מתחילים לשוב לשגרה באופן רשמי? 12 מכרזי רמ"י נסגרו בהצלחה בשבוע האחרון

זאת לעומת שני מכרזים בלבד לכל אורך חודש אפריל • הרשות הקפידה לפרסם מכרזים חדשים בזמן המשבר

שיתוף הכתבה
מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון. זרם המכרזים הזוכים יימשך? (שלומי יוסף)מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון. זרם המכרזים הזוכים יימשך? (שלומי יוסף)

האינדיקציה הטובה ביותר ליציאת ענף הנדל"ן מהמשבר? ייתכן מאוד: רשות מקרקעי ישראל פרסמה לאורך השבוע האחרון, מיום ראשון שעבר, 12 מכרזים ששווקו בהצלחה. לכאורה עניין שבשגרה, אך כשמתבוננים על קצב פרסום המכרזים הזוכים של רמ"י מאז פרץ משבר הקורונה, מבינים שמדובר בציון דרך משמעותי בדרך ליציאה המלאה מהקיפאון שגזרה על התפרצות המגפה.

משבר הקורונה פרץ באופן רשמי סביב אמצע מרץ 2020. עד אז, פרסמה הרשות באותו חודש 34 מכרזים ששווקו בהצלחה בסקטורים השונים, בעודה ממשיכה לפרסם מכרזים חדשים המוצעים לציבור היזמים. הרשות הקפידה על פרסום מכרזים חדשים לאורך כל המשבר, גם כאשר זה היה בשיאו, בניסיון לשמור על הענף פעיל במידה מסוימת, כך נראה. אך בכל הקשור למכרזים זוכים – כאן התמונה הייתה שונה לחלוטין.

מ-19 במרץ ועד 17 במאי פורסמו שני מכרזים זוכים בלבד, שניהם מכרזים לבנייה רוויה בטורעאן שבגליל. אלו היו גם שני המכרזים היחידים ששווקו בהצלחה לאורך חודש אפריל האחרון – ומאז פורסמו, ביומו הראשון של אפריל, לא נסגרו עוד מכרזים בהצלחה במשך יותר משישה שבועות

למעשה, מ-19 במרץ ועד 17 במאי פורסמו שני מכרזים זוכים בלבד, שניהם מכרזים לבנייה רוויה בטורעאן שבגליל. אלו היו גם שני המכרזים היחידים ששווקו בהצלחה לאורך חודש אפריל האחרון – ומאז פורסמו, ביומו הראשון של אפריל, לא נסגרו עוד מכרזים בהצלחה במשך יותר משישה שבועות, עד ל-17 במאי, כאמור.

אם כן, ניתן לראות בכך חדשות טובות המבשרות, אולי, על תחילת ההתעוררות בענף: 12 מכרזים זוכים בתוך שבוע אחד (למעשה, בתוך ארבעה ימים – מראשון עד רביעי האחרונים) הם מספר יפה המעיד על קצב טוב. אומנם במרץ נרשמו ארבעה ימים שבהם נסגרה כמות כפולה של מכרזים, ובחודשים קודמים יותר בוודאי נוכל למצוא מספרים גבוהים יותר, אך מאי בהחלט מביא עימו בשורות. יש לזכור, נוסף על כך, שפרסום המכרזים הזוכים לא נעשה בקצב קבוע, אלא על סמך פרמטרים משתנים, כך שלעיתים גם בין חודשים סמוכים ואף בין שבועות סמוכים עשוי להיות שוני משמעותי מבחינת המספרים.

מכרז להפעלת מחצבה שווק בהצלחה תמורת כ-11.38 מיליון שקל

בין המכרזים הזוכים בשבוע שעבר, אחד המעניינים הוא מכרז רמ"י להפעלת מחצבת גבעת יאשיהו שבאזור מגידו, זאת במסגרת תכנית ג/8093. על פי פרטי המכרז, מדובר על מחצבת סלעי בזלת בדרגות בלייה משתנות, והעתודות המוערכות במקום הן כ-1.4 מיליון מ"ק, בשטח של 96,000 מ"ר.

מחיר המינימום שנקבע למכרז הוא 2.3 מיליון שקל, והזוכה – חברת אליקים בן ארי, המתמחה בפרויקטים הנדסיים, בחציבה, בהובלה כבדה ובאיכות הסביבה – הגישה הצעה בסך של 11,384,705 שקל, כמעט פי חמישה ממחיר המינימום. חמישה גורמים הגישו הצעותיהם למכרז, בסכום ממוצע של כ-7.5 מיליון שקל.

שישה מכרזים נוספים שנסגרו בהצלחה במהלך השבוע שעבר הם מכרזים לבנייה רוויה (מהם חמישה ברמלה), שלושה למסחר ומשרדים, אחד לבנייה צמודת קרקע ואחד נוסף לרכישת דירה בהחזקת חברת עמידר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמכרזיםמשבר הקורונהכרייה וחציבהמחצבותאליקים בן ארי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...