מושב תנובות מציג: קפיצה של 2,000% בשווי מ"ר לתעשייה ב-15 שנה

מכרז של רמ"י במושב שבשרון, בשטח של 26 אלף מ"ר, נסגר תמורת 61.5 מיליון שקל • ב-2004 שווקו במושב שני שטחי תעשייה בני כ-2,00 מ"ר בפחות מרבע מיליון שקל

שיתוף הכתבה
ביקוש לעוד ועוד שטחי תעשייה במעגל השני לתל אביב (אילוסטרציה; שאטרסטוק)ביקוש לעוד ועוד שטחי תעשייה במעגל השני לתל אביב (אילוסטרציה; שאטרסטוק)

מושב תנובות שבשרון – כאינדיקציה לעלייה המסחררת במחירי שטחי התעשייה באזורי הביקוש בישראל: בתחילת השבוע נסגר מכרז של רשות מקרקעי ישראל לשטח בייעוד תעשייה במושב, המשתרע על פני 26,029 מ"ר. מחיר המינימום שנקבע למכרז הוא כ-13.74 מיליון שקל, ומחיר השומה – 30.2 מיליון שקל.

כבר בשלב ההצעות למרכז ניתן היה להבין שמדובר בשטח מבוקש מאוד: 23 הצעות הוגשו, בסכום ממוצע של 36.48 מיליון שקל. יש לזכור כי תנובות נמצא בנקודה אסטרטגית מאוד, בסמוך לכביש הרוחב 57 המקשר בין נתניה לבין כביש 6 וכביש 4, ובמרחק קילומטרים בודדים מכביש 6 עצמו. 

החברה הזוכה, חברת דנס מנופים, הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר – בסכום של 61,590,000 שקל, שהייתה גבוהה רק בכמה מאות אלפי שקלים מההצעה שאחריה. הזכייה משקפת מחיר של 2,366 שקל למ"ר. אגב, הזוכה לא חויבה בהוצאות פיתוח כלשהן.

בעקבות הזכייה, התפנינו לבדוק את מאגר המכרזים הקודמים של רמ"י בתנובות, גם כן בייעוד תעשייה. הגענו עד לשנת 2004, אז נסגרו בהצלחה שני מכרזים לשטחי תעשייה במושב – האחד בשטח של 1,748 מ"ר והשני בשטח של 2,227 מ"ר. על השטח הראשון שולם סכום של 218 אלף שקל, ואילו על השטח השני – 232,500 שקל. הסכומים הללו מבטאים מחיר של 104 ו-124 שקל למ"ר, כך שבתוך כ-15 שנים קפצו מחירי התעשייה במושב בכ-2,000% ויותר. אין טוב מזה כדי להמחיש עד כמה הפכו שטחי 'המעגל השני' של תל אביב למבוקשים כל כך לתעשייה, כמו גם למסחר, לאחסנה וללוגיסטיקה.

נדמה כי תרומה גדולה לביקוש הגדול לשטחים אלו מגיעה מעצם כניסתם של שחקני ענק לשוק בשנים האחרונות, ובתוכם אמזון כמובן. מהלכים שכאלו מגדילים את הביקוש לשטחי תעשייה, אחסנה ולוגיסטיקה בכל רחבי הארץ, ולראייה – הביקוש הגדול לשטחים כאלו אפילו בעיר רהט הסמוכה לבאר שבע, על אף שהמחיר למ"ר בעיר עודנו נמוך ועומד על פחות מ-800 שקל למ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמבני תעשייהמושב תנובותמכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...