אושרו התקנות לקרקע תלת-ממדית; עוד 3 תוכניות חדשות בירושלים

משרד הבינוי והשיכון הודיע על אישור סופי של התקנות, שיאפשרו "ניצול טוב יותר של מקרקעין" • עיריית ירושלים אישרה 3 תוכניות במתחם הרכבת

שיתוף הכתבה

משרד הבינוי והשיכון הודיע השבוע כי אושרו סופית התקנות המאפשרות לחלק ולמכור שטח תת/על-קרקעי. המשמעות: מהיום יזם או אדם פרטי שבבעלותו שטח, יוכל לבצע חלוקה תכנונית ולמכור את החלק התת-קרקעי בשטח שברשותו (במגבלות התכנון). בהודעת המשרד נכתב כי אישור התקנות יאפשר "הסדרת רישום בעלויות לצורך ניצול טוב יותר של מקרקעין. כתוצאה מכך יהיה ניתן לתכנן, להסדיר ולבצע עירוב שימושים במרחב - כגון העברת תשתיות תחבורתיות התופסות שטחים יקרים אל תת הקרקע או אל המרחב האווירי, ופינוי פני הקרקע לטובת שימושים כגון: פארקים, מגורים, מסחר ועוד". בעבר הרחבנו על משמעות "חוק זכויות תלת-ממד" בטור דעה של עו"ד ציפי רוזנברג.

• 54 משפחות בנות העדה האתיופית התבשרו השבוע על זכייתן בסיוע מוגדל לרכישת דירה – כך מעדכן משרד הבינוי והשיכון . הן יצטרפו אל 700 משפחות שכבר מימשו את זכייתן ורכשו דירה, ו-46 משפחות נוספות שנמצאות כעת לפני מימוש הזכייה. בסך הכול 800 משפחות יוצאי העדה האתיופית זכו בהלוואה לרכישת דירה, בגובה של 600,000 שקל ללא ריבית בעשר השנים הראשונות, ובריבית מסובסדת של 2% ל-15 שנים נוספות.

• עיריית ירושלים אישרה לאחרונה שלוש תוכניות בנייה במתחם הרכבת בירושלים, במסגרת תוכנית האב למתחם, שמטרתה פיתוח האזור כולו והשלמת הרקמה העירונית של השכונות הסובבות את המתחם, שבין הרחובות דרך חברון ממזרח, דרך בית לחם ממערב, רחוב דוד מרץ מצפון ורחוב מרים החשמונאית מדרום. התוכניות שאושרו: תוכנית "רכבת במושבה", בשטח של כ-13 דונם, מציעה תכנון מחודש הכולל עשרה בניינים בגבהים של 10-5 קומות הכוללים 200 יחידות דיור, כ-7000 מ"ר מלונות, כ-3000 מ"ר מסחר וכ-7000 מ"ר תעסוקה; תוכנית חברת "אס.אמ.אס מתחם הרכבת בע"מ", בשטח של כ-17 דונם המציעה תכנון מחודש הכולל חמישה בניינים בני 10-5 קומות, בשלושה מתחמים הכוללים 200 יחידות דיור, כ-10,000 מ"ר עבור מלונות ותעסוקה וכ-4,000 מ"ר מסחר; ותוכנית ישראל, בשטח של כ-43 דונם, המציעה שני מתחמים בגבהים של 10-5 קומות, וכוללת 200 יחידות דיור וכ-20,000 מ"ר עבור דיור מוגן, כ-250 יחידות דיור וכ-2,500 מ"ר מסחר. נזכיר כי רק בשבוע שעבר פרסמנו כאן על הפקדת ארבע תוכניות נוספות בעיר הבירה.

 

• הרשות לרישום והסדר מקרקעין הודיעה השבוע על חזרה לשירות פרונטלי במתכונת מצומצמת – שירות שיינתן בימי שני בלבד ורק לאחר זימון תור מראש באתר הרשות. עוד נמסר מהרשות כי שאר השירותים יינתנו בצורה מקוונת, או באמצעות תיבות ההפקדה המצויות בלשכות, הכול בהתאם להנחיות בנושא נגיף הקורונה וכללי "התו הסגול" לשמירה על בריאות הציבור.

