיניות תכנונית ששמה את דרום העיר בחזית ההתחדשות העירונית, ומבטיחה ששכונת נווה עופר - כמו גם שכונות נוספות באזור - יעברו מהפך בשנים הקרובות ויציעו, לצד בנייני מגורים חדשים, גם פיתוח סביבתי, תשתיות חינוך, מסחר ותשתיות ציבוריות. כל אלה יבטיחו איכות חיים גבוהה לתושבים הנוכחיים, וימְשכו אוכלוסייה חדשה וחזקה, שכיום אין לה פתרונות מגורים בסביבה. קרדיט גדול מגיע לבעלי הדירות על היכולת להתכנס יחד להבנה משותפת כי גורלם תלוי רק בהם, וכי עליהם להיות מי שייזמו בעצמם את תהליך ההתחדשות".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת נווה עופרדרום תל אביבהוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביבהחברה לפיתוח והתחדשות עירוניתאחים מרגוליןכנען שנהב אדריכליםעיריית תל אביב-יפויריב בר-דיין משרד עורכי דיןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...