רמ"י, מטה הדיור ודירה להשכיר עוברים לידי משרד הבינוי והשיכון

העברת הגופים למשרד נעשית במטרה "לייעל את סדרי העבודה בניהול שוק הדיור בישראל" • השר החדש, יעקב ליצמן: "כך נוכל להאיץ את פתרונות הדיור''

שיתוף הכתבה

רשות מקרקעי ישראל , מטה הדיור וחברת דירה להשכיר עוברים לידי משרד הבינוי והשיכון – כך החליטה היום (א') הממשלה באופן רשמי. בהודעה שנמסרה ממשרד הבינוי והשיכון נכתב כי "בהחלטה זו ממשלת ישראל מבקשת להעניק סמכויות וכלים לשר הבינוי והשיכון, על מנת לייעל את סדרי העבודה בניהול שוק הדיור בישראל". נזכיר, כמובן, כי עם השבעתה של הממשלה החדשה, הממשלה ה-35, נכנס לתפקיד שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן, שהחליף בתפקיד את ד"ר יפעת שאשא-ביטון מינואר 2019.

החלטת הממשלה נוגעת לשלושה גופים שונים, שפעלו עד כה תחת משרד האוצר. הראשון הוא רשות מקרקעי ישראל , ובעקבות ההחלטה יתבצע שינוי בצמרת: שר הבינוי והשיכון ליצמן יכהן מעתה כיו"ר מועצת רשות מקרקעי ישראל , ויקבל תחתיו סמכויות שהוקנו לו בהתאם לחוק רשות מקרקעי ישראל. עד כה כיהן בתפקיד, כמובן, שר האוצר היוצא משה כחלון.

מעבר תחום הפעולה של מקרקעין, בינוי ודיור למשרד הבינוי והשיכון גוזר אחריות רבה. לכן מטה הדיור ותחומי פעילותו, למעט בנושאי תכנון, יועברו למשרד הבינוי והשיכון"

הגוף השני שיעבור למשרד הבינוי והשיכון הוא מטה הדיור. "מעבר תחום הפעולה של מקרקעין, בינוי ודיור ממשרד האוצר למשרד הבינוי והשיכון גוזר אחריות רבה על המשרד הבינוי והשיכון, לפיה יידרש לתאם את פעולת גורמי הנדל"ן, המקרקעין, הבינוי והדיור מטעמו של שר הבינוי והשיכון", נכתב בהודעה מהיום. "לכן מטה הדיור ותחומי פעילותו, למעט בנושאי תכנון, יועברו למשרד הבינוי והשיכון. לצורך מימוש מדיניות שר הבינוי והשיכון והממשלה בנושא מקרקעין, בנייה ודיור, הוחלט להעביר למשרד הבינוי והשיכון את 12 עובדי מטה הדיור לרבות הנלוות, התקציבים והאמצעים הנדרשים לפעילותם".
 
הגוף השלישי שיעבור לאחריות המשרד הוא החברה הממשלתית דירה להשכיר , הפועלת בתחום הדיור להשכרה ארוכת טווח. בעקבות המעבר יהיה שר הבינוי והשיכון אחראי על שטח הפעילות של חברת דירה להשכיר. נזכיר כי בשבוע שעבר נסגר בהצלחה המכרז הראשון של דירה להשכיר בתקופת השר ליצמן – מכרז להקמת פרויקט להשכרה ארוכת טווח באשקלון, על ידי חברת הריט אזורים LIVING.

העברת מטה הדיור כחלק ממשרד הבינוי והשיכון תעניק את הכלים הנכונים הדרושים למימוש מדיניות אחידה ונכונה בנושא מקרקעין, בנייה ודיור"

שר הבינוי והשיכון ליצמן אמר היום: "אני מברך על ההחלטה להעביר את רשות מקרקעי ישראל , מטה הדיור ודירה להשכיר לאחריות המשרד. בכך נוכל להאיץ את פתרונות הדיור בישראל, תוך ריכוז ותיאום בין כל גורמי הנדל"ן, באיתור ובפיתוח שטחים לבנייה למגורים, לתעשייה ולחקלאות, בצורה מקצועית ונכונה. העברת מטה הדיור כחלק ממשרד הבינוי והשיכון תעניק את הכלים הנכונים הדרושים למימוש מדיניות אחידה ונכונה בנושא מקרקעין, בנייה ודיור".

החלטת ממשלה נוספת: הארכת אשרות עבודה והגדלת מכסת עובדי הבניין

לצד אישור הצעדים להרחבת סמכויות משרד הבינוי והשיכון , החליטה היום הממשלה - לאור מגפת הקורונה ועל מנת להבטיח המשך פעילות סדירה בענף - לאשר הגדלה זמנית של מכסת הפועלים הזרים ב-1,100 איש, על מנת שאלו יוכלו להגיע בטרם יעזבו הפועלים הוותיקים שאשרתם מסתיימת. הפועלים הנוספים יגיעו מסין ומאוקראינה - פועלי בניין שאותרו והוכשרו על פי כל התקנים על ידי נציגי משרד הבינוי והשיכון .

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי הגדלת המכסה תאפשר את שהותם של העובדים הזרים בישראל בתקופה שבה ייכנסו עובדים זרים חדשים מחד, ומבלי שתהיה חריגה מהמכסה המרבית המותרת מאידך. נזכיר כי בפברואר הוארכה שהייתם של 1,700 פועלים זרים מסין, עד לחודש יולי הקרוב, בשל התפרצות המגפה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןדירה להשכירמשרד האוצריעקב ליצמןמועצת מקרקעי ישראלמטה הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...