חדשות הנדל"ן: 2 פרויקטים בי-ם מבשילים; נרכש בית גולדין בת"א

גב ים הודיעה כי התקיימו התנאים המתלים להקמת פארק ההייטק בגבעת רם • החלה בניית מגדל "גט"י הר חוצבים" • וקבוצת רכישה של פסו-גוב תקים את נחלת בנימין 7

שיתוף הכתבה
שמר גוב ועידו פסו, בעלי פסו-גוב. מקדמים את פרויקט "נחלת בנימין 7" (דיגיטל קלאוד)שמר גוב ועידו פסו, בעלי פסו-גוב. מקדמים את פרויקט "נחלת בנימין 7" (דיגיטל קלאוד)

• המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה השבוע על עדכון תוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו-וולטאיים – תוכנית שאושרה לפני כעשור. העדכון "נועד לבסס את מקומה של האנרגיה הסולארית כמקור ייצור חשמל משמעותי", כך על פי אנשי מנהל התכנון , "ותאפשר מסלולי היתר חדשים מכוח התמ"א, שלא נקבעו בתמ"א המקורית, דבר שיקצר באופן משמעותי את הליך האישור עבור מתקנים להפקת אנרגיה סולארית".
התוכנית מאפשרת לראשונה הקמת מתקנים פוטו-וולטאים בשטחים חדשים, בהם שטחים כלואים של מחלפים, שטחי מטמנות, על גבי מיגון אקוסטי, על קירות תמך, במאגרי מים ובבתי עלמין - כל זאת תוך פישוט הליך אישור ההיתרים. נוסף על כך, התוכנית תאפשר להקים מכוחה מתקני אגירת חשמל בתחומי תוכניות למתקנים פוטו-וולטאיים שכבר אושרו.

• עיריית תל אביב הודיעה השבוע כי היא מגרילה 5 דירות להשכרה בפרויקט לדיור בר-השגה ביפו, לאכלוס מיידי. מדובר ב-5 דירות בנות 3 חדרים, בשטח של 70-60 מ"ר, ברחוב מיכלאנג'לו 23-21 שבמתחם יהודה הימית ביפו – אשר הגרלתן מתקיימת בימים אלו, בתום חמש שנים של שכירות לזוכי המחזור הראשון. הפרויקט הוא פרויקט פרטי שנבנה בשנת 2014 על ידי חברת "פידמונט אנטרפרייזס" ואייל עמיר, הכולל 42 יחידות דיור בסך הכל. הדירות שיוגרלו כוללות מרפסת וחניה בתשלום, ויושכרו במחיר של 3,000-2,750 שקל לחודש. ההרשמה להגרלה נפתחה בתחילת החודש, ותיסגר ב-26.12, והיא מיועדת למשפחות צעירות וזוגות ללא ילדים תושבי תל אביב-יפו.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת גב ים הודיעה השבוע כי קיבלה מהאוניברסיטה העברית אישור על כך שהתקיימו התנאים המתלים לזכייתה במרכז להקמת פארק ההייטק בקמפוס גבעת רם. כפי שפורסם כאן בספטמבר האחרון, החברה זכתה במכרז שפרסם המוסד להקמת הפארק, בעלות של 1.4 מיליארד שקל. התנאים המתלים שהתקיימו, ומאפשרים את יציאתן של העבודות לדרך, היו קבלת אישור הוועדה לתכנון ולבנייה, ותקצוב לחתימה על הסכם הקומבינציה.

קבוצת רכישה שאורגנה על ידי חברת פסו-גוב, של שמר גוב ועידו פסו, מימשה לאחרונה את האופציה שעמדה לה לרכישת מבנה "בית גולדין" בנחלת בנימין 7 שבמדרחוב המפורסם בתל אביב. הקבוצה רכשה את המבנה תמורת 49 מיליון שקל, והיא מתעתדת לקדם כעת את בנייתו של פרויקט חדש במקום – "נחלת בנימין 7". מדובר בבניין המיועד לשימור, המתוכנן על ידי משרד ''יניב פרדו אדריכלים''. הסכם האופציה על המבנה, שבעקבותיו בוצעה הרכישה לאחרונה, נחתם בחודש פברואר 2019 מול חברת "לב הנחלה".

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברה אשר מבני תעשייה מחזיקה ב-50% ממנה התקשרה השבוע בהסכם למכירת מלוא זכויותיה בנכס בשטח של 132 דונם בוורשה, פולין. מדובר בנכס ששטחו הבנוי הוא 47.5 אלף מ"ר, והיא תמכור אותו תמורת כ-189 מיליון שקל. מבני תעשייה מדווחת כי ערך הנכס בספרי החברה הבת הוא כ-129 מיליון שקל. רווח מבני תעשייה מהעסקה צפוי להיות כ-30 מיליון שקל, והתזרים הפנוי הצפוי מהמכירה – כ-60 מיליון שקל. החברה מעריכה כי העסקה תושלם בשבוע הקרוב. נזכיר כי רק בשבוע שעבר דיווחה החברה על מכירת 4 מבני תעשייה בצרפת תמורת 202 מיליון שקל.

• חברת אשטרום נכסים מדווחת כי בסוף החודש האחרון התקיימו כל התנאים המתלים בהסכם למכירת הנכס בדיסלדורף, גרמניה, וכי העסקה הושלמה. כפי שפורסם כאן ביוני 2019, החברה מוכרת את הנכס תמורת 82.5 מיליון אירו

• גם ADO גרופ הודיעה כי השלימה עסקה שעליה דיווחה במהלך השנה – עסקה למכירת פורטפוליו של כ-5,900 יחידות דיור בברלין, גרמניה, תמורת סכום של 920 מיליון אירו. הרווח הצפוי לחברה מהמכירה, שעליה הודיעה ADO בספטמבר האחרון, הוא 83 מיליון אירו. כזכור, החברה הודיעה על מיזוגה אל תוך חברת אדלר נדל"ן הגרמנית, במהלך שמסתכם ב-2.75 מיליארד שקל – ואתמול (ה') עדכנה כי התקיימו כל התנאים המתלים למיזוג, וכי הוא צפוי להתרחש בשבוע הבא.

• חברת אאורה הכריזה היום על מינויו של שאול שלום לסמנכ"ל הנדסה בחברה. שלום, 47, מחזיק בניסיון של יותר מ-20 שנים בביצוע, בפיקוח ובניהול יזמי של פרויקטים למגורים ולתשתיות. בתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל הנדסה בקבוצת חג'ג'. "אאורה מבחינתי היא הרבה מעבר לחברת נדל"ן", אומר שלום. "אני שמח להצטרף למקום שמאמין, כמוני, בפרויקטים של התחדשות עירונית ורואה בדיירים שותפי אמת ביצירת מתחמי מגורים חדשים ומודרניים במקום שכונות ישנות שהוקמו בשנות ה-60".

• אספת בעלי המניות של חברת נכסים ובנין אישרה השבוע את הארכת כהונתו של בעלי השליטה בחברה ויו"ר הדירקטוריון, אדוארדו אלשטיין, כמ"מ מנכ"ל החברה. הארכת כהונתו של אלשטיין, כפי שפורסם כאן בסוף אוקטובר, היא עד מאי 2020.

• חברת י. שטרן ושות' החלה לאחרונה בהקמת בניין המשרדים "גט"י הר חוצבים" בירושלים, שיכלול 25 קומות. החברה, בבעלותם של המנכ"לים המשותפים אמנון ואסף שטרן, תקים את הפרויקט עבור החברה היזמית נכסי הר חוצבים. מלבד 25 הקומות יכלול המבנה גם חמש קומות של חניון תת-קרקעי, ויהיו בו בסך הכול כ-56,000 מ"ר בנויים. עלות ההקמה נאמדת בכ-246 מיליון שקל, והעבודות צפויות להימשך כ-27 חודשים.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• קבוצת כפיר הודיעה כי רכשה מהחברות אפריקה ישראל מגורים ושיכון בינוי כ-11 דונם בשכונת סביוני ים בקריית ים, תמורת 32.6 מיליון שקל. החברה מתכוונת לבנות על הקרקע כ-115 יחידות דיור צמודות קרקע. על פי ההערכות, עבודות הבנייה יימשכו כשנתיים.

• קבוצת רמי צרפתי הודיעה כי חנכה מרפאה אזורית חדשה שבנתה בבסיס הצבאי בה"ד 1 שבדרום, סמוך למצפה רמון. הקמתה של המרפאה התאפשרה בזכות מימון של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF). הביצוע של המרפאה הוטל על חברת הבת של קבוצת צרפתי, רגבים , עבור משרד הביטחון, והיא ממוקמת במבנה דו-קומתי בשטח של 900 מ"ר.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• החלה הבנייה בפרויקט תמ"א 1/38 של חברת דרא ברחוב מעפילי אגוז 58 שבשכונת נווה חן בדרום תל אביב. במקביל, יוצאת החברה בשיווק הפרויקט, שנקרא TLVILLAGE. מדובר בפרויקט תמ"א לחיזוק ותוספת בנייה, שיוסיף 2.5 קומות ו-21 דירות לבניין בן 3 קומות ו-24 דירות. את הפרויקט יזמה חברת רפפורט בן חיים, והאכלוס שלו צפוי ביוני 2022.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת אזורים מציעה לדיירים הקיימים במתחמים שלה להתחדשות עירונית, זיכוי למימוש בעכל הפרויקטים שלה ברחבי הארץ - במקום דירה חדשה בפרויקט עצמו. כך, הדיירים יוכלו לבחור בין דירה חדשה במתחם הפינוי-בינוי שבו התגוררו, לבין זיכוי בשווי דירתם העתידית, שיוכלו לממש בכל פרויקט אחר ברחבי הארץ שאותו מבצעת החברה. הזיכוי הכספי יינתן לדיירים בהתאם להערכת שמאי, ודיירים שיעדיפו להישאר באותה השכונה אך אין להם צורך בדירה גדולה, יוכלו לקבל דירה קטנה יותר בפרויקט - ואת ההפרש בתמורה כספית.

• משרדים חדשים למועדון הצרכנות "הוט" של הסתדרות ההנדסאים – בבניין במתחם ב.ס.ר בבני ברק. בניין "בית ההנדסאי" הוקם בהשקעה כוללת של 29 מיליון שקל, והוא משתרע על פני שתי קומות בשטח של 1,600 מ"ר. לצד המשרדים יעברו למקום חלק מיחידות הסמך של הסתדרות ההנדסאים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתנכסים ובנייןתמ"א 38מבני תעשייהאאורהקבוצת חג'ג'המועצה הארצית לתכנון ובנייהדיור בר-השגהגב-ים קרקעות בע"מפארק ההייטק בגבעת רםהאוניברסיטה העברית בירושליםפסו-גובבית גולדיןנחלת בנימין 7לב הנחלהאשטרוםשאול שלוםאדוארדו אלשטייןי.שטרןגט"י הר חוצביםקבוצת כפיררמי צרפתיבה"ד 1דראאזוריםמועדון הצרכנות הוטמתקן פוטו-וולטאיעיריית תל אביב-יפואפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...