המינוי החדש של ליצמן: יאיר פינס מונה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון

פינס ישמש בתפקיד במקום עו"ד אלעזר במברגר, שמונה לתפקיד רק במרץ האחרון לאחר עזיבתו של בני דרייפוס • המינוי אושר רשמית על ידי הממשלה

שיתוף הכתבה
המנכ"ל החלדש של משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס. "מינוי מבורך וראוי" (יח"צ)המנכ"ל החלדש של משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס. "מינוי מבורך וראוי" (יח"צ)

ממשלת ישראל אישרה הבוקר (א') את בקשת שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן, למנות את יאיר פינס לתפקיד המנכ"ל החדש של משרד הבינוי והשיכון . פינס יחליף בתפקיד את עו"ד אלעזר במברגר, מי שהיה היועץ המשפטי של המשרד במשך שש שנים – ומונה לתפקיד רק בסוף מרץ האחרון. עו"ד במברגר עצמו החליף בתפקיד את בני דרייפוס, כך שבתוך פחות משלושה חודשים, שלושה אנשים שונים שימשו בתפקיד.

פינס החל את דרכו בשירות הציבורי, במשרד האוצר, לפני כ-13 שנים ומילא מגוון תפקידים באגף התקציבים. בין השאר כיהן כסגן הממונה על התקציבים לתחומים החברתיים, ובמסגרת זו הוביל כמה שינויים מבניים, כגון פתיחת תוכנית חיסכון לכל ילד מקצבאות הילדים, חוק צינון רופאים בין הרפואה הציבורית לרפואה הפרטית, התוכנית לשילוב ערביי ישראל בכלכלה ועוד.

אני משוכנע כי האצת הפיתוח והבנייה הינה הכלי המרכזי לעידוד צמיחת המשק. לצד הנהלת משרד השיכון, העובדים ורשות מקרקעי ישראל, נוביל את שוק הדיור קדימה"

בתפקידו האחרון באגף התקציבים ריכז פינס את תחומי המקרקעין והתכנון, והיה אחראי על תקציב הפיתוח של רשות מקרקעי ישראל ועל יישום הרפורמה ברשות. כמו כן, ריכז את גיבוש המדיניות בתחום התכנון והמקרקעין, לרבות הקמת הוותמ"ל, והוביל את הסדרי המקרקעין מול משרדי הממשלה, רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות. כמו כן כיהן פינס כנציג שר האוצר במועצת מקרקעי ישראל ובמועצה הארצית לתכנון ובנייה.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי בשנה האחרונה שימש המנכ"ל החדש כעמית מחקר באוניברסיטת הרווארד, בבית הספר קנדי למדיניות ציבורית במרכז לממשל ועסקים, שם עסק בין השאר במדיניות מקרקעין ובדיור בר-השגה, בהיבטים כלכליים וחברתיים. הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ובחשבונאות ובוגר תואר שני במשפטים, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. הוא מתגורר במודיעין, נשוי ואב לארבעה.

פינס מביא עימו ניסיון מעשי ומקצועי רחב ממשרד האוצר ומרשות מקרקעי ישראל, לצד חשיבה עסקית יצירתית, ולכן זהו מינוי מבורך וראוי, הנכון למשימות העומדות בפני שוק הדיור בשנים הקרובות"

שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן: "אני מברך את יאיר פינס על מינויו לתפקיד החשוב והמאתגר. פינס מביא עימו ניסיון מעשי ומקצועי רחב ממשרד האוצר ומרשות מקרקעי ישראל, לצד חשיבה עסקית יצירתית, ולכן זהו מינוי מבורך וראוי, הנכון למשימות העומדות בפני שוק הדיור בשנים הקרובות. אני בטוח שבעזרת השם נדע לקדם יחד מדיניות נכונה ואחראית לפתרון מצוקת הדיור בישראל".
 
פינס עצמו אמר לאחר פרסום הודעת המינוי: "אני מודה לשר הבינוי והשיכון על האמון ומצפה לעבודה המאתגרת העומדת בפנינו. אנו ניצבים בפני תקופה מאתגרת לכלכלה, ומשוכנע כי האצת הפיתוח והבנייה הינה הכלי המרכזי לעידוד צמיחת המשק. לצד הנהלת משרד השיכון, העובדים ורשות מקרקעי ישראל, נוביל את שוק הדיור קדימה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןבני דרייפוסעו"ד אלעזר במברגריעקב ליצמןיאיר פינס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...