חדשות הנדל"ן: פינוי-בינוי בקטמון; מצלאוי ונצבא משלבות כוחות

עיריית ירושלים אישרה פינוי 95 יח"ד ובניית 393 יח"ד במקומן • מצלאוי ונצבא יקימו פרויקט ל-1,078 יח"ד בבת ים • ואפקון תקים מעונות סטודנטים בראשל"צ

שיתוף הכתבה
סמי מצלאוי, בעלי חברת מצלאוי (יח"צ)סמי מצלאוי, בעלי חברת מצלאוי (יח"צ)

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה השבוע תוכנית להתחדשות עירונית במתחם אשר נמצא בין הרחובות יעקב פת, בר יוחאי ויצחק שדה, בשכונת קטמון ח'-ט'. שטח התוכנית כ-8.3 דונם, והיא מציעה התחדשות עירונית בדרום מערב השכונה. במסגרת העבודות יבוצעו הריסה ופינוי של שלושה מבני שיכון קיימים, בני 4 קומות ו-95 יח"ד. במקומם יוקמו ארבעה מבני מגורים חדשים עם 393 יח"ד, במבנים בני 30-18 קומות.

 

• חברת אייפורט סיטי-נצבא וחברת מצלאוי סיכמו על שיתוף פעולה בהקמת פרויקט פינוי-בינוי גדול ברחוב יוספטל בבת ים. הפרויקט, שאושר על ידי הוועדה המקומית והמחוזית ונמצא לקראת קבלת היתר בנייה, יכלול 1,078 יחידות דיור, שטחי מסחר ושטחי משרדים, לאחר הריסת 240 יחידות דיור קיימות. שטח המסחר והמשרדים בפרויקט יהיה כ-25 אלף מ"ר.

 

• חברת מבנה מעדכנת שוועדת הערר המחוזית במחוז תל אביב דחתה את העררים נגד פרויקט הסוללים שהיא מתעתדת להקים בשיתוף עם חברת תדהר , וכעת תפעל החברה להוצאת היתרים עבור הפרויקט. כפי שפרסמנו כאן בסוף אפריל, מדובר במיזם לעירוב שימושים במזרח תל אביב, הכולל שני מגדלי מגורים, שני מבנים למשרדים ולמסחר, מבנה ציבור ויותר מ-5,000 מ"ר שטחים ירוקים.

• חברת ישראל קנדה הודיעה השבוע כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת מלוא ההחזקות בתאגיד אשר מחזיק בבעלות על בית המלון פאבליקה הרצליה שבשדרות אבא אבן בעיר. המזכר נחתם מול בעלי התאגיד, איסתא ליינס, המחזירה ב-67.66% מהמניות של התאגיד. תמורת ההחזקה בתאגיד, אם תושלם העסקה, תשלם ישראל קנדה 142 מיליון שקל. עוד סוכם כי אם לאחר מועד השלמת העסקה תוקנינה זכויות בנייה נוספות במקרקעין, כל אחד מהצדדים יהיה זכאי לשליש מסך זכויות הבנייה הנוספות. יש לציין כי זו לא העסקה הראשונה שמתבצעת לאחרונה בענף התיירות המתפתח: קבוצת עזריאלי הודיעה לאחרונה כי היא קונה את מלון הר ציון בירושלים, ומכרזים בסך 143 מיליון שקל שווקו בהצלחה במתחם התיירות בים המלח.

קבוצת עזריאלי עצמה דיווחה השבוע בנוגע לעסקת מלון הר ציון כי קיבלה את אישור הממונה על התחרות להשלמת העסקה לרכישת המלון. כעת, על פי הודעת החברה לרשות לניירות ערך, הצדדים פועלים להשלמת העסקה.

• המכללה למנהל ואפקון חתמו השבוע על הסכם זכיינות (BOT) להקמת מעונות הסטודנטים בראשל"צ – בעלות כוללת של 130 מיליון שקל. לפני כשנה זכתה אפקון במכרז, וכעת נחתם ההסכם הסופי בין הצדדים. מעונות הסטודנטים יוקמו על ציר שדרות רבין שבמערב העיר, בסמוך למוסד האקדמי ועל שטח של 4 דונם. המעונות יכללו 16 אלף מ"ר שטח בנוי וייבנו בשש קומות. הם יכללו כ-500 יחידות דיור, 450 מהן דירות סטודיו ליחיד ו-50 דירות סטודיו מרווחות. אפקון תתפעל ותתחזק את מתחם המעונות למשך 24 שנים ו-11 חודשים, בתמורה לסכום שייגזר מכמות הסטודנטים שישכירו מעונות בקמפוס, ובהיקף מוערך של כ-12 מיליון שקל לשנה. 

