בשל משבר הקורונה: שיכון ובינוי דוחה הנפקה של סדרת אגרות חוב חדשה

החברה מסרה לרשות לניירות ערך כי "בשל חוסר היציבות בשווקים עקב השפעת נגיף הקורונה, הוחלט בחברה ובחברות הבת לדחות בשלב זה את מהלך"

שיתוף הכתבה
בעל השליטה בשיכון ובינוי, נתי סיידוף. "מרבית הפרויקטים שבהם מעורבת הקבוצה מתקדמים כסדרם" (יח"צ)בעל השליטה בשיכון ובינוי, נתי סיידוף. "מרבית הפרויקטים שבהם מעורבת הקבוצה מתקדמים כסדרם" (יח"צ)

חברות הנדל"ן מוסיפות מהלכים לצמצום פעילותן בבורסה, לאור השלכות משבר הקורונה, המקומי והעולמי: חברת שיכון ובינוי הודיעה היום (ד') כי היא עוצרת מהלך להנפקה ולרישום מסחר בבורסה של סדרת אגרות חוב חדשה, זאת בשל אי-הוודאות שמביא עימו המצב החדש.

"בהמשך לדיווח החברה מתאריך 25 בפברואר 2020 בעניין בחינת מהלך של הנפקה ורישום למסחר בבורסה של סדרת אגרות חוב חדשה, וכן היערכות של שתי חברות בת – שיכון ובינוי נדל"ן ו-SBE - לביצוע הנפקה ראשונה לציבור של סדרות של אגרות חוב, מבקשת החברה לעדכן כי בשל חוסר היציבות בשווקים עקב השפעת נגיף הקורונה, הוחלט בחברה ובחברות הבת לדחות בשלב זה את מהלך הרישום למסחר של סדרות אגרות חוב החדשות. החברה וחברות הבת יבחנו את המועד המתאים לחידוש הליכי רישום למסחר של סדרות אג"ח כאמור, אם יוחלט לחדשם".

יש לציין כי הקבוצה נערכה מראש ככל הניתן לאפשרות של הטלת מגבלות שונות במשק, ובשלב זה לא מורגש מחסור בכוח אדם ובאספקה של חומרי בנייה, ומרבית הפרויקטים שבהם מעורבת הקבוצה מתקדמים כסדרם"

לצד הודעה זו, מנתחת החברה את המצב ואת ההשלכות על פעילותה בעקבות המשבר: "פעילותה העסקית של החברה מושפעת מהמצב שנוצר, עקב גורמים כגון סגירה מלאה או חלקית של מרכזים מסחריים, האטה או עצירה של עבודות קבלניות, האטה בקצב הפעילות המסחרית בחלק מפעילויות הקבוצה, עיכוב ייזום ופיתוח עסקי, אי-ודאות כללית בשווקים לגבי מקורות מימון ותנודות ריבית ומטבע. יש לציין כי הקבוצה נערכה מראש ככל הניתן לאפשרות של הטלת מגבלות שונות במשק, ובשלב זה לא מורגש מחסור בכוח אדם ובאספקה של חומרי בנייה, ומרבית הפרויקטים שבהם מעורבת הקבוצה מתקדמים כסדרם. 

כמו כן, בהמשך להנחיות הרשויות בישראל חלק מעובדי הקבוצה המועסק בפעילויות שאינן מוגדרות כפעילויות חיוניות במשק הוצאו לחופשה או לחופשה ללא תשלום, והפעילויות הרלוונטיות צומצמו בהתאם. לאור אי הודאות המאפיינת את המצב הנוכחי ומשכו, ובהתחשב בהשלכות האפשריות שיש למצב על תחומי הפעילות השונים בישראל ובמדינות האחרות שבהן פועלת החברה, היא אינה יכולה להעריך נכון למועד דו"ח זה את היקף ההשפעה על תוצאותיה הכספיות ואת ההשלכה על פעילותה העסקית".

מישורים: "החברה אינה רואה השפעה מהותית על הרווח התפעולי ברבעון הראשון"

גם חברת מישורים עדכנה היום את הרשות לניירות ערך בדבר השלכות המשבר על פעילותה: "נכון למועד זה, החברה אינה רואה השפעה מהותית על הרווח התפעולי ברבעון הראשון. במבט מעבר לרבעון הראשון, המשך התפשטות נגיף הקורונה לצד הגבלות על פעילויות מסוימות עלולים להחריף את הירידה האמורה בתנועת המבלים במרכזים בארה"ב, ולגרום בהתאם לירידה בפדיונות השוכרים של החברה, וכן לפגיעה בהכנסות של השוכרים של החברה בישראל. החברה עומדת ותעמוד בקשר עם שוכרים שיתקלו בקשיים בקשר עם התפרצות נגיף הקורונה, על מנת למצוא פתרונות מוסכמים ומתואמים.

נכון למועד פרסום דו"ח זה אין בידי החברה אפשרות להעריך את היקף ההשפעה של התפשטות נגיף הקורונה ושל הנחיות ממשלות ארה"ב וישראל על פעילות החברה וזאת, בין היתר, בהתחשב באי-הודאות הקיימת בעת הזו ובעדכונים התכופים והמשתנים של הנחיות ממשלת ארה"ב וישראל"

נכון למועד פרסום דו"ח זה אין בידי החברה אפשרות להעריך את היקף ההשפעה של התפשטות נגיף הקורונה ושל הנחיות ממשלות ארה"ב וישראל על פעילות החברה וזאת, בין היתר, בהתחשב באי-הודאות הקיימת בעת הזו ובעדכונים התכופים והמשתנים של הנחיות ממשלת ארה"ב וישראל, אשר יש להם השפעה מהותית על היקף הפעילות של המשק בכללותו ושל החברה בפרט. 

מבלי לגרוע מן האמור לעיל, הנהלת החברה מעריכה כי לאור איתנותה הפיננסית, ולאור הפיזור של תיק הנכסים שבבעלות החברה, מגוון השוכרים ותחומי הפעילות, פוחת היקף השפעת החשיפה על עסקי החברה למשבר או לחוסר יציבות משמעותיים בשל התפשטות נגיף הקורונה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהרשות לניירות ערךמישוריםנגיף הקורונהמשבר הקורונההבורסה בתל אביבשיכון ובינויSBE
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...