יוצאים לדרך: נחתם הסכם הפשרה בין רוטשטיין לרמ"י בנוגע למתחם החותרים

תשלם דמי היוון ופיתוח של כ-86 מיליון שקל – כפי שהעריכה בדיווח הראשון על העסקה באוגוסט 2018 • החברה מעדכנת כי היא פועלת לקבלת היתר בנייה ראשון, עבור 150 יח"ד

שיתוף הכתבה
מתחם החותרים. רוטשטיין כבר מקדמת בקשת היתר בנייה לשלב א' (שאטרסטוק)מתחם החותרים. רוטשטיין כבר מקדמת בקשת היתר בנייה לשלב א' (שאטרסטוק)

סוף לפרשת מתחם החותרים של חברת רוטשטיין, הסמוך לטירת הכרמל? דומה שכן: החברה הודיעה היום (א') לרשות לניירות ערך כי חתמה על הסדר פשרה מול רשות מקרקעי ישראל סביב נושא שומת דמי ההיוון שתשלם החברה לרשות עבור רכישת הקרקע במתחם.

כזכור, עוד באוגוסט 2018 הודיעה החברה כי חברה בת שלה חתמה על הסכם לרכישת הזכויות בהסכם חכירה עם רמ"י, בפטור ממכרז, במקרקעין בשטח כולל של כ-29,000 מ"ר בחמישה מגרשים בעיר טירת הכרמל, המיועדים, בהתאם לתב"ע קיימת, להקמת כ-300 יחידות דיור בבניה רוויה במתחם. מדובר בשטח שבמקורו שייך לקיבוץ החותרים הסמוך, והוא יועבר לתחום שיפוטה של העיר לצורך התרחבותה.

במסגרת הודעה זאת של החברה, העריכו ברוטשטיין כי יידרשו לשלם דמי היוון ודמי פיתוח בסך כולל של כ-86 מיליון שקל, וכי סך עלות המקרקעין בצירוף עלויות נוספות, הכוללות בין היתר את עלויות הפיתוח, מס הרכישה, העלויות המשפטיות, התיווך והייעוץ, צפוי להסתכם בכ-100 מיליון שקל.

בחודש מאי 2019 קיבלה החברה מרמ"י דרישה לדמי היוון שהיו גבוהים בכ-30 מיליון שקל מהערכתה, ועמדו על 75 מיליון שקל. מאחר שהחברה לא התכוננה לדרישת תשלום שכזו, ומאחר שאישור הפרויקט ויציאתו לדרך היו תלויים באישורה של רמ"י – התוכנית נותרה תקועה זמן רב, ולאורך תקופה זו האריכה שוב ושוב רוטשטיין את תוקפה של תקופת התקיימות התנאי המתלה, הוא האישור מרמ"י.

באמצע החודש שעבר חלה תפנית בפרשה, אז הודיעה רושטשטיין כי היא נמצאת "במגעים מתקדמים" עם רמ"י להפחתת דמי היוון ל-52 מיליון שקל, ואף תקבל זכות להשגה על ההחלטה, עד לסכום של 43 מיליון שקל, הוא סכום השומה המקורי. כעת, במסגרת הודעת החברה על חתימת הסכם הפשרה, היא מודיעה כי הסכום שתשלם אכן יהיה כמו במקור – קרי 43 מיליון שקל, במקום 75 מיליון שקל כפי שנדרשה החברה לשלם במאי.

"ביום 20 בפברואר 2020 נחתם הסדר פשרה בקשר לשומה המעודכנת", ציינה החברה בהודעתה לרשות לניירות ערך. "בכך, יובהר, התקיים התנאי המתלה וההסכם עם המוכר נכנס לתוקפו. יצוין כי החברה פועלת להגשת בקשה להיתר בנייה בגין שלב א' של הפרויקט, אשר יכלול כ-150 יח"ד".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רוטשטיין נדל"ןרוטשטיין נדל"ןמתחם החותריםעיריית טירת הכרמלרשות מקרקעי ישראלשומת דמי היווןהוצאות פיתוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...