קבוצת עזריאלי תקים קרן סיוע בהיקף של 100 מיליון שקל

החברה הודיעה על הקמת קרן מיוחדת לסיוע פיננסי לשוכרים בקניוניה, עקב התפשטות הקורונה • הדירקטוריון אישר הקלות נוספות

שיתוף הכתבה
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי. שלל הקלות לשוכרים (קבוצת עזריאלי)אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי. שלל הקלות לשוכרים (קבוצת עזריאלי)

עוברים מדיבורים למעשים: קבוצת עזריאלי הודיעה היום (ג') לרשות לניירות ערך כי תקים קרן סיוע מיוחדת עבור שוכריה בקניונים השונים ברחבי הארץ. "לאור החלטת ממשלת ישראל לסגור את הקניונים בישראל עקב התפשטות נגיף הקורונה, ולנוכח השלכות החלטה זו על השוכרים בקניוני הקבוצה אישר דירקטוריון החברה להקים קרן מיוחדת לסיוע פיננסי לשוכרים, בהיקף של 100 מיליון שקל", נכתב בהודעת עזריאלי. "כספי הסיוע יועמדו לשוכרים בדרך של הלוואות בלון בתנאים מיוחדים, וכן בדרך של מענקים לשוכרים. החברה תקבע בתקנון הקרן קריטריונים לקבלת סיוע, תוך מתן דגש מיוחד לסיוע עסקים קטנים ובינוניים. הקרן, ההלוואות והמענקים יועמדו בהתאם ובכפוף להוראות הדין. 

ספי הסיוע יועמדו לשוכרים בדרך של הלוואות בלון בתנאים מיוחדים, וכן בדרך של מענקים לשוכרים. החברה תקבע בתקנון הקרן קריטריונים לקבלת סיוע, תוך מתן דגש מיוחד לסיוע עסקים קטנים ובינוניים. הקרן, ההלוואות והמענקים יועמדו בהתאם ובכפוף להוראות הדין"

כמו כן אישר דירקטוריון החברה מתן הקלות נוספות לשוכרים, בדרך של מתן פטור מתשלום דמי שכירות, למחצית השנייה של חודש מרץ 2020, לעסקים שנסגרו בעקבות החלטת הממשלה האמורה - וכן הקפאת תשלומי דמי השכירות והניהול בגין התקופה שמתחילה ב-1 באפריל, ועד ליום החזרה לשגרה".

החברה התייחסה כבר ביום ראשון האחרון להשפעת משבר הקורונה על פעילותה, וכתבה בין היתר: "לאור איתנותה הפיננסית של החברה, הבאה לידי ביטוי בסך המזומנים ושווה מזומנים שברשותה, בשיעור מינוף נמוך ובהיקף משמעותי של נכסים בלתי משועבדים ובמח"מ הלוואות ארוך, ולאור הפיזור הרחב של תיק הנכסים שבבעלות החברה, מגוון השוכרים ותחומי הפעילות, פוחת היקף השפעת החשיפה של עסקי הקבוצה למשבר ולחוסר יציבות משמעותיים בשל התפשטות הנגיף".

בתוך כך עדכנה חברת מליסרון , המחזיקה גם היא בכמה מרכזים מסחריים וקניונים ברחבי הארץ, כי יו"ר דירקטוריון החברה וחברי ההנהלה הציעו להפחית את שכרם באופן וולונטרי מהיום ועד לסוף אפריל, או עד שתתאפשר פתיחת הקניונים. על פי ההצעה, יו"ר דירקטוריון החברה תוותר באופן מלא על קבלת דמי ניהול חודשיים; השכר החודשי של המנכ"ל והמשנה למנכ"ל יופחת בשיעור של %20; השכר החודשי של יתר חברי ההנהלה כפיפי המנכ"ל יופחת בשיעור של 10%. 

הדירקטורים של החברה הזכאים לגמול דירקטורים פנו גם הם לחברה בבקשה להפחית את גמול הדירקטורים המשולם להם, בהיקף של 20%, למשך תקופת ההפחתה הנ"ל.החברה תיענה לבקשת הדירקטורים בכפוף לכך שאין מניעה משפטית להפחתה וולונטרית זו"

"הדירקטורים של החברה הזכאים לגמול דירקטורים פנו גם הם לחברה בבקשה להפחית את גמול הדירקטורים המשולם להם, בהיקף של 20%, למשך תקופת ההפחתה הנ"ל", מעדכנת עוד החברה. "החברה ציינה כי תיענה לבקשת הדירקטורים בכפוף לכך שאין מניעה משפטית להפחתה וולונטרית זו".

עוד לפני כמה ימים שלחה קבוצת כנען מכתב רשמי ללקוחותיה, לבעלי הדירות, לעובדים ולספקים, שם הצהירה כי תסייע בכל עניין דרוש – ואף תקדים לספקיה תשלומים אשר ממתינים לתשלום "שוטף+" מהחברה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת עזריאלימרכז מסחרימליסרוןקניונים ומרכזי מסחרמשבר הקורונהקבוצת כנעןקרן סיוע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...