כתב אישום נגד שלושה תושבי ראמה שבצפון בגין איומים וסחיטה באיומים; "הטילו אימה על קבלנים וחברות בנייה"

השלושה, המואשמים שאיימו על קבלנים שניגשו למכרזים בגליל, נמצאים במעצר • מואשמים שניסו להניא קבלנים מלגשת למכרזים שונים, כדי להבטיח כי משפחת אבו-לטיף תהיה היחידה שתזכה בהם

שיתוף הכתבה
הנאשמים שוהים במעצר - אילוסטרציה (שאטרסטוק)הנאשמים שוהים במעצר - אילוסטרציה (שאטרסטוק)

שלושה תושבי הכפר ראמה שבגליל, מלחם עבאס, אחסאן פארס ו-וסאם פארס, מואשמים על ידי פרקליטות מחוז חיפה באיומים ובסחיטה באיומים כלפי קבלנים וחברות בנייה שניגשו למכרזים שונים באזור – זאת מתוך מטרה להשפיע על המכרזים ולהבטיח שמשפחתם, משפחת אבו-לטיף, היא זו שתזכה במכרזים הללו – מכרזי בנייה ותשתיות שערכם הכלכלי מוערך בעשרות מיליוני שקלים. בפרקליטות מחוז חיפה מציינים כי משפחת אבו-לטיף "מקושרת לגורמים עברייניים".

כתב האישום הוגש, באמצעות עורך הדין בני פסקל, לבית המשפט המחוזי בחיפה. צוין בו כי הנאשמים "פעלו באופן שהטילו אימה על קבלנים ועל חברות בנייה ששקלו להתמודד במכרזים, על מנת שאלה לא יתמודדו במכרז. מעשיהם נועדו לפגוע בתחרות החופשית ובטוהר המכרזים, ולצורך העברת כספים אלה לידי גורמים עברייניים. הנאשמים פעלו ללא מורא והטילו איימתם, פנים מול פנים, כלפי עשרות אנשים, בהם ממלאי תפקידים ציבוריים".

מעשי הנאשמים נועדו לפגוע בתחרות החופשית ובטוהר המכרזים, ולצורך העברת כספים אלה לידי גורמים עברייניים. הנאשמים פעלו ללא מורא והטילו איימתם, פנים מול פנים, כלפי עשרות אנשים, בהם ממלאי תפקידים ציבוריים"

כתב האישום מציין כי במהלך תקופה של כמה חודשים, עוד טרם האירועים המפורטים בכתב האישום, ובמקביל אליהם, התרחשו כמה אירועים במקומות שונים בגליל, ובעיקר בכפרים ובמועצות מקומיות במגזר הערבי, שבמסגרתם גורמים עברייניים שזהותם אינה ידועה איימו על קבלנים , על נציגי חברות בנייה ועבודות תשתית ועל גורמים שונים במועצות מקומיות ובחברות פיקוח על מכרזים לעבודות בנייה ותשתיות. 

אותם גורמים היו מתייצבים לסיורי קבלנים אשר התקיימו כחלק מהליכי מכרזים כאמור, מזהירים את הנוכחים לבל ייגשו למכרז ומודיעים כי במכרז או בעבודה נשוא המכרז אמורים לזכות גורמים הקשורים או מקורבים למשפחת אבו-לטיף מראמה. נוסף על כך, קיבלו כמה קבלנים ונציגי חברות בנייה ועבודת תשתית שיחות טלפון מאנשים שזהותם אינה ידועה, אשר איימו עליהם שלא לגשת למכרזים ולעבודות שונות.

על רקע זה מתאר כתב האישום כיצד שלושת הנאשמים קשרו קשר שבמסגרתו סיכמו כי יגיעו לסיור הקבלנים, ויאיימו על הנוכחים בסיור לבל יגישו הצעות במסגרת המכרז, בכוונה להרתיע את הנוכחים ולהניא אותם מלהשתתף בהליך המכרז. הם אכן ניגשו לעבר קבוצת משתתפים בסיור קבלנים , אשר מנתה כ-30 אנשים, תוך כדי הסברים על תנאי המכרז והעבודה. אחד הנאשמים פנה לכ-15 משתתפים, באופן אישי ובנפרד, והטיל עליהם אימה כאשר אמר להם בטון מאיים ותקיף שלא יעזו להתקרב או לגשת למכרז. נאשם נוסף עמד לצידו.

הנאשמים איימו על קבוצת המשתתפים בפגיעה שלא כדין בגופם, בחירותם, ברכושם, בפרנסתם, בשמם הטוב או בצנעת הפרט שלהם, והטילו עליהם אימה, הכול כדי להניע את נציגי החברות שלא להשתתף במכרז ולא להגיש הצעות למכרז"

כתב האישום מציין כי "הנאשמים איימו על קבוצת המשתתפים בפגיעה שלא כדין בגופם, בחירותם, ברכושם, בפרנסתם, בשמם הטוב או בצנעת הפרט שלהם, והטילו עליהם אימה, הכול כדי להניע את נציגי החברות שלא להשתתף במכרז ולא להגיש הצעות למכרז".

במכרז נוסף הגיע אחד הנאשמים האחרים לסיור קבלנים , בהשתתפות יותר מ-30 איש, בשטח שבו עתידה להתבצע העבודה, נעמד בסמוך אליהם ואמר בקול רם, ובטון מאיים ותקיף: "המכרז הזה שייך למשפחת אבו-לטיף, ומי שיתקרב למכרז מתקרב למשפחת אבו-לטיף".

שניים מהנאשמים, אחסאן פארס ו-וסאם פארס, מואשמים בסחיטה באיומים, ואילו הנאשם מלחם עבאס מואשם באיומים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. התיק נחקר על ידי שוטרי ימ"ר צפון של משטרת ישראל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בחיפהקבלניםפרקליטות המדינהכתב אישוםסחיטה באיומיםחברות בנייהימ"ר צפוןעו"ד בני פסקלמכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...