קבוצת עזריאלי מפרסמת תוכנית הקלות לשוכרים בקניוני החברה

זאת לקראת חזרתם של הקניונים לפעילות בימים הקרובים • בין היתר יוענק פטור מלא לשוכרים שעסקיהם היו סגורים מ-15 במרץ עד 4 במאי

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין (קבוצת עזריאלי)מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין (קבוצת עזריאלי)

קבוצת עזריאלי מפרסמת תוכנית למתן הקלות למרבית השוכרים בקניוני החברה – זאת על רקע החזרה הצפויה בימים הקרובים לפעילות בקניונים, ובעקבות התקופה הארוכה שבה הקניונים היו סגורים בהוראת הממשלה. 

כזכור, ב-15 במרץ ובשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל, הורתה הממשלה על שורה של צעדים לטובת מאבק בהתפשטות המהירה של הנגיף, וביניהם סגירה של הקניונים הסגורים. מרבית העסקים במתחמים אלו לא יכלו לפעול במשך יותר מחודש וחצי, וכמובן שיעור ההכנסות שלהם והפדיון החודשי צנחו משמעותית. 

בעקבות כך הודיעה קבוצת עזריאלי היום (ג') על השקת תוכנית למתן הקלות למרבית שוכריה בקניונים - למעט עסקים חיוניים כדוגמת סופרמרקטים, רשתות פארמה, עסקי מזון (לצורכי משלוחים בלבד), מרפאות ובנקים. הסעיף המשמעותי ביותר, כך נראה הוא זה המבטיח פטור מלא לשוכרים הנכללים בהגדרות התוכנית – פטור מדמי שכירות ומדמי ניהול על התקופה שבין 15 במרץ 2020 ועד 4 במאי 2020. 

לצד זה, עבור התקופה שבין 5 במאי 2020 ל-14 במאי, "תקופת ההתארגנות" כהגדרתה בתוכנית, תעניק החברה פטור מלא לשוכרים מתשלום דמי שכירות והנחה בשיעור של 75% בדמי הניהול; בגין התקופה שמתום תקופת ההתארגנות ועד יום 31 במאי 2020 תעניק החברה הנחה בשיעור של 75% בדמי השכירות, והנחה בשיעור של 50% בדמי הניהול; בגין חודש יוני 2020 תינתן הנחה בשיעור של 50% בדמי השכירות.

אם ישולמו לשוכרים, כולם או כמה מהם, מענקים מכוח תוכנית סיוע ממשלתית, תותאם התוכנית ויופחתו סכומי ההנחות המפורטות בסעיפים לעיל בהתאם"

"אם ישולמו לשוכרים, כולם או כמה מהם, מענקים מכוח תוכנית סיוע ממשלתית, תותאם התוכנית ויופחתו סכומי ההנחות המפורטות בסעיפים לעיל בהתאם", נכתב בהודעת החברה. "בהתאם להערכות החברה, אם ההקלות המפורטות יינתנו לשוכרים במלואן, הרי שסך ההקלות המפורטות בתוכנית כאמור, מסתכמות בכ-200 מיליון שקל (סכום חד-פעמי). 

200 מיליון השקלים יופחתו מה-NOI של מגזר מרכזי המסחר והקניונים של החברה בישראל, על פני כמה שנים באופן פוחת כל שנה, כך שההשפעה הצפויה של התוכנית על ה-NOI של החברה בשנת 2020 מוערכת בכ-70 מיליון שקל". נציין כי ה-NOI של קבוצת עזריאלי בסקטור זה ב-2019, על פי הדו"ח השנתי המסכם שפורסם לאחרונה, עמד על 831 מיליון שקל בשנה החולפת, על 820 מיליון שקל ב-2018 ועל 828 מיליון שקל ב-2017.

גם חברת מליסרון הודיעה היום על תוכנית הקלות שגיבשה לשוכרים בחנויות הקמעונאיות הפועלות בקניוני החברה, "מתוך הבנה לצורכיהם של השוכרים". העלות המוערכת של התוכנית היא כ-200-150 מיליון שקל. מהחברה נמסר לרשות ניירות ערך כי במסגרת תוכנית ההקלות היא לא תגבה את דמי השכירות והניהול בגין חודש אפריל, ועד ל-6 במאי. עוד הציעה החברה סיוע לשוכרים במהלך תקופת החזרה לשגרת הפעילות בקניונים, "בכפוף לעמידה בתנאים כפי שפורטו במכתב לשוכרים, כולל הנחות בתשלומי דמי השכירות ופריסת תשלומים בתקופת הסתגלות זו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת עזריאלימרכז מסחריאייל חנקיןקניונים ומרכזי מסחרמשבר הקורונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...