פרויקט שער העיר בי-ם: דחייה שישית במועד הגשת ההצעות למתחם K

המכרז לשיווק המתחם הראשון בפרויקט הגרנדיוזי פורסם לראשונה בדצמבר 2018 אך טרם נסגר • המועד האחרון להגשת הצעות נקבע כעת לאמצע מרץ הקרוב

שיתוף הכתבה
פרויקט הכניסה לעיר (תוכנית אב לתחבורה)פרויקט הכניסה לעיר (תוכנית אב לתחבורה)

קשיים בשיווק המתחם הראשון בפרויקט שער העיר בירושלים? אתמול (ג') עדכנה רשות מקרקעי ישראל על דחייה נוספת במועד האחרון להגשת הצעות למכרז עבור מתחם K בפרויקט הענק – דחייה שישית מרגע פרסומו בדצמבר 2018. למעשה, מאז פרסמנו כאן על שיווק המכרז ביולי 2019, נרשמו עוד ארבע דחיות מועדים, בהן כאלו שנגעו למועד האחרון להגשת שאלות הבהרה ובהן כאלו הנוגעות למועד האחרון להגשת הצעות.

הדחייה האחרונה, שפורסמה אתמול, קבעה את המועד האחרון להגשת הצעות על התאריך 16.3.2020, כלומר בעוד כחודש וחצי. נציין כי הדד ליין המקורי להגשת הצעות במכרז למתחם K היה תחילת יוני 2019 – וכי פרסומו ב-2018 התבצע, למעשה, כשנתיים לאחר המועד המקורי שבו תוכננה להתפרסם התוכנית באופן רשמי.

פרויקט שער העיר בי-ם: דחייה שישית במועד הגשת ההצעות למתחם Kפרויקט שער העיר בי-ם: דחייה שישית במועד הגשת ההצעות למתחם K

מתחם K הוא, כאמור, המתחם הראשון המוצע לשיווק בפרויקט שער העיר (או פרויקט הכניסה לעיר). מדובר בשטח של 4.4 דונם, שעליו מיועדים לקום מרכז עסקים חדש – למסחר, תעסוקה ומלונאות, וכן מרכז תחבורתי משולב. כיום קיימת למתחם K תב"ע בתוקף המאפשרת הקמת שני מגדלים בני 36 קומות, בשטח בנוי של 78,000 מ"ר. עיריית ירושלים מקדמת תוכנית מעודכנת לשטח זה, שתאפשר הקמת שני מגדלים בני 40 קומות, ותגדיל את השטח הבנוי בו ל-102,000 מ"ר.

המכרז משותף לרמ"י, לעיריית ירושלים ולעדן, החברה לפיתוח כלכלי בירושלים. מדובר במכרז שנחשב מורכב מאוד, שכן הוא כולל טיפול בנושא הבעלות על הקרקע, פינוי מגרש אוטובוסים קיים ועוד שלל מהלכים מאתגרים. המרכז התחבורתי שיוקם במתחם K ישרת את הפרוקיט כולו ויכלול את תחנת הרכבת יצחק נבון הסמוכה, תחנת אוטובוסים מרכזית חדשה, מפגש בין ארבעה קווי הרכבת הקלה וחניון תת-קרקעי ובו 1,300 מקומות חניה.

עבור המדינה, רמ"י ועיריית ירושלים מדובר במשימה ראשונה במעלה: הצלחת השיווק של מתחם K תיתן את האות לתחילת יישומו של הפרויקט העצום, שאמור לשנות את פניה של ירושלים, בטח ובטח בכל הנוגע לכניסה אל העיר. בדצמבר האחרון התקיים בעיר כנס להשקת שיווק המתחמים לפרויקט שער העיר, בנוכחות נציגים של חברות ויזמים גדולים מכל רחבי הארץ.

פרויקט שער העיר בי-ם: דחייה שישית במועד הגשת ההצעות למתחם Kפרויקט שער העיר בי-ם: דחייה שישית במועד הגשת ההצעות למתחם K

פרויקט שער העיר הוא רובע עסקים חדש שבו מתוכננים לקום בסך הכול כ-20 מגדלים לתעסוקה, מסחר, מלונאות, מבני ציבור ותרבות ומגורים תומכי תעסוקה. בסך הכול מציעות התוכניות בינוי של 1.5 מיליון מ"ר בכניסה לעיר, ועל פי ההערכות אלו יוסיפו לשוק העבודה בירושלים כ-60,000 מקומות עבודה חדשים. 

נציין בהקשר זה כי חברת מוריה לפיתוח ירושלים, האחראית על ביצוע העבודות בשטחי הפרויקט, מינתה לאחרונה את גלעד בר-אדון למנכ"ל החברה. בר-אדון כיהן בשנים האחרונות בתפקיד מנכ"ל חברת פרזות - חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםפרויקט הכניסה לעירעדן החברה לפיתוח כלכלי בירושליםמכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...