בדרך לעובדות בשטח: אושרה הקמת 2 מלונות בני 400 חדרים בשכונה החדשה בב"ש

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה את הפקדת התוכנית המפורטת לשני המלונות בשכונת פארק הנחל המתהווה • המלונות יהיו בני שמונה קומות, וישתרעו על 13.15 דונם

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת פארק הנחל לאחר השלמתה (רשות מקרקעי ישראל)הדמיית שכונת פארק הנחל לאחר השלמתה (רשות מקרקעי ישראל)

תוכנית להקמת מתחם תיירות ובו שני מלונות, בשכונת פארק הנחל החדשה בבאר שבע, עומדת לקראת אישור סופי: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה לאחרונה להפקדה את התוכנית המפורטת למתחם, שבו מונות בני 400 חדרים בסך הכול. המתחם ייבנה בצמוד לאזורי המגורים של השכונה, הנבנים בימים אלו.

בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי פארק הנחל שבתחומי השכונה "כולל אטרקציות תיירותיות ומהווה מוקד משיכה לתיירים. שני המגרשים הכלולים בתוכנית, מספר 351 ומספר 531, ממוקמים על השדרה המרכזית של השכונה וגובלים בפארק, ועל כך הוחלט לייעד אותם למלונאות. 

לאורך הציר הראשי המקשר בין השכונה לפארק - השדרה המרכזית - ישנה חזית מסחרית שתיצור פעילות אורבנית אינטנסיבית. על מנת לעודד את תנועת המשתמשים לאורך השדרה בפרט, ובצירים הראשיים של השכונה בכלל, התוכנית אינה מציעה עירוב שימושים במגרשי המלונאות"

לאורך הציר הראשי המקשר בין השכונה לפארק - השדרה המרכזית - ישנה חזית מסחרית שתיצור פעילות אורבנית אינטנסיבית. על מנת לעודד את תנועת המשתמשים לאורך השדרה בפרט, ובצירים הראשיים של השכונה בכלל, התוכנית אינה מציעה עירוב שימושים במגרשי המלונאות, למעט שימושים נלווים כגון חדרי ישיבות, מסחר נלווה, ספא, חדר כושר, בית כנסת וכיוצ"ב. תחנות אוטובוס ימוקמו בצמוד למגרשים".

התוכנית מציעה, כאמור, בנייה של שני מלונות – 200 חדרים בכל מלון. מדובר בשטח של 13.15 דונם, והשטח הבנוי בו יסתכם ב-35,200 מ"ר. שני המלונות יהיו בני שמונה קומות כל אחד. מגישת התוכנית היא עיריית באר שבע, ובהוראותיה ישנו פרט מעניין באשר לניצול הקרקע עד לעליית הדחפורים עליה. לפי ההוראות, צמד המגרשים שעליו ייבנו המלונות יפותח כשטח פתוח לרווחת התושבים, עד לשיווק ולביצוע בפועל של תוכנית מתחם התיירות.

בדרך כלל מתכננים מלונאות במתחם ייעודי לאחר הקמת שכונה ופה לראשונה מתכננים עם תכנון השכונה. לראשונה בארץ בונים בתוך שכונה בתי מלון, מתוך אמונה שהשכונה צריכה לתפקד בפני עצמה כעיר לכל דבר ועניין"

שכונת פארק הנחל הולכת ונבנית בימים אלו, כאמור. מדובר בשכונה שתכלול כ-5,000 יחידות דיור, ותשתרע על פני 5,300 דונם. בתחומה יהיה פארק רחב ידיים, ובימים אלו מושלמות העבודות לפיתוח אגם מלאכותי במקום, ששטחו יהיה 90 דונם. השכונה נמצאת בכניסה הדרום-מזרחית לעיר, לא רחוק מאזור התעשייה עמק שרה.

לדברי שייקה נפחא, מנכ"ל חברת סלעית השותפה עם החברות שובל וטובולסקי בפרויקט באר שבע טאצ' הנבנה בשכונה, "הדבר מצביע על כך שבאר שבע על המפה. יותר מכך, התוכנית הזו תואמת את החזון של מתכנני השכונה, כי זו תהפוך את באר שבע למטרופולין הדרומי. למעט מלון אחד שנמצא בתפוסה מלאה, אין בבאר שבע בתי מלון ולכן תוספת של שני בתי מלון בשכונת הפארק היא בבחינת תוספת משמעותית". 

לדברי נפחא, בתוכנית המקורית תוכננו 100 חדרי מלון, ואילו כעת נעשה שינוי יעוד מ'עירוני מעורב' ל'תיירות' - "דבר המצביע על אמונתה של המדינה בהיותה של השכונה מוקד משיכה. על פי התוכנית בתי המלון צמודים לבנייני המגורים ויהוו חלק ממארג החיים של השכונה, דבר שהוא חסר תקדים בתכנון של שכונות חדשות בישראל שכן בדרך כלל מתכננים מלונאות במתחם ייעודי לאחר הקמת שכונה ופה לראשונה מתכננים עם תכנון השכונה. לראשונה בארץ בונים בתוך שכונה בתי מלון, מתוך אמונה שהשכונה צריכה לתפקד בפני עצמה כעיר לכל דבר ועניין בכל היבט שהוא - חינוך, רווחה, תעסוקה, תיירות, פעילות נופש ופנאי, תעסוקה ומסחר ועוד".

נציין כי בתחילת חודש דצמבר האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באר שבע את הפקדת התוכנית להקמת מלון נוסף, במתחם "מבנה" במרכז העיר. המלון מתוכנן לכלול 180 חדרים. נכון להיום ישנו בבאר שבע רק מלון גדול אחד, מלון לאונרדו שנמצא גם הוא במרכז העיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותעיריית באר שבעשכונת פארק הנחלהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...