אושרה תוכנית בנק החקלאות: המבנה ישומר; 46 יח"ד ייבנו סביבו

המבנה התל אביבי יעבור שימור מקיף, יתווספו לו 2 קומות ובעורפו יוקם מבנה שיוכל לשמש גם למלונאות • המתחם נקנה השנה ע"י מלונות בראון ב-100 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
הדמיית מבנה בנק החקלאות לאחר שימורו ופיתוחו (מנהל התכנון)הדמיית מבנה בנק החקלאות לאחר שימורו ופיתוחו (מנהל התכנון)

שימור ושדרוג לאחד הבניינים הישנים המפורסמים בתל אביב: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב אישרה לאחרונה את התוכנית המפורטת לשימור ולפיתוח מתחם בנק החקלאות בעיר, שנמצא בצומת הרחובות קרליבך והחשמונאים. הגופים המתכננים אף שואפים במסגרת התוכנית להדגיש את החשיבות של המבנה מבחינה אדריכלית, ואת הערכים האדריכליים שהוא מציג.

בניין בנק החקלאות הוקם בשנת 1951 כמקום מושבו של המוסד הפיננסי שיועד למתן אשראי לעסקים בתחום החקלאות בישראל. ב-2005 הוחלט על הפרטתו, אך כבר זמן רב לפני כן הוא עמד חסר שימוש, באחד המקומות המרכזיים בעיר – לא רחוק משדרות רוטשילד, מדרך בגין ומרחוב המסגר. בשנת 2009 קנה את מבנה בנק החקלאות ג'ורג' חורש, המשמש בין היתר כזכיין רשת H&M ויבואן רכבי טויוטה, על רקע הכוונה של עיריית תל אביב והגופים המתכננים להקים לתחייה את המתחם המיושן שעמד ריק במשך שנים. חורש רכש את הבניין תמורת 28.5 מיליון שקל.

"מבנה בעל חשיבות היסטורית ואדריכלית"

התוכנית שהתגבשה כוללת שני חלקים: האחד – שימור של הבניין הקיים; השני – הקמת מבנה חדש ותוספת יחידות דיור במתחם. באשר לחלק הראשון קובעת התוכנית הוראות עיצוב, בינוי, פיתוח ושינוי ייעוד למבנה, "לשם הבטחת שימורו כמנוף לחשיפת ערכים אדריכליים של המורשת הבנויה בשנים שלאחר קום המדינה". התוכנית כוללת שימור חללי מבואות וגרם מדרגות הראשי וקביעת קומת קרקע מסחרית, כמו גם פיתוח ושימוש לחצר בניין בנק החקלאות.

התוכנית קובעת הוראות עיצוב, בינוי, פיתוח ושינוי ייעוד למבנה, לשם הבטחת שימורו כמנוף לחשיפת ערכים אדריכליים של המורשת הבנויה בשנים שלאחר קום המדינה. לאור ערכיו האדריכליים הוחלט לשמר, לשקם ולשפץ את המבנה , וזאת במטרה לחשוף את הערכים אדריכליים של המורשת הבנויה בשנים שלאחר קום המדינה"

בהוראות התוכנית נכתב כי "מבנה בנק החקלאות תוכנן על ידי שולמית ומיכאל נדלר. המבנה הינו בעל חשיבות היסטורית ואדריכלית. היות שבניין בנק החקלאות נמצא בתחום ההכרזה (הכרזת אונסק"ו על שטחי העיר הלבנה של תל אביב), ולאור ערכיו האדריכליים הוחלט לשמר, לשקם ולשפץ את המבנה בתיאום מחלקת השימור בעירייה, וזאת במטרה לחשוף את הערכים אדריכליים של המורשת הבנויה בשנים שלאחר קום המדינה". התוכנית קובעת כי למבנה הקיים יתווספו שתי קומות, כחלק מתוספת הזכויות למבנה מתוקף סעיף 23 לתמ"א 38. קומת הקרקע תוקצה למסחר ולתעסוקה, כאמור, והקומות העליונות ייועדו למגורים או למלונאות (ואף ניתנת אפשרות לשילוב ביניהם).

החלק השני כולל, כאמור, בניית מבנה חדש במתחם – מבנה מגורים שיפנה אל רחוב קריית ספר, בעורפו של מבנה בנק החקלאות. בסך הכול, בשני המבנים, יהיו בסופו של דבר 46 יחידות דיור, כמה מהן כאמור יוכלו לשמש למלונאות. בשטח שעליו יוקם מבנה המגורים החדש ייבנה גם חניון תת-קרקעי שישמש את באי שני המבנים. שטח התוכנית כולה מסתכם בכ-1,706 מ"ר.

נציין כי ביולי האחרון רכשה את המתחם חברת מלונות בראון, מידי ג'ורג' חורש, תמורת 100 מיליון שקל. הרשת תנסה לקדם הגדלה של זכויות הבנייה במתחם, בשאיפה להקים בו יחידות דיור מלונאיות בלבד, 110 חדרים בסך הכול בשני המבנים. ההערכות הן כי ההשקעה בתוכנית כזו, אם תתקבל, תסתכם ב-60 מיליון שקל ואף יותר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנק החקלאותעיריית תל אביב-יפוהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמלונות בראוןג'ורג' חורששימור מבניםתמ"א 38מנהל התכנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...