התחדשות רמת אליהו בראשל"צ: 5,397 יח"ד ו-55,000 מ"ר לתעסוקה

הוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית להתחדשות עירונית בשכונה, שתכלול גם 23 דונם שטחים פתוחים ו-12 דונם שטחי ציבור • "מודל מוצלח להתחדשות בשכונות ותיקות"

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת רמת אליהו לאחר ההתחדשות (נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים)הדמיית שכונת רמת אליהו לאחר ההתחדשות (נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים)

תוכנית התחדשות עירונית גדולה בשכונת רמת אליהו שבצפון ראשון לציון: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה היום (ב') להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת אליהו שבראשון לציון. ממנהל התכנון נמסר כי מדובר באחד הפרויקטים הגדולים בארץ במסגרת התחדשות עירונית. 

שטח התוכנית הוא 633 דונם והיא ממוקמת במתחם שכונת נווה ים ממערב, העיר חולון מצפון, אזור התעשייה שלאורך כביש 4 ממזרח, והרחובות יעקב כהן ואבא הלל סילבר מדרום. התוכנית, שקודמה על ידי הרשות המקומית, כוללת 5,397 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 30-9 קומות, במקום כ-2,900 יחידות דיור במבני רכבת של 4-3 קומות הקיימים היום בשטח, ומצויים במצב תחזוקתי ירוד. התוכנית נערכה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים.

במסגרת התוכנית התבצעה חלוקת מרחב התוכנית למתחמים גדולים לפינוי-בינוי, עם" סל זכויות" למגורים, למסחר ולשטחי ציבור בנויים ופתוחים בכל מתחם, כולל מספר מקסימלי של יחידות דיור. "בבדיקה כלכלית שהוצגה לוועדה עולה כי לפרויקט יש היתכנות בהינתן פתרונות של קרקע משלימה", נכתב בהודעת המנהל. "הובא לידיעת הוועדה כי תינתן קרקע משלימה בשכונות נחלת עילית, צריפין, מתחם 4 ומתחם האלף. מדובר בתוכנית ראשונה שבה ישנה הסכמה בין רשות מקרקעי ישראל לרשות מקומית לתת קרקע משלימה בשכונות אחרות".

נזכיר כאן כי בחודש יוני זכתה חברת שיכון ובינוי במכרז רמ"י עבור הקמת 155 יחידות דיור בשכונת הנוריות החדשה בעיר, שתוקם בשטח בסיס צריפין המפונה, ובמסגרת תוכנית המכרז משולבים גם ארבעה בניינים משכונת רמת אליהו, במסגרת פרויקט בינוי-פינוי-בינוי. על פי ההסכם, כל דייר בבניינים אלו יקבל דירה חדשה בשכונת הנוריות, במקום דירתו הישנה.

התחדשות רמת אליהו בראשל"צ: 5,397 יח"ד ו-55,000 מ"ר לתעסוקההתחדשות רמת אליהו בראשל"צ: 5,397 יח"ד ו-55,000 מ"ר לתעסוקה

בהיבט התחבורתי כוללת התוכנית הסדרה והשלמת רשת הדרכים הקיימת בתוך השכונה, יצירת נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית וחיבור לתחנות להסעת המונים המתוכננות מחוץ לשכונה, הקמת כביש עוקף בצפון השכונה, בציר מזרח-מערב, בהתאם לתוכנית המתאר לעיר, הקמת גשר מעל כביש 4 אשר יתחבר לשכונת נחל עילית, חיבור השכונה מצפון עם העיר חולון, הרחבת מדרכות והקמת רשת שבילים עבור הולכי רגל ואופניים וחיבורם לרשת השבילים העירונית. לצד אלו, רחוב צייטלין, שעובר במרכז השכונה, מתוכנן כרחוב מסחרי עם חזיתות מסחריות. מרחוב זה מתוכנן קישור להולכי רגל ולרוכבי אופניים לשכונות נחלת יהודה באמצעות גשר מעל כביש 4. 

מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, דוד לפלר, ציין כי "מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה, שמציעה תוספת יחידות דיור ושיפור משמעותי באיכות החיים של תושבי השכונה. התוכנית יוצאת לפועל בזכות היוזמה של הרשות להתחדשות עירונית של ראשון לציון ושיתוף הפעולה עם רמ"י ועם הוועדה המחוזית, שאפשר הקצאת קרקע משלימה בשכונות סמוכות, כך שתובטח הכדאיות הכלכלית של הפרויקט. ניתן לראות בפרויקט רמת אליהו מודל מוצלח של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות בכל הארץ".

זוהי כמובן לא התוכנית הגדולה הראשונה להתחדשות עירונית שמאושרת בעת הזו: בסוף חודש אוקטובר האחרון אושרה על ידי הוותמ"ל תוכנית גדולה להתחדשות עירונית בשכונה הוותיקה קריית משה ברחובות – שהוגדרה על ידי מנהל התכנון כגדולה ביותר מסוגה שאושרה עד כה. מדובר בתוכנית להקמת 10,000 יח"ד, המשלבת גם שטחי מסחר ותעסוקה.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתעיריית ראשון לציוןשכונת רמת אליהו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...