שכונת גילה בי-ם ממשיכה להתפתח: הופקדו שתי תוכניות

התוכנית האחת – תוכנית בינוי-פינוי עם 500 יח"ד חדשות במתחם האפרסמון • התוכנית השנייה – הקמת שני מגדלים בני 18 קומות, עם 216 יחידות דיור, ברחוב דב יוסף

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם האפרסמון בשכונת גילה (יסקי-מור-סיון אדריכלים)הדמיית מתחם האפרסמון בשכונת גילה (יסקי-מור-סיון אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים החליטה על קידומן של שתי תוכניות בשכונת גילה בעיר שלב נוסף וחשוב קדימה: מדובר על תוכנית מתאר מקומית ברמה מפורטת לבינוי-פינוי במתחם האפרסמון בשכונה, ותוכנית מתאר מפורטת ברמה מקומית להקמת שני מגדלים מעורבי שימושים ברחוב דב יוסף, שהופקדו על ידי הוועדה בימים האחרונים.

התוכנית במתחם האפרסמון היא תוכנית להקמת חמישה בנייני מגורים בגובה 30-12 קומות, בין הרחובות האפרסמון מדרום, רחוב הלוט ממזרח ורחוב שבתאי הנגבי ממערב. במסגרת התוכנית ייהרסו שבעה מבני מגורים ובהם 116 יח"ד, וכן שלושה מבני ציבור קיימים. המבנים החדשים יכללו גם 4,955 מ"ר מבני ציבור ו-700 מ"ר מסחר.

תוכנית כוללת תכנון מחדש של השטחים הציבוריים באופן המביא לניצולם המיטבי, תוך הוספת שטחי בנייה, הנגשתם לציבור ויצירת רצף שטחים פתוחים המיטיבים עם הציבור"

"התוכנית מציעה התחדשות עירונית על ידי הריסה ובנייה מחדש בפינה הצפון-מזרחית של שכונת גילה, לאורך רחוב אפרסמון, ועל ידי כך לחזק את השכונה", נכתב בדברי ההסבר. "התוכנית כוללת תכנון מחדש של השטחים הציבוריים באופן המביא לניצולם המיטבי, תוך הוספת שטחי בנייה, הנגשתם לציבור ויצירת רצף שטחים פתוחים המיטיבים עם הציבור".

התוכנית משתרעת על פני 27.5 דונם. יזמית התוכנית היא אשדר חברה לבנייה, בשיתוף עיריית ירושלים. העורך הראשי שלה הוא אדריכל יוסי סיון ממשרד יסקי-מור-סיון אדריכלים. מתחם האפרסמון הופקד להתנגדויות במרץ 2019, וכעת הופקדה התוכנית המפורטת, לקראת הוצאת היתרי בנייה בעתיד הקרוב.

שני מגדלים בני 18 קומות; מספר הדירות הוגדל מ-148 ל-216

התוכנית השנייה שאושרה היא, כאמור, תוכנית לבניית שני מגדלים בני 18 קומות ברחוב דב יוסף בשכונה (בפינת רחוב הסיגלית). במקור, התוכנית הציעה 148 יחידות דיור בשני המגדלים, אך עודכנה והופקדה כאשר היא כוללת 216 יחידות דיור. על פי התוכנית, כל אחד מהמגדלים יכלול קומת מסחר או תעסוקה אחת (בקומת הקרקע), ו-17 קומות למגורים. מתחת לפני הקרקע, הקומה הראשונה במגדל אחד תהיה קומת מסחר, ואילו במגדל השני תוקצה למוסדות ציבור ולמבני ציבור. יתר הקומות התת-קרקעיות (חמש בכל מגדל) ישמשו לחניה.

מתחת לפני הקרקע, הקומה הראשונה במגדל אחד תהיה קומת מסחר, ואילו במגדל השני תוקצה למוסדות ציבור ולמבני ציבור. יתר הקומות התת-קרקעיות (חמש בכל מגדל) ישמשו לחניה

התוכנית ממוקמת בסמוך לקו הרכבת הקלה העתיד לעבור ברחוב דב יוסף", מצוין בדברי ההסבר, "ומיישמת את את מדיניות הבינוי סביב תוואי הרק"ל". מדובר בתוכנית בשטח של כחמישה דונם, ובה 272 מ"ר למבני ציבור ועוד 1,400 מ"ר למסחר. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל יגאל לוי ממשרד יגאל לוי אדריכלים.

נציין כי בחודשים האחרונים חלה התקדמות בתוכניות רבות בעיר ירושלים. בשכונת גילה עצמה, למעט שתי התוכניות הללו, חלה התקדמות בעוד שתי תוכניות מרכזיות: האחת – פינוי-בינוי במתחם מרכז הקליטה בשכונה, שמציע 1,300 יח"ד חדשות, והשנייה – הקמת שני מגדלים בני 30 קומות ו-290 יח"ד במתחם הרחובות המרגלית, החסידה והתירוש.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמתחם האפרסמוןרחוב דב יוסףשכונת גילהיסקי-מור-סיון אדריכליםאדריכל יוסי סיוןאדריכל יגאל לוימשרד יגאל לוי אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...