• חברת אפריקה ישראל מגורים הודיעה השבוע כי חתמה על ההסכם לרכישת מגרש 122 במתחם סומייל בתל אביב. החברה נבחרה כזוכה במסגרת הליך פירוק שיתוף בקרקע, לפני כארבעה חודשים, וכעת הושלם ההליך והקרקע הועברה לבעלותה. מדובר בקרקע שעליה ייבנו 174 יח"ד, והצעתה של אפריקה מגורים משקפת שווי קרקע של 425 מיליון שקל.

• חברת להב LR הודיעה השבוע כי השלימה את העסקה לרכישת שש חברות הפועלות בתחום האנרגיה הסולארית, עסקה שעליה הכריזה בסוף מרץ. תמורת רכישת החברות תשלם להב LR סכום של 37 מיליון שקל.

• חברת רני צים מרכזי קניות מעדכנת כי המשא ומתן לרכישת חברת מידאס – הליך שעליו בישרה לראשונה בפברואר האחרון, הסתיים, וכי מזכר העקרונות בין החברות בוטל. נציין כי בסוף מרץ הודיעה רני צים על הארכת התקופה להשלמת בדיקת הנאותות והחתימה על ההסכם. החברה אמורה הייתה לרכוש 62.5% ממידאס תמורת 50 מיליון שקל.

• חברת דה לסר הודיעה השבוע כי השלימה את מכירת הקרקע בפילדלפיה שבפנסילבניה, ארה"ב, תמורת 10.5 מיליון דולר. הקרקע, הכוללת משרדים, חניון, ושטחי אחסנה, מניבה כחצי מיליון דולר דמי שכירות בשנה. החברה תרשום בעקבות העסקה רווח של כשני מיליון דולר.

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דימונה אישרה את אכלוס שלב א' של פרויקט "אדר בשכונת השחר" של חברת עומר הנדסה . האכלוס מתחיל בימים אלה, למרות ההאטה בפעילות בצל משבר הקורונה ועל אף הסגר שנכפה על המשק. בפרויקט שלושה שלבים, ובשלב א' נבנו 69 דירות בשלושה בניינים בני 6 קומות כל אחד.

• חברת פרשקובסקי קיבלה גם היא אישור אכלוס לשני בניינים בנווה שאנן שבחיפה. מדובר בפרויקט פינוי-בינוי הכולל הריסת שבעה בנייני רכבת, שבהם 126 דירות, ובמקומם בניית מתחם מתוכנן חדש אשר יכלול 484 יחידות דיור בארבעה מגדלים בני 15 קומות, ועוד שישה בניינים בני תשע קומות. טופסי ה-4 שניתנו כעת יאפשרו ל-58 דיירים להיכנס לדירותיהם החדשות.

קבוצת עזריאלי הודיעה השבוע על פתיחת בית הדיור המוגן "פאלאס להבים", ועל השקת הפרויקט. מדובר בקומפלקס שהוקם בהשקעה של כ-400 מיליון שקל, משתרע על פני 28 דונם בשטח בנוי של 44 אלף מ"ר עילי וכולל 350 יחידות דיור, 1,500 מ"ר שטחי מסחר להשכרה ו-72 מיטות מדיקל. הפרויקט ממוקם בסמיכות ליישוב להבים, וכולל שני שלבים – שלב א' עם 241 יח"ד ושלב ב' עם 109 יח"ד. החברה מעדכנת כי עד כה נחתמו הסכמים ואופציות לדיירים לגבי 106 יח"ד משלב א'. תהליך האכלוס החל, וצפוי להימשך כשלושה חודשים.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

• קבוצת אבני דרך של היזם יאיר כהן הודיעה השבוע כי תבצע מהלך ייחודי של אכלוס וירטואלי ל-255 משפחות בפרויקט שלה, "ספיר בחריש" שבעיר חריש. במסגרת הכנס הדיירים מידי החברה "צ'ק ליסט" מפורט לתהליך קבלת המפתח, תוך הנחיות מפורטות לסוגיות השונות הקשורות לכניסה לדירה חדשה. נוסף על כך, הם ייקחו חלק בסיור עיצוב וירטואלי, שיועבר על ידי מעצב הפנים מושיק גאלמין.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשרד הבינוי והשיכוןקבוצת עזריאלימידאסרני צים מרכזי קניותפרשקובסקידה לסרחוק זכויות תלת-ממדעו"ד ציפי רוזנברגדיור מוגןהרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעיןלהב LRעומר הנדסה ובניהמתחם הרכבת בירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה דימונהפאלאס להביםאבני דרךספיר בחרישאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...