רוטשטיין: מגעים מתקדמים להפחתת שומת עסקת החותרים ל-57 מ' ש'

כזכור, שומת דמי ההיוון שקיבלה החברה מרמ"י עמדה על 75 מיליון שקל • שני הצדדים מגבשים הסדר פשרה, שבמסגרתו לחברה אף תהיה זכות השגה עד לסכום של 43 מ' שקל

שיתוף הכתבה
טירת הכרמל. הפרויקט החדש במבואותיה עומד רגע לפני התממשותו (שאטרסטוק)טירת הכרמל. הפרויקט החדש במבואותיה עומד רגע לפני התממשותו (שאטרסטוק)

האם עסקת החותרים, שחברת רוטשטיין ממתינה לאישורה מאוגוסט 2018, עומדת סוף-סוף בפני סיכום? החברה הודיעה היום (ה') לרשות לניירות ערך כי היא נמצאת "במגעים מתקדמים", כהגדרתה, לגיבוש הסדר פשרה עם רשות מקרקעי ישראל באשר לשומת דמי ההיוון שניתנה לחברה. כזכור, במאי האחרון העבירה רמ"י לחברה שומת דמי היוון של 75 מיליון שקל, שלטענת רוטשטיין הייתה גבוהה ב-30 מיליון שקל מהסכום המקורי שהתקבל בכתב מרמ"י טרם חתימת ההסכם. בעקבות זאת שקלה החברה את צעדיה באשר לפרויקט.

כעת, כאמור, שני הצדדים עומדים בפני גיבוש הסדר פשרה, שבמסגרתו הסכום המקסימלי שייקבע בשומת דמי ההיוון יעוד על כ-57 מיליון שקל (לא כולל עלויות פיתוח). עוד כולל ההסכם המתגבש זכות השגה שתעמוד לחברה, עד לסכום שלא יפחת מגובה השומה המקורית – 43 מיליון שקל. אם אכן יתקבל ההסדר, הוא צפוי לסלול את הדרך ליישום הפרויקט בשטח.

הקרקע שעליה אמור להיות מוקם הפרויקט היא קרקע שתסופח לטירת הכרמל, ושייכת כיום לקיבוץ החותרים הסמוך. מדובר בחמישה מגרשים בשטח של 29 אלף מ"ר, שעליהם שילמה החברה לקיבוץ 100 מיליון שקל – בתנאי, כמובן, שיתקבל האישור המיוחל מרמ"י. במגרשים אלו מתכננת החברה לבנות 300 יחידות דיור חדשות. עלות הקמת הפרויקט מוערכת על ידי החברה בכ-350 מיליון שקל, הכוללים גם את דמי ההיוון המקוריים – לפני הוצאת השומה השנויה במחלוקת.

בחודש שעבר פרסמנו כאן כי התקופה להתקיימות התנאי המתלה (אישור רמ"י לעסקה) הוארכה בשנית, עד לסוף החודש הנוכחי, זאת לאחר שבמועד המקורי, אוגוסט 2019, התנאי המתלה לא מולא ולא ניתן היה להשלים את העסקה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלרוטשטיין נדל"ןמתחם החותריםעסקת החותריםטירת הכרמלשומת דמי היוון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...