 

• חברת סלע קפיטל נדלן הודיעה השבוע כי התקשרה בהסכמים לרכישת 3 קומות במגדל פלטינום בתל אביב, ולרכישת מרכז מסחרי בבני ברק. בנוגע למגדל פלטינום, רוכשת החברה את הקומות 4, 15 ו-16, בשטח כולל של 2,605 מ"ר ובתוספת 59 מקומות חניה; המרכז המסחרי בבני ברק חולש על כ-4,000 מ"ר וכולל גם 53 מקומות חניה. על שני הנכסים תשלם החברה 151 מיליון שקל. סלע קפיטל מדווחת כי שני הנכסים מושכרים בתפוסה של 100%, וכי לכמה מהשוכרים עומדת האפשרות להאריך את תקופת השכירות בעוד שש שנים לכל היותר. הרווח התפעולי החזוי מהנכסים – כ-10.45 מיליון שקל - תשואה ממוצעת של כ-6.92%.

• קבוצת הולמס פלייס וחברת צמח המרמן הודיעו השבוע על שיתוף פעולה בתחום ה-D.B.O.T להקמת קאנטרי קלאב חדש בכפר סבא - מתחם בילוי ופנאי הכולל מועדון ספורט וחוגים ובריכות שחייה, בהתקשרות עם עיריית כפר סבא לכ-25 שנה. עלות הקמת המועדון בכפר סבא צפויה להסתכם בכ-45 מיליון שקל, ולטובת העניין סיכמו החברות על הקמת חברה ייעודית שתתכנן ותקים את הקאנטרי החדש – ומיועדת להקמת מועדונים נוספים כאלו בעתיד ברחבי הארץ.

• ארקו החזקות הודיעה השבוע כי חתמה על עסקת ענק בהיקף 400 מיליון דולר, לרכישת פעילות אמפייר פטרוליום האמריקאית, חברה מובילה להפצת דלקים בארה"ב. את הרכישה מבצעת בפועל חברת הבת של ארקו, GPM, ובכך למעשה תרכוש פעילות אספקת דלקים לכ-1,460 תחנות דלק, ופעילות קמעונאית הכוללת כ-75 תחנות דלק וחנויות נוחות. הרכישה תביא את GPM להפעלה עצמית ואספקת דלקים של יותר מ-2,900 אתרים במצטבר בארה"ב. העסקה תגדיל את כמות הגאלונים השנתית הנמכרת של GPM לכ-2.2 מיליארד גאלון.

 

• חברת מגה אור הודיעה כי התקשרה בהסכם לרכישת 61.86% ממניות חברת ארנה סטאר גרופ, תמורת סכום של 135 מיליון דולר. על פי מגה אור, החברה הנרכשת פועלת בתחום הנדל"ן המניב, באופן ישיר ובאמצעות חברות בנות, ובעלת שני תחומי פעילות עיקריים שהינם תחום מרכזי המסחר ותחום נכסי נדל"ן אחרים. העסקה תושלם לאחר התקיימות תנאים מתלים שונים, כולל אישור הממונה על התחרות.

אפי נכסים מדווחת כי חברת הבת שלה, AFI Europe N.V, התקשרה בהסכם לרכישת ארבעה מבני משרדים ברומניה, בערים בוקרשט וטימישוארה. מדובר בנכסים בשטח בנוי כולל של כ-118 אלף מ"ר, שאותם תרכוש אפי נכסים תמורת 290 מיליון אירו. החברה מעדכנת שהשלמת העסקה כפופה להתקיימותם של כמה תנאים מתלים, כולל קיום ההליך הפרוצדוראלי ברומניה הנוגע להעברת זכויות בחברה נרכשת, וכן קבלת אישור הרשות לתחרות ברומניה.

• חברת שרביב הודיעה כי קיבלה טופס 4 עבור פרויקט URBAN TOWER בשכונת משכנות האומנים בקריית מוצקין, וכי בקרוב תחל לאכלס את המגדל. מדובר במגדל שבו 98 דירות, אשר מציע בין היתר נוף אל הים התיכון.

 

• חברת פוליגון מדווחת כי פתיחת מתחם בתי הקולנוע "סינמה סיטי" בחדרה, שנבנה בנכס בבעלותה, נדחתה לרבעון הראשון של שנת 2020. בעבודות הקמת המתחם חלו עיכובים רבים, על רקע מחלוקות עם החברה המקימה את הפרויקט. מועד תחילת השכירות המקורי נקבע לדצמבר 2016, ונראה כי כעת – 3 שנים ויותר לאחר מכן – תחל הפעילות במקום באופן רשמי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםקבוצת עזריאלימגה אורקבוצת מבנהאפקוןסמי מצלאויצמח המרמןעיריית כפר סבאארקו החזקותאפי נכסיםשרביבפוליגון נדל"ןסלע קפיטל נדל"ןקבוצת תדהרפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...