חדשות הנדל"ן: פונתה תחנת הכוח באילת; מתחם גלילות צפון מתקדם

חברת החשמל פינתה את השטח בעיר הדרומית עבור מתחם מגורים ומלונאות • היתר חפירה ודיפון למרכז המסחרי במתחם בגלילות • ומילון מונחים חדש בתחום תכנון והבנייה

שיתוף הכתבה
שטח תחנת הכוח הישנה לאחר הפינוי (חברת החשמל)שטח תחנת הכוח הישנה לאחר הפינוי (חברת החשמל)

• חברת החשמל סיימה השבוע את פינוי אתר תחנת הכוח הישנה באילת, והעבירה את הקרקע לטובת הציבור ועיריית אילת – זאת כחלק מיישום הסדר הנכסים שעליו חתמה חברת החשמל עם המדינה, עם רשות מקרקעי ישראל ועם הרשויות המקומיות ערב אישור הרפורמה במשק והסדר נכסיה של החברה. התחנה ממוקמת מול חופה הדרומי של העיר, ובמסגרת הפעולות הוסרו כל המבנים והמתקנים במתחם. על השטח מתוכנן להיבנות אזור משולב מגורים, נופש ותעסוקה שיכלול 400 יח"ד ו-400 חדרי מלון.

חדשות הנדל"ן: פונתה תחנת הכוח באילת; מתחם גלילות צפון מתקדםחדשות הנדל"ן: פונתה תחנת הכוח באילת; מתחם גלילות צפון מתקדם

מנהל התכנון הודיע בימים האחרונים על השקתו של "המילון למונחי תכנון ובנייה": מדובר במילון דו-לשוני, בעברית ובערבית, אשר כולל יותר מ-200 מונחים, כמו גם הפניות למקורות חיצוניים ולחקיקה רלוונטית. על פי אנשי המנהל, המילון נועד "לסייע בהנגשת המונחים המקצועיים בתחום לקהל הרחב". למילון המונחים בשפה העברית, לחצו כאן; למילון המונחים בשפה הערבית, לחצו כאן

• ארגון הקבלנים במחוז דן וראשי התאחדות הקבלנים בוני הארץ ערכו בימים האחרונים סיור מקצועי באתר בניית הרכבת הקלה באם המושבות שבפתח תקווה – פרויקט שנבנה על ידי חברת דניה סיבוס וחברת ילמלזר. בהמשך ביקרו המשתתפים בפרויקט תמ״א 2/38 בגבעתיים, של חכמון חברה לבניין, ולאחר מכן סעדו עם מהנדסת העיר גבעתיים שרית צולשיין, ועם ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין.

חדשות הנדל"ן: פונתה תחנת הכוח באילת; מתחם גלילות צפון מתקדםחדשות הנדל"ן: פונתה תחנת הכוח באילת; מתחם גלילות צפון מתקדם

• חברת רבוע כחול הודיעה השבוע כי השלימה באופן רשמי את עסקת קנייתן של "חברות השוק הסיטונאי" – עסקה בסך של 225 מיליון שקל, שכוללת בין היתר את קניון TLV. בהודעה נכתב כי "על פי הערכה ראשונית של החברה, נכון למועד דו"ח זה, ובשקלול כל מרכיבי העסקה, עשויה החברה לרשום בדו"חותיה הכספיים רווח הזדמנותי - זאת בכפוף להערכת שווי הקניון כפי שצורפה לדו"חותיה הכספיים של החברה ליום 30 בספטמבר 2019".

• חברת ליבנטל הודיעה השבוע כי ועדת המשנה לתכנון ובנייה תל אביב-יפו החליטה להפקיד את תוכנית הבנייה על " מגרש סיפולוקס" שהחברה חוכרת, ברחוב יגאל אלון 106-100 בעיר, ועל מגרש גובל ממזרח לו. החברה חוכרת את השטח עם חברת עדמית תעשיות ושרותי רכב בירושלים, והיא מעדכנת כי מדובר בתוכנית מפורטת להקמת מגדל בן 45 קומות, לשימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה (כולל מלונאות), מגורים, מוסדות ציבור ושטחי ציבור. התוכנית אף מאפשרת להמיר את שטחי המגורים לשטחי תעסוקה נוספים. עוד כוללת התוכנית הנחיות לשימור מבנה מפעל סיפולוקס שבשטח המדובר, אשר יהפוך למבנה ציבור.

• חברת ביג מרכזי קניות הודיעה השבוע שקיבלה היתר דיפון וחפירה לפרויקט ביג פאשן גלילות, שיכלול מרכז מסחרי ושטחי משרדים, חניונים ושטחי שירות. היקף הבנייה הכולל, על פי התכנון, יהיה כ-220 אלף מ"ר. מדובר בשטח שנקרא גלילות צפון ונמצא בסמוך למתחם הסינמה סיטי בגלילות. המרכז המסחרי החדש ישתלב במרכז תעסוקה גדול החולש על פני 700 אלף מ"ר, שיכלול בין היתר תחנת רכבת ותחנת מטרו.

• חברת מניבים ריט הודיעה כי השלימה רכישת כמה מתחמים בצפון הארץ, באזור התעשייה תפן ובנהריה, תמורת 635 מיליון שקל. מדובר על נכסים בשטח כולל של כ-166 דונם, המשמשים לתעשייה, לאחסנה ולמשרדים. החברה צופה רווח תפעולי שנתי של כ-48.6 מיליון שקל מהנכסים שרכשה.

• חברת רני צים מרכזי קניות הודיעה לאחרונה כי קיבלה את אישור בית המשפט לביצוע עסקת הרכישה של קניון סיטי 1 בנוף הגליל שבצפון, תמורת 97 מיליון שקל. מדובר בעסקה שהתבצעה במסגרת הליך התמחרות במכרז לרכישת הנכס, ולכן נדרש לה אישור בית המשפט. הקניון נמצא באזור התעשייה נוף הגליל, ומשתרע על פני כ-36,500 מ"ר, עם 4 קומות עיקריות, 4 קומות ביניים, מרתף חלקי וקומת גג חלקית. ההכנסות השנתיות מחוזים חתומים בנכס הן 7 מיליון שקל, והרווח התפעולי השנתי הוא כ-5.5 מיליון שקל.

• חברת ארזים (ג.י.א) מקבוצת אורון אחזקות והשקעות הודיעה השבוע כי היא משנה את שמה, ותיקרא מעתה אורון נדל"ן. כזכור, החברה זכתה לאחרונה בכמה מכרזים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן , כולל בניית 199 יחידות דיור בשטח בסיס תל השומר שעתיד להתפנות.

• חברת יורו ישראל הודיעה השבוע כי היא מתחילה בשיווק פרויקט צמודי הקרקע שלה בשכונת אור ים באור עקיבא. מדובר ב-91 יח"ד צמודות קרקע בנות שישה חדרים כל אחת. שכונת אור ים כולה צפויה להכיל בסופו של תהליך 3,500 יחידות דיור.

חדשות הנדל"ן: פונתה תחנת הכוח באילת; מתחם גלילות צפון מתקדםחדשות הנדל"ן: פונתה תחנת הכוח באילת; מתחם גלילות צפון מתקדם

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןקניון TLVרני צים מרכזי קניותביג מרכזי קניותעיריית אילתא.ליבנטלמגרש סיפולוקסמניבים ריטארזים (ג.י.א)יורו ישראלהתאחדות בוני הארץחברת החשמל לישראלרבוע כחול נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...