''פינוי-בינוי בקטמונים ותוספת קומה למלון "היכל שלמה"

בקטמונים ייבנו 340 יחידות דיור חדשות בשלושה מגדלים, במקום 95 דירות ישנות • התוכנית להיכל שלמה תסייע לו לצמוח ל-16 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיית התוכנית בקטמונים (משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)הדמיית התוכנית בקטמונים (משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

שתי תוכניות בירושלים אושרו לאחרונה להפקדה בירושלים, על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – תוכנית לפינוי-בינוי בשכונת קטמונים הוותיקה בעיר, הכוללת הקמת שלושה מגדלי מגורים, ותוכנית לתוספת קומה עבור המלון הקיים "היכל שלמה" שבמרכז העיר.

התוכנית בקטמונים כוללת 340 יחידות דיור שייבנו בשלושה מגדלים בני 30-24 קומות. המגדלים ייבנו מעל בינוי נמוך יותר, של שמונה קומות, שימשו גם הן למגורים. במתחם קיימים כיום שלושה מבני שיכון הכוללים 95 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט. נוסף על יחידות הדיור, התוכנית מציעה גם 1,600 מ"ר עבור שימושי תעסוקה ומסחר, כדונם וחצי של שטח ציבורי פתוח, וכן שטחים עבור בית ספר, גני ילדים ובית כנסת, זאת כמענה לצורכי השכונה אשר עתידה לעבור תהליך התחדשות עירונית בשנים הבאות. 

התוכנית שהוגשה לוועדה כללה במקורה ארבעה מגדלים ו-393 יחידות דיור, אולם הוועדה המחוזית החליטה להפחית כ-50 יחידות דיור וביטלה מגדל אחד, וזאת על מנת ליצור שטח ציבורי פתוח לרווחת השכונה, המצוי בזיקה למגרש בית הספר המוצע בתוכנית, ולציר ירוק קיים בשכונה. מדובר במתחם על שטח של כשמונה דונם בין הרחובות פת, יצחק שדה ובר יוחאי. התוכנית הינה ביוזמת חברת קידום ניהול ותכנון, ונערכה ע"י משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

התוכנית כוללת עירוב שימושים ובכך מסייעת להפיכת הרקמה העירונית לפעילה, מגוונת ומעניינת. היא מהווה מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים"

במנהל התכנון מזכירים כי ברחוב פת מבוצעות בימים אלה עבודות הפיתוח של הקו הירוק של הרכבת הקלה, והמתחם עתיד ליהנות משירות הרכבת. נציין כי לאחרונה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תוכנית להקמת 269 יחידות דיור בצומת פת עצמה, צמות לשכונת הקטמונים. 

מתכננת המחוז, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התוכנית ממשיכה את תנופת ההתחדשות העירונית בירושלים ומציעה, מעבר לתוספת יח"ד לעיר ושדרוג של הרקמה הבנויה, גם שיפורים משמעותיים של השלד והמרחב הציבורי ושדרוג של רמת השירותים העירוניים וזאת בסטנדרטים הראויים לעיר איכותית ודינמית. 

התוכנית כוללת עירוב שימושים ובכך מסייעת להפיכת הרקמה העירונית לפעילה, מגוונת ומעניינת. היא מהווה מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקוש ליחידות דיור בעיר, תוך שמירה על השטחים הפתוחים".

מלון "היכל שלמה": 16 קומות ו-250 חדרים

במקביל להחלטה הנוגעת לתוכנית ההתחדשות העירונית בקטמונים, החליטה הוועדה המחוזית להפקיד תוכנית לתוספת קומה לבית מלון "היכל שלמה" של קבוצת המלונאות אינטרקונטיננטל, במרכז העיר ירושלים. בכך צפוי המלון לכלול 16 קומות. מדובר במתחם על שטח של כ-3.5 דונם, לאורך רחוב המלך ג'ורג', שבו עתיד לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה, ובסמוך לגן העצמאות, שהוא הפארק הציבורי הגדול במרכז העיר. 

במנהל התכנון מציינים כי לפני כשש שנים אושרה תוכנית לבית מלון הכולל 250 חדרים, ובצמוד לו בניין מגורים הכולל 40 יחידות דיור. כן כולל המתחם שטחי מסחר, מסעדה, שטחים בזיקת הנאה לציבור ומבנה לשימור. בימים אלו מצויה הבנייה בעיצומה וניתן כבר לראות את שלד מבנה המגורים. 

''פינוי-בינוי בקטמונים ותוספת קומה למלון ''פינוי-בינוי בקטמונים ותוספת קומה למלון

התוכנית למבנה המלון עצמו כוללת הוספת לובי עסקים וחדר אוכל ייחודי, מתוך מטרה לתת מענה לחתך לקוחות עסקיים בבית המלון. התוכנית הינה ביוזמת חברת מגדלי היכל שלמה ונערכה ע"י משרד פייגין אדריכלים.

מתכננת המחוז תלמי-באבאי ציינה כי "התוכנית מהווה נדבך נוסף של לחיזוק המע"ר הראשי ורחוב המלך ג'ורג' שבו תעבור הרכבת הקלה לקו שאושר, כל זאת תוך חיזוק ענף המלונאות החשוב כל כך לפיתוחה של העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתשכונת הקטמוניםמלון היכל שלמהשירה תלמי-באבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...