לראשונה בפריפריה: צמח המרמן תקים מתחם דיור להשכרה בכרמיאל

החברה זכתה במכרז של דירה להשכיר להקמה ותפעול של פרויקט מגורים להשכרה הכולל 176 דירות • תשלם 10 מיליון שקל בלבד

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם דיור להשכרה בכרמיאלהדמיית מתחם דיור להשכרה בכרמיאל

פרויקט דיור להשכרה ארוכת טווח מגיע לראשונה לפריפריה: חברת צ.מ.ח המרמן זכתה במכרז של המדינה להקמה ותפעול של פרויקט מגורים להשכרה ארוכת טווח בכרמיאל. מדובר במכרז של חברת " דירה להשכיר " הממשלתית, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, שבמסגרתו ייבנו 176 דירות בסך הכל במתחם אחד עם בניינים בני שלוש וארבע קומות, וכן שטחי מסחר. צמח המרמן תשלם סכום נמוך מאוד יחסית – 10 מיליון שקל.

הפרויקט ממוקם בשכונת רמת רבין בכרמיאל והוא כולל 100 דירות להשכרה לתקופה של 15 שנה, ועוד 76 דירות שיוצעו למכירה בשוק החופשי ע"י צמח המרמן . בנוסף, יכלול הפרויקט גם שטח מסחרי של 750 מ"ר שיוקם בכיכר המרכזית של השכונה.

המכרז בכרמיאל שווק במתווה של דירה להשכיר לפיו הדירות מושכרות לתקופה ארוכת טווח של 15 שנה, כאשר 25% מהן יושכרו לזכאי משרד הבינוי והשיכון במחיר הנמוך ב-20% משווי השוק ושאר הדירות יושכרו בשכ"ד מפוקח. בתום תקופת השכירות היזם יכול למכור את הדירות בשוק. במודל של דירה להשכיר היזם מקבל כבר קרקע מתוכננת והוא צריך לממן את הוצאות הפיתוח ואת הקמת הדירות, והוא גם מתפעל את השכרתן באמצעות חברת ניהול ייעודית שיקים. על כל זאת מפקחת חברת דירה להשכיר, והיא גם מכתיבה את סטנדרט הבנייה. השוכר יוכל לחתום הסכם שכירות ל-5 שנים עם אופציה מצידו לעוד 5 שנים. במהלך שנים אלה שכר הדירה לא משתנה.

חברת דירה להשכיר שיווקה עד כה כ-5,000 יחידות דיור במתווה של שכירות ארוכת טווח, נכון להיום כ-1,000 מהן כבר מאוכלסות במתחמי דיור להשכרה ברמת השרון, חיפה והרצליה. בימים אלה, מוסרים בחברה, עובדים על פרסום מכרזים נוספים בין השאר בבאר שבע. 

לדברי מנכ"ל דירה להשכיר עוזי לוי: "מיטב יזמי הנדל"ן, אליהם מצטרפת כעת צ.מ.ח המרמן, לוקחים חלק במימוש החזון שלנו ליישום מתחמי דיור להשכרה כמודל מודל ה-MULTI FAMILY המקובל בעולם. לפרויקטים אלה קיימת דרישה בשוק, אנו משקיעים בתכנון ובאיכות שלהם, תוך שימת דגש על עירוב שימושים , הקמת דרכי גישה נוחות, חיבור לתחבורה ציבורית וקירבה לאזורי מסחר ותעסוקה". 

שר האוצר משה כחלון: "השכרה לטווח ארוך הוא כלי מרכזי במאמץ הלאומי לפתרון משבר הדיור. מודל זה הוא פתרון מקובל בעולם לציבור רחב שלא מעוניין או לא יכול לרכוש דירה. נמשיך לספק את הפתרון הזה ברחבי הארץ בשנים הקרובות". 

חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן : "צמח המרמן רואה בדיור להשכרה ארוכת טווח כיוון פעולה חדש וחשוב לחברה. זוהי הצלחה ראשונה ופריצת דרך חשובה וחיונית למשק המגורים בפריפריה בישראל. לחברת צמח המרמן יש ניסיון רב בבנייה למגורים בכרמיאל - במהלך השנים בנינו מספר פרויקטי מגורים בעיר בהיקף של מאות יחידות דיור, ואני שמח להמשיך את הבנייה בעיר. כרמיאל נחשבת לעיר בצמיחה מהירה, וזוכה לביקושים גבוהים למגורים".

ראש העיר כרמיאל, עדי אלדר: "אנו שמחים מאוד שחברת דירה להשכיר בחרה בכרמיאל בעיר הראשונה מחוץ לאזור המרכז להקמת פרויקט כזה, דבר המראה על חוזקה של העיר והאמון הרבה לה היא זוכה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:צמח המרמןדירה להשכירמשרד הבינוי והשיכוןרשות מקרקעי ישראלשכירות ארוכת טווחמשה כחלוןחיים פייגליןעדי אלדרעיריית כרמיאל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...