קבוצת מבנה מוכרת את פארק העסקים ביקום תמורת 243.5 מיליון שקל

הרוכשת: קרן ההשקעות בנדל"ן JTLV • הרווח הצפוי עבור קבוצת מבנה ממכירת הנכס הוא 70 מיליון שקל • "מכירת הנכס בתקופה זו מייצרת לחברה יתרונות משמעותיים אל מול מצב השוק"

שיתוף הכתבה
דוד זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה (תומר לוי)דוד זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה (תומר לוי)

למרות משבר הקורונה ואי-הוודאות בשוק, נחתמה עסקה גדולה בתחום הנדל"ן המניב: קבוצת מבנה מודיעה היום (ב') כי מכרה את פארק העסקים ביקום, תמורת 243.5 מיליון שקל, לקרן ההשקעות JTLV . הפארק, ששמו הרשמי הוא יורופארק, נמצא בסמוך לקיבוץ יקום, ומשתרע על שטח של כ-66,800 מ"ר. מדובר בפארק ירוק בן חמישה מבנים, שבו פועלות בין היתר החברות הוט וברודקום.

קבוצת מבנה מציינת בדיווח לרשות לניירות ערך כי הרווח אשר תרשום מהעסקה נאמד ב-70 מיליון שקלים, וכי התזרים הפנוי הצפוי מהמכירה לפני מיסים ולאחר הוצאות עסקה, ובכללן גם תשלום לחברת יקום יזמות, עומד על כ-229 מיליוני שקל. 

"עסקה זו מחזקת את אסטרטגיית החברה לקידום ייזום והשבחת נכסים במקומות אסטרטגיים, תוך שיפור נוסף בתזרים המזומנים", כתבה החברה בהודעתה. "יש לציין כי בחודש ינואר 2020 עלה דירוג החברה לAA-, וזאת לאור הקף הנזילות הגבוה של החברה בשוטף ולאור כך שלחברה יכולת פירעון חוב ללא הסתמכות על מחזורי חוב בשנים הקרובות".

נזכיר כי קבוצת מבנה היא תוצאה של מיזוג בין החברות כלכלית ירושלים ומבני תעשייה – מיזוג אשר בוצע בפועל במרץ 2019. לאחר מהלך המיזוג הזה מחזיקות החברות בשטחים בהיקף של 1.6 מיליון מ"ר, ובשווי של כ-8.9 מיליארד שקל.

דודו זבידה מנכ"ל קבוצת מבנה מציין: "מכירת הנכס ביקום בתקופה הזו מייצרת לחברה יתרונות משמעותיים אל מול מצב השוק, נכון להיום החברה המתמקדת בפעילות הייזום והשבחת נכסיה תוך חיזוק נוסף בתזרים המזומנים. לאחרונה אנו פועלים על מנת ליזום ולקדם פרויקטים חדשים, בבעלות מלאה בנכסים קיימים ובתחומים שונים כמו למשל פרויקט הדגל של החברה ברחוב הסוללים בתל אביב אשר יכלול מגורים, משרדים ומסחר גם יחד".

בראש קרן ההשקעות בנדל"ן JTLV עומדים עמיר בירם, אריאל רוטר, שלמה גוטמן ושותפים נוספים. החברה רכשה בנובמבר האחרון נכס בשטח של 5,000 מ"ר בראשל"צ, תמורת סכום כולל של 100 מיליון שקל, וברשותה נכסים מניבים רבים אחרים, כולל במתחם כיכר אתרים בתל אביב ובמתחם היקב בראשון לציון.

עמיר בירם, מראשי הקרן, התארח בפרק 28 של פודקאסט מגדל בבל ודיבר על פעיות הקרן בסקטור הנדל"ן המניב:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת מבנהדודו זבידהקרן JTLVפארק העסקים ביקוםיורופארקיקום יזמותעמיר בירםפודקאסט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...