פרשת אורתם סהר: קבוצת יעקובי הגישה עוד הצעה לרכישת חברות הבת

לפני כשבועיים הציעה לרכוש את החברות מליבו ואורתם סהר תשתיות ובניה תמורת 8 מיליון שקל – וכעת שודרגה ההצעה ל-9 מיליון שקל • לאורתם סהר צו הקפאת הליכים

שיתוף הכתבה
בעלי קבוצת יעקובי, פיני ואמיר יעקובי (יח"צ)בעלי קבוצת יעקובי, פיני ואמיר יעקובי (יח"צ)

קבוצת יעקובי ממשיכה בניסיונות לרכישת חברות הבת של אורתם סהר, על רקע קריסתה: הקבוצה, שבבעלות אמיר ופיני יעקובי, הגישה אתמול (ב') הצעה מעודכנת לרכישת שתי חברות הבת של אורתם סהר – החברות מליבו בניה ואורתם סהר תשתיות ובניה – תמורת 9 מיליון שקל, זאת לאחר שהציעה סכום של 8 מיליון שקל לפני כשבועיים.

כזכור, אורתם סהר הגישה בקשה להוצאת צו הקפאת הליכים מבית המשפט בתחילת החודש שעבר, זאת לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים, ולא בפעם הראשונה בשנים האחרונות. במקביל, הודיעה קבוצת יעקובי, שאורתם הייתה בבעלותה, על מחיקת יתרת השקעתה בחברה.

אם נדמה היה שההכרזה הזאת תחתום את תקופת השקעתה של קבוצת יעקובי בחברות של אורתם סהר, הגיע הדיון בבית המשפט לפני כשבועיים, שבעקבותיו הודיעה קבוצת יעקובי כי היא מעוניינת לרכוש את חברות הבת של אורתם סהר תמורת 8 מיליון שקל. אתמול, כאמור, הודיעה החברה כי היא משדרגת את הצעתה במיליון שקלים נוספים, זאת בעקבות דיון נוסף שהתקיים בבית המשפט בנושא.

הדיון האחרון, כך מדווחת קבוצת יעקובי, התקיים בהמשך לדו"ח מפורט שהוגש על ידי נאמני אורתם סהר. לבקשת הנאמנים, בית המשפט הותיר את הסעדים שניתנו על ידו בדיונים הקודמים על כנם, וקבע כי יתקיים דיון נוסף בבית המשפט בעוד כשבועיים.

במסגרת מאמצי החברה להקטין את החשיפות וההפסדים, הוגשה על ידי החברה לנאמנים הצעה חדשה אשר החליפה את ההצעה הקודמת, לרכישת החברות הבנות כשהן נקיות מכל חוב, עיקול, התחייבות עבר או שעבוד, ובחברות הבנות יוותרו זכויות ונכסים כפי שפורטו בהצעה החדשה"

"במסגרת מאמצי החברה להקטין את החשיפות וההפסדים, הוגשה על ידי החברה לנאמנים הצעה חדשה אשר החליפה את ההצעה הקודמת, לרכישת החברות הבנות כשהן נקיות מכל חוב, עיקול, התחייבות עבר או שעבוד, ובחברות הבנות יוותרו זכויות ונכסים כפי שפורטו בהצעה החדשה, שעיקרם הסיווגים הקבלניים הקיימים בכל אחת מחברות הבנות; זכויות החברות הבנות בכמה פרויקטים בייזום ובביצוע שבגינם העמידו חברות בת של החברה ערבויות; וכן רכוש קבוע שבבעלות החברות הבנות, לרבות רכוש קבוע שהוצב בפרויקטים האמורים לעיל".

קבוצת יעקובי מבהירה כי אישורה של העסקה כפוף להתקיימותם של תנאים מתלים, לרבות קבלת אישור דירקטוריון הקבוצה, הסכמת הנאמנים, הסכמת הבנקים המלווים של חלק מהפרויקטים הכלולים בהצעה החדשה, הסכמת מזמיני הפרויקטים הכלולים בהצעה החדשה - וכמובן אישור בית המשפט.

כאמור, לפני כשבועיים הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב על הקפאת ההליכים המתנהלים נגד חברות קבוצת אורתם, והורה כי הסעדים הזמניים שניתנו במסגרת החלטתו הקודמת, כולל עיכוב מימוש ערבויות בנקאיות, יישארו בתוקפם. עוד קבע בית המשפט כי הנאמנים הזמניים שמונות לאורתם סהר יהפכו לנאמנים קבועים, כי נכסי קופת הנשייה יעמדו לפירעון חובות העבר של חברות קבוצת אורתם וכי פירעון חובות העבר של חברות קבוצת אורתם מנכסי קופת הנשייה ייעשה רק בהתאם להוראות החוק, ויהא כפוף לאישור בית המשפט.

עוד הורה בית המשפט לנאמנים "לעשות כל מאמץ לבוא בדברים בהקדם עם המזמינים, עם היזמים וכדומה, כדי להגיע לידי הבנה ביחס לשיקום מלא או חלקי של קבוצת אורתם, לרבות באמצעות סיום של חלק מהפרויקטים שהחברות מבצעות באמצעות הנאמנים, ובדיקת היתכנות מכירתם או השלמת ביצועם של הפרויקטים היזמיים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בתל אביבאורתם סהרקבוצת יעקובימליבו בניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...