רשות האוכלוסין וההגירה קוראת לקבלנים:"מידע אמין לעובדים הזרים בשפתם"

במכתב שנשלח מאגף ההסכמים הבילטרליים אל החברות המעסיקות עובדים זרים גם היום, נכתב כי פועלים רבים "חוששים להתייצב לעבודה בשל היעדר אמצעי מיגון''

שיתוף הכתבה
פועלי בניין זרים. "שמירת קשר עם העובדים על מנת למנוע דאגות ופחד מיותר" (שאטרסטוק)פועלי בניין זרים. "שמירת קשר עם העובדים על מנת למנוע דאגות ופחד מיותר" (שאטרסטוק)

"העובדים הזרים בענף הבניין חוששים מאוד מהידבקות בנגיף הקורונה במקום העבודה או המגורים, ומרגישים שהתאגידים אינם מספקים להם אמצעי מיגון, תנאים או הנחיות ברורות בקשר למצב האמור", כך טוענת רשות האוכלוסין וההגירה במכתב ששלחה לאחרונה אל תאגידי בניין מורשים להעסקת עובדים זרים בענף הבניין ואל חברות הביצוע להעסקת עובדים זרים בענף הבניין. 

המכתב, שנשלח מטעם אגף הסכמים בילטרליים ברשות, נכתב כי "בימים האחרונים, נתקבלו במשרדינו פניות משגרירויות זרות וכן מעובדים זרים המועסקים בענף, החוששים להתייצב לעבודה". בהתאם לכך מצאו אנשי האגף לפרט במכתבם על כמה צעדים חשובים שעל מעסיקי העובדים הזרים בענף לנקוט, כדי לספק מענה לחששותיהם של העובדים. אלו ההנחיות, בין היתר:

- לקיים אמצעים למניעת התפשטות מחלת הקורונה הן באתרי העבודה והן במגורי העובדים הזרים 

- לספק לעובדים הזרים ציוד נדרש למניעת התפשטות הקורונה

- מתן מידע אמין לעובדים בשפתם בקשר להנחיות משרד הבריאות ותסמיני המחלה ושמירת קשר עם העובדים על מנת למנוע דאגות ופחד מיותר, ובכלל זה טיפול מהיר בתלונות ושאלות של עובדים זרים.

המכתב כולל עוד כמה וכמה הנחיות, ופירוט באשר לצעדים המומלצים בתקופה זו, בכל הקשור ליחסי הגומלין מול העובדים הזרים. המכתב נחתם בקביעה לפיה "טיפול המעסיקים כלפי העובדים כפי שתואר לעיל, ימנע מהעובדים תחושת אי-ודאות וחשש הקיימות היום, ויאפשר את המשך עבודתם וקיום יחסי עבודה תקינים כפי שרצוי לכלל הצדדים".

לעיון במכתב לחצו כאן

כידוע, ענף הבנייה הוחרג מהנחיות המדינה בכל הנוגע לפעילות המשק, ומאפשר עבודה גם בימים אלו, תחת מגבלות מסוימות – ולכן גם העובדים הזרים ממשיכים לעבוד באתרי הבנייה בימים אלו. נזכיר כי עוד בתחילת המשבר החליטה הממשלה כי אשרת השהייה של כ-1,700 פועלים זרים מסין תוארך, כדי למנוע מחסור של עובדים בענף. האשרה הוארכה עד לחודש יוני הקרוב, ובהתאם למצב הנוכחי ישנו סיכוי לא קטן שתוארך עוד יותר.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןענף הנדל"ןפועלי בנייןמשבר הקורונהרשות האוכלוסין וההגירהאגף הסכמים בילטרליים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...