"השפעת המשבר ותוכנית ההקלות צפויה לבוא לידי ביטוי מהרבעון השני"

הסתכם ברבעון הראשון ב-410 מיליון שקל • "החברה מפגינה איתנות פיננסית יוצאת דופן" • דיווחה על הפסד של 224 מיליון שקל מהתאמת שווי הוגן של הנדל"ן להשקעה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין (קבוצת עזריאלי)מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין (קבוצת עזריאלי)

משבר הקורונה, שפגע קשות בסקטורים שונים – וביניהם תחום הנדל"ן המסחרי והנדל"ן למשרדים – עוד לא משפיע על תוצאותיה של קבוצת עזריאלי : על פי הדו"ח המסכם את הרבעון הראשון של 2020, ה-NOI של הקבוצה הסתכם ב-410 מיליון שקל, 3% יותר מהרבעון הראשון של 2019, ובקצב זהה, פחות או יותר, בהסתכלות שנתית, שכן ה-NOI של החברה בכל 2019 הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

החברה מדווחת כי ברבעון הראשון היא הפחיתה את שווי נכסיה בגין תוכנית ההקלות החד-פעמית שנקטה לטובת שוכריה, וכן הפחיתה שווי של חלק מנכסי הנדל"ן המניב בארה"ב

עם זאת, החברה דיווחה במסגרת הדו"ח על "הפסד מהתאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה", שהסתכם בתקופת הדו"ח בכ-224 מיליון שקל. החברה מדווחת כי ברבעון הראשון היא הפחיתה את שווי נכסיה בגין תוכנית ההקלות החד-פעמית שנקטה לטובת שוכריה, וכן הפחיתה שווי של חלק מנכסי הנדל"ן המניב בארה"ב, "בשל הצפי להתארכות התקופה להשכרה מחדש של השטחים הפנויים, בחלק מנכסי החברה כאמור". עוד מציינת החברה כי "השפעת המשבר ותוכנית ההקלות צפויה לבוא לידי ביטוי בתוצאות מדד ה-NOI מהרבעון השני של שנת 2020". 

נזכיר כי קבוצת עזריאלי הכריזה בתחילת מאי, לפני כחודש, על תוכנית הקלות לשוכרים בקניוני החברה, בהתאם לתנאים מסוימים. הערכת החברה דיברה על עלות של 200 מיליון שקל – שווי ההקלות אשר ניתנו לשוכרים, כדוגמת פטור משכירות ומדמי ניהול.

מן הצד השני, קבוצת עזריאלי מציינת מגמה חיובית בתנועת המבקרים בקניוני החברה, ומדווחת על כך ש-99% מכלל השוכרים בקניוני החברה אשר הותרה פתיחת עסקיהם שבו לפעילות. שיעור גביית דמי השכירות בחודש אפריל עומד על כ-95%, אך זאת בעיקר בשל ההקלות שניתנו על ידי החברה. "לאור השימוש המופחת בחניוני החברה, המשמשים הן את מגזר מרכזי המסחר והקניונים והן את מגזר המשרדים, במהלך החודשים אפריל-מאי 2020 מעריכה החברה, כי הכנסותיה מהפעלת חניונים ברבעון שני יפחתו. 

הפגיעה בתוצאות פעילות החניונים הינה זניחה. שווי נכסי החברה במגזר המשרדים ובמגזר הדיור המוגן לא הושפע מהמשבר"

במקביל, נקטה החברה פעולות לחיסכון בעלויות וכן הייתה זכאית לפטור מתשלום ארנונה, כך שהפגיעה בתוצאות פעילות החניונים הינה זניחה. שווי נכסי החברה במגזר המשרדים ובמגזר הדיור המוגן לא הושפע מהמשבר".

לסיכום מציינת החברה כי היא "מפגינה איתנות פיננסית יוצאת דופן" בתקופה זו ומצביעה על כמה נתונים התומכים בכך, וביניהם מינוף נמוך של כ-26% חוב נטו למאזן, יתרת המזומנים העומדת לרשות החברה, בהיקף של יותר משלושה מיליארד שקל, ומניות סחירות של בנק לאומי בשווי של יותר מ-800 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת עזריאלימרכז מסחריאייל חנקיןנדל"ןקניונים ומרכזי מסחרמשבר הקורונהחניונים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...