נבחרו החברות הזוכות במכרז למתחם K בפרויקט רובע הכניסה לעיר ירושלים

אמות השקעות ואלייד נדל"ן זכו במתחם היוקרתי, תמורת יותר מ-180 מיליון שקל – לא כולל הוצאות פיתוח • ההערכה: יידרשו שש שנים לפחות להשלמת הפרויקט

שיתוף הכתבה
הדמיית רובע הכניסה לעיר ירושלים (TOPOTEK 1, חברת עדן)הדמיית רובע הכניסה לעיר ירושלים (TOPOTEK 1, חברת עדן)

זה לא היה קל, וגרר אחריו לא מעט דחיות – אך בסוף זה קרה: עיריית ירושלים ורשות מקרקעי ישראל הכריזו היום (א') על החברות הזוכות במכרז למתחם K, המכרז הראשון ששווק במסגרת הפרויקט הגרנדיוזי של רובע הכניסה לעיר בירושלים. החברות הזוכות הן אמות השקעות ואלייד נדל"ן, תמורת 180,180,180 מיליון שקל, לא כולל מע"מ ולא כולל הוצאות פיתוח.

המכרז פורסם רשמית לראשונה בדצמבר 2018, והפך להיות אחד המכרזים החשובים הן של רמ"י והן של עיריית ירושלים – בידיעה שהצלחה בפרויקט זה תיתן את הדחיפה הנדרשת לפרויקט הרובע כולו. עם זאת, המכרז נדחה פעם אחר פעם לאורך התקופה הזו, כשנה וחצי, עד שהיום הגיעה ההכרזה שנראה כי רבים חיכו לה. זאת ועוד: פרסומו של המכרז ב-2018 התבצע, למעשה, כשנתיים לאחר המועד המקורי שבו תוכננה להתפרסם התוכנית באופן רשמי.

השיווק המוצלח של מתחם K הוא הצבעת אמון בעיר ירושלים ובפוטנציאל הכלכלי שלה, ומעיד על האמון שהמגזר העסקי רוחש לתהליכים המהותיים שקורים בה"

" אמות השקעות ואלייד יפעלו במשותף לתכנון ולהקמה של הפרויקט על המגרש, ולניהולו כנכס מניב, וחלקו של כל צד בפרויקט הינו 50%", כתבה חברת אמות השקעות בהודעתה לרשות לניירות ערך על הזכייה בפרויקט. "ההשקעה בהקמת הפרויקט, כולל מרכיב הקרקע, מוערכת על ידי הצדדים בסך של כ-1.1 מיליארד שקל".

אמות השקעות אף שיתפה בלוח הזמנים המוערך, והעריכה כי הליכי התכנון והרישוי, עד להקמה, יימשכו בין שנה לשנתיים, וכי הקמת הפרויקט תימשך בין חמש לשש שנים – כך שלמעשה בתסריט האופטימי יושלם הפרויקט בתוך כשש שנים מהיום.
 

מתחם K ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת יצחק נבון - תחנת הרכבת המהירה והחדשה לתל-אביב. למתחם ספציפי זה, בהיקף של 78,000 מ"ר, תכנית בתוקף המאפשרת בינוי של שני מגדלים בני 36 קומות כל אחד. תמהיל השימושים המאושרים כוללים שימושים מסחריים, תעסוקה, משרדים, מלונאות ושימושים ציבוריים.
 
בימים אלו מקדמות רמ"י ועיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן - החברה לפיתוח כלכלי בירושלים, תכנית חדשה לרובע הכניסה לעיר, אשר תגדיל בין היתר גם את הזכויות והשימושים במתחם K, ותאפשר את הגדלת מספר הקומות בשני המגדלים ל-40 קומות כל אחד, ואת שטחי הבנייה לכ-102,000 מ"ר.

מתחם K ייבנה בלב המרכז העסקי החדש של העיר, ובצמוד למרכז התחבורתי אשר יכלול את תחנת הרכבת המהירה, תחנת האוטובוסים המרכזית, שלושה קווי רכבת קלה, הפרדה מפלסית בשדרות שז"ר, וחניון ציבורי תת קרקעי עם כ-1,300 מקומות חניה. המרחב הציבורי בפרויקט ישודרג וכלל הרחובות ישופצו. שטח הפרויקט יתפרס על פני כ-220 דונם.

רובע הכניסה לעיר עתיד להיות מרכז העסקים החדש של העיר ירושלים, ויכלול כ-20 מגדלים בני 40-18 קומות, בשטח בנוי כולל של 1.5 מיליון מ"ר שיכלול אזורי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים, מבני ציבור ותרבות. על פי הערכות קברניטי העיר, מימוש הפרויקט במלואו יספק כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לירושלים.


 
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "השיווק המוצלח של מתחם K הוא הצבעת אמון בעיר ירושלים ובפוטנציאל הכלכלי שלה, ומעיד על האמון שהמגזר העסקי רוחש לתהליכים המהותיים שקורים בה. כל אלה כנגזרת מהאסטרטגיה של קידום העיר בכל המרחבים, בדגש בבנייה, בתעסוקה, במלונאות -ובאיכות החיים של התושבים.

אני מברך את החברות הזוכות במכרז השיווק למתחם K. זהו עוד שלב בדרך להפיכת ירושלים לבירת העסקים של ישראל. המתחם יהיה אבן שואבת לחברות עסקיות מירושלים ומחוצה לה, תוך קישור תחבורתי מהיר לערי המרכז, ויספק אפשרויות תעסוקה נוספות לתושבי ירושלים. נמשיך לפעול במלוא המרץ לטובת פיתוח מרכזי תעסוקה ומסחר והתשתיות, לטובת תושבי ירושלים והבאים בשעריה".

בפרויקט שער העיר הושקעו על ידי רמ"י מאות מיליוני שקלים, בפיתוח תשתיות, על מנת להביא את הפרויקט לכדי מימוש וכדאיות כלכליות. אנו גאים להיות שותפים לפיתוח"

מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון: "רמ"י מנהלת את אדמות המדינה מתוך ראייה אחראית הרואה בקרקע משאב מרכזי לפיתוח חברתי וכלכלי של ישראל. בשנים האחרונות קדמנו שורה של פרויקטים מחוללי שינוי ברחבי הארץ. בפרויקט שער העיר הושקעו על ידי רמ"י מאות מיליוני שקלים, בפיתוח תשתיות, על מנת להביא את הפרויקט לכדי מימוש וכדאיות כלכליות. אנו גאים להיות שותפים לפיתוח".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמכרזיםעיריית ירושליםמשה ליאוןעדיאל שמרוןפרויקט הכניסה לעירפרויקט הכניסה לעירמתחם Kעדן החברה לפיתוח כלכלי בירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...