הממשלה אישרה עוד 36 מיליון שקל למחיר למשתכן; תימשך גם ב-2020

ההחלטה להארכת התוכנית התקבלה פה אחד, וכצפוי, בישיבת הממשלה • התקציב - עבור מענקי רוכשים וסבסוד פיתוח קרקעות בפרויקטים בפריפריה • "תייצר ודאות בשוק"

שיתוף הכתבה

תוכנית מחיר למשתכן הוארכה הבוקר (א') באופן רשמי – וכצפוי: הממשלה אישרה היום בישיבתה פה אחד את הצעת ההחלטה, שמקצה 36 מיליון שקל למענקי רוכשים וסבסוד פיתוח קרקעות בתוכנית מחיר למשתכן ביישובי הפריפריה. החלטה זו משלימה את ההחלטה שהתקבלה במועצת רשות מקרקעי ישראל באמצע החודש שעבר, להאריך את התוכנית גם לשנת 2020, בכל רחבי הארץ. 

נדגיש כי הסכום שאושר היום מהווה חלק קטן מעלויות תוכנית מחיר למשתכן בפועל, שכן רוב העלויות מתבטאות באובדן ההכנסות מהקרקעות המסובסדות, ולא בהוצאה התקציבית עבור אותם מענקים. הדו"ח הכספי השנתי של מדינת ישראל לשנת 2018 שפורסם בתחילת יולי האחרון, הראה כי הפסדי התוכנית הכוללים בשנה שעברה עמדו על 5.3 מיליארד שקל.

החלטת הממשלה היום תאפשר את המשך התוכנית כסדרה, על אף תקופת ממשלת המעבר. יותר מאלפיים זוגות צעירים מגשימים את חלום הדירה במחיר הוגן מדי חודש, ואסור שזה ייפסק בגלל הפלונטר הפוליטי"

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר לאחר אישור ההחלטה כי היא "תייצר ודאות בשוק לגבי אופן פעולת הממשלה בשוק הדיור בתקופה הקרובה. זהו צעד נוסף להמשכיות התוכנית, לאחר אישור ועדת התכנון והפיתוח בשבוע שעבר לפתוח 75% מההגרלות הבאות גם לסדרה ג'. החלטות אלה ייתנו תקווה לזוגות הצעירים בטרם זכו וממתינים לממש את זכותם לרכוש דירה ראשונה בהנחה משמעותית".

כאמור, מועצת רשות מקרקעי ישראל החליטה להאריך את התוכנית גם לשנה הבאה, כפי שהכריז מנכ"ל רמ"י, עדיאל שמרון, באירוע פסגת הנדל"ן 2019 של מרכז הנדל"ן שנערך בתחילת החודש שעבר. באותה הזדמנות אמר שמרון כי "החלטה שלא להאריך את התוכנית משמעה שינוי מדיניות, ואי-אפשר לעשות זאת בזמן ממשלת מעבר". עוד אמר שמרון כי "יש לעשות בה התאמות קלות בנוגע לתמהילי המכרזים ולאופי הפרויקטים".
 
שר האוצר משה כחלון אמר לאחר אישור ההחלטה: "רוב העסקאות לדירות חדשות בשוק הדיור כיום הן לזוגות הצעירים, בהנחה של מאות אלפי שקלים במסגרת מחיר למשתכן , בדיוק כפי שתכננו. החלטת הממשלה היום תאפשר את המשך התוכנית כסדרה, על אף תקופת ממשלת המעבר. יותר מאלפיים זוגות צעירים מגשימים את חלום הדירה במחיר הוגן מדי חודש, ואסור שזה ייפסק בגלל הפלונטר הפוליטי".
 
שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "תוכנית מחיר למשתכן היא ללא ספק התוכנית הממשלתית המשמעותית והמעמיקה ביותר שנעשתה במדינת ישראל, ואנחנו רואים את התוצאות כבר בשטח. לא מדובר רק בהשפעה מדהימה על עשרות אלפי זוגות צעירים אשר קיבלו הזדמנות לרכוש דירה במחיר שפוי, כי אם בהשפעה עמוקה על שוק הדיור כולו. מספר העסקאות, שהגיע לשיא, והמשך ההרשמות להגרלות, מעיד על אמון ציבורי חסר תקדים בתוכנית הממשלתית. נמשיך לעמוד לצד הזוגות הצעירים בדרכם לבית משלהם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמחיר למשתכןמשרד הבינוי והשיכוןמשה כחלוןיפעת שאשא-ביטוןעדיאל שמרוןמשרד האוצר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...