קבוצת הראל ביטוח ופיננסים נכנסת כשותפה בבית עורק ברמת גן

רוכשת 40% מההחזקות בבניין ותהיה שותפתה של חברת אורום השייכת למשפחת קאהן • "רכישה שהיא חלק משרשרת עסקאות שמבצע מערך הנדל"ן של הראל לאורך השנים האחרונות"

שיתוף הכתבה
בית עורק (Google Street View)בית עורק (Google Street View)

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים ממשיכה להרחיב את פעילותה בענף הנדל"ן: החברה הודיעה היום (א') כי היא רוכשת 40% מהזכויות במשרדים בבניין בית עורק ברמת גן, תמורת כ-100 מיליון שקלים. כחלק מהעסקה רוכשת הראל נתח מהחזקותיה של קבוצת אורום בבניין, והופכת שותפה שלה בנכס.

בית עורק שבשדרות אבא הלל ברמת גן הוא אחד מבנייני המשרדים הידועים בישראל, ושטחו הבנוי הוא כ-16,000 מ"ר. הוא נמצא במתחם הבורסה בעיר, וכולל 16 קומות. הראל ביטוח מציינת כי הנכס מושכר כיום בתפוסה של 98% לשלושה שוכרים לטווח ארוך, ובעיקר לשוכר עוגן אחד - משרד מיתר עורכי דין שנמצאם בנכס משנות ה-2000 המוקדמות.

עבור הראל מדובר באפיק השקעות גדל, לצד שותפים מובילים. השקעה זאת של הראל מצטרפת לתיק נכסי נדל"ן איכותי ומגוון שמטרתו להעניק לחסכון הארוך טווח עוגן תשואתי ויציב"

הבניין הוקם בשנת 1989 וגם כיום, יותר מ-30 שנים אחרי, הוא נחשב לנכס מהידועים והמוכרים באזור זה. את הבניין המקורי תכנן משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון, ובשנים האחרונות הוא עבר חידוש ושדרוג, על פי התכנון של האדריכלית נורית לשם.
 
חברת אורום היא חברת ה"פמילי אופיס" של משפחת קאהן, שבראשה עומד המיליארדר מוריס קאהן. אורום עוסקת בהשקעות ריאליות וסחירות בתחום הנדל"ן, התשתיות, התעשייה ועוד. בהודעת החברה הרוכשת צוין כי עסקה זו היא לא הראשונה שבה משתפות פעולה הראל ואורום, אשר נפגשו בעבר בצמתים שונים ובