עוד התקדמות בתמ"א נתב"ג: מועברת להערות הוועדות והשגות הציבור

כך החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה, לאחר שבתחילת דצמבר הודיעה על קידום של עדכון לתוכנית • המטרה: "ייעול השימוש בשדה, תוך קביעת גבולות הרעש"

שיתוף הכתבה
נתב"ג. תוכנית המתאר מתקדמת לשלב הבא (שאטרסטוק)נתב"ג. תוכנית המתאר מתקדמת לשלב הבא (שאטרסטוק)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה באחרונה על העברת תוכנית המתאר הארצית לנמל התעופה בן גוריון, היא תמ"א 3/2/4, לשלב הערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור. מדובר בהתקדמות נוספת בעדכון לתוכנית, שעליו הכריזה המועצה בתחילת דצמבר האחרון, "לצורך ייעול השימוש בשדה, תוך קביעת גבולות לרעש מהשימוש לשדה".

כפי שפורסם כאן לפני כחודשיים, המועצה החליטה לקדם עדכון לתוכנית, שבמקורה אושרה כבר לפני יותר מ-20 שנה. העדכון, כך על פי מנהל התכנון , נועד לשתי מטרות: הראשונה - מניעת הרעש החריג באזורים שלא היו תחת הגבלת בינוי; השנייה - בחלוקה שווה יותר של הנחיתות בין המסלול המערבי, שעליו נחתו עד היום מרבית הטיסות, לבין המסלול הצפוני שהיה בשימוש מוגבל. באשר  לסעיף השני, העדכון מאפשר למעשה שימוש מלא במסלול הצפוני.

העדכון לתוכנית התגבש על רקע הצמיחה האדירה במספר הנוסעים שעוברים דרך נמל התעופה בשנים האחרונות. אם לפני 20 שנה, זמן כתיבת התוכנית, פקדו את נתב"ג 7 מיליון נוסעים בשנה, הרי שכיום המספר הוא 23 מיליון נוסעים – וגם רשויות התכנון הבינו כי נדרש שינוי חשיבה אשר יאפשר להתמודד עם הגידול העצום.

יש לציין, על רקע העברת התוכנית להשגות הציבור, כי כבר בסוף ספטמבר מחו תושבי מזור ובארות יצחק הסמוכים, שנמצאים לא רחוק מנתב"ג עצמו, נגד ההחלטה לקדם את תמ"א 3/2/4 – שלדבריהם "תאפשר לרשות שדות התעופה להתעלם מכל ההסכמות שנקבעו בעבר בנוגע להיקף ולשעות השימוש במסלולים השונים בנתב"ג לנחיתות והמראות. המשמעות היא פגיעה חמורה בתושבי היישובים סביב נתב"ג".

עו"ד אפרת לרנר אמרה סביב אותה הפגנה שת התושבים: "ביקשנו מוולנת"ע שלא להמליץ על קידום התוכנית במתוכנת שבה הוגשה, בשל פגמים רבים שנפלו בה. התוכנית מפקירה את התושבים ולא לוקחת בחשבון את זכותם לחיות חיים סבירים בביתם. הפעילות של נתב"ג מדירה שינה (באופן מילולי) מעיניהם של מאות אלפי תושבים ופוגעת קשות בשגרת חייהם, ואת הדבר הזה חייבת ולנת"ע להביא בחשבון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןנתב"גנמל התעופה בן גוריוןהמועצה הארצית לתכנון ובנייהתמ"א 3/2/4
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...