דיירי פרויקט בהרצליה לראש העיר: "נדהמים והמומים נוכח הכרזתך"

נציגי הדיירים בפרויקט מחיר למשתכן בגליל ים פנו במכתב לראש העיר פדלון, על רקע הכרזתו כי לא יאפשר בנייה חדשה בעיר • "הצבת בפנינו במו ידיך מכשול חדש"

שיתוף הכתבה

דיירי פרויקט מחיר למשתכן בגליל ים בהרצליה יוצאים נגד החלטתו של ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מאתמול (א') לפיה בכוונתו להפסיק את פעילות הוועדה המקומית ולא לאפשר בנייה חדשה בעיר. הודעת ראש העיר פורסמה אמש בעמוד הפייסבוק של העירייה – ותושבי הפרויקט של חברת סלע בינוי בגליל ים זועמים.

"אנו, נציגי הדיירים בפרויקט מחיר למשתכן במגרשים 102 ו-103, אשר ההיתרים שלהם מעוכבים כבר יותר משנה, נדהמים והמומים נוכח הכרזתך הערב בדבר עצירת מתן היתרי בנייה", כתבו הדיירים במכתבם, "זאת על אף פנייתנו (שאליה היית מכותב) האחרונה לוועדה המחוזית, שבה הסברנו את מצבנו העגום.

רק אתמול היינו בפגישה בוועדה המחוזית עם אדריכלית העיר, מוניקה זר ציון, שבה אושרה הסרת עוד מכשול בירוקרטי מיותר של מגבלת תוכנית הניקוז ל-1,700 יח"ד, מגבלה אשר עיכבה אותנו לאור הקלות שהעירייה נתנה לפרויקטים אחרים. זה אמור היה להיות המכשול האחרון במסע מייגע של דחיות מיותרות, טעויות חישוב בבקשות שינוי השלביות ו'חלם' בפרסום ההחלטה להסטת הנחל שגרם לפרסום חוזר - אך כעת הצבת בפנינו במו ידיך מכשול חדש, נוסף, מכשול שאין לדעת מתי ייפתר כי במצב הנוכחי אין ממשלה באופק שניתן לבוא עימה בדין ודברים".

אנו דורשים כי העירייה לא תחזיק אותנו כבני ערובה לענייני תשתיות עירוניות. מלחמתכם, מוצדקת או לא, אינה צריכה להיות על גבנו, גב הזוגות הצעירים של העיר הרצליה. אנו סמוכים ובטוחים כי אין בכוונתך לפגוע בזוגות הצעירים של העיר ומקווים כי תעשה את הדבר הנכון ותפעל בהקדם לתקן את עוולות העבר ולמנוע עוול עתידי"

בהמשך מגוללים כותבי המכתב את הקשיים הרבים שעימם התמודדו – ושעם כמה מהם הם עודם מתמודדים – בדרך לאישור המיוחל לפרויקט: "אנו מיואשים, מההמתנה אשר כללה זמן רב בוועדות מחוזיות הלוך ושוב, אישור שר חקלאות ו-ועדה מקומית, פניות חוזרות ונשנות לגורמים בעירייה שחלקן הגדול נותר ללא מענה.

זאת ועוד, בשל הצמדת מדד תשומות הבנייה מדצמבר 2016 על כל התשלומים, גם העיכוב במסירת הקרקע מעכב את תאריך המסירה העתידי של הדירה - והמשמעות של כך היא עוד חודשי שכירות רבות, שכן מדובר בתוכנית מחיר למשתכן שבה אין לנו דירה קיימת. העלות הנוספת מוערכת ביותר מ-100 אלף שקל למשפחה, והסכום גדל בכל יום שעובר".

את המכתב שלחו נציגי הדיירים גם ליו"ר הוועדה המחוזית במחוז תל אביב, אדר' דניאלה פוסק, לסמנכ"ל העירייה, אהוד לזר, למהנדסת העיר אדר' חנה חרמש, לראש מחלקת הרישוי אדר' ישי ולנסי ולאדריכלית העיר מוניקה זר ציון. "אנו דורשים כי העירייה לא תחזיק אותנו כבני ערובה לענייני תשתיות עירוניות", חתמו הכותבים את מכתבם. "מלחמתכם, מוצדקת או לא, אינה צריכה להיות על גבנו, גב הזוגות הצעירים של העיר הרצליה. אנו סמוכים ובטוחים כי אין בכוונתך לפגוע בזוגות הצעירים של העיר ומקווים כי תעשה את הדבר הנכון ותפעל בהקדם לתקן את עוולות העבר ולמנוע עוול עתידי".

"ניצבים מול שוקת שבורה ונאלצים לעצור את התפתחות העיר"

כאמור, אתמול פורסמה בעמוד הפייסבוק של העירייה כי ראש העיר פדלון הודיע לשר האוצר משה כחלון כי בכוונתו "להפסיק את פעילות הוועדה המקומית ולא לאפשר בנייה חדשה בעיר ומתן היתרים לתוכניות תמ"א 38 ולהתחדשות עירונית, עד אשר המדינה תעמוד בהתחייבויותיה כלפי העירייה, כפי שהן מופיעות בהסכמי הגג, ותאשר תקציבים לבניית תשתיות חיוניות של מוסדות חינוך וגני ילדים, תחבורה, ניקוז, חשמל ועוד.

אנו נמצאים במצב חירום תפעולי. מדינת ישראל, מסיבות שונות, מפילה את כל חובותיה על הרשות המקומית ואינה נותנת את ההרשאות והתקציבים להקמת תשתיות בסיסיות של מים, חשמל, חינוך ותחבורה. אנו ניצבים מול שוקת שבורה ונאלצים לעצור את התפתחות העיר - כאן ועכשיו. לכן, החלטתי לסגור את פעילותה של הוועדה המקומית ולעצור לאלתר תוספות בנייה חדשה בעיר".

אנו נמצאים במצב חירום תפעולי. מדינת ישראל, מסיבות שונות, מפילה את כל חובותיה על הרשות המקומית ואינה נותנת את ההרשאות והתקציבים להקמת תשתיות בסיסיות של מים, חשמל, חינוך ותחבורה. אנו ניצבים מול שוקת שבורה ונאלצים לעצור את התפתחות העיר - כאן ועכשיו"

ההודעה נחתמה בהצהרה כי אם לא תתקבל תשובה משמעותית מגורמי המדינה עד למועד כינוס הוועדה הקרובה, ביום רביעי הקרוב, יודיע פדלון כוונתו בפני חברי הוועדה. אגב, גם בעמוד הפייסבוק של העירייה נרשמו לא מעט הודעות נזעמות מצד תושבים, המוחים על החלטתו של ראש העיר.

יש לציין כי הסכם הגג, וגם הבנייה בגליל ים עצמה, כבר עמדו בעבר במוקד חילופי האשמות בין העירייה לבין מוסדות המדינה: בפברואר האחרון הכריז ראש העיר על עצירת הבנייה בשכונה, משום שלטענתו המדינה הקפיאה את הסכם הגג שנחתם עימה. ימים ספורים לאחר מכן הגיע שר האוצר כחלון, בשיתוף מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון, לסיכום עם ראש העיר שהביא להסרת האיום מצד העירייה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןמשה פדלוןעיריית הרצליההוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליהגליל יםסלע בינויעדיאל שמרוןמוניקה זר ציוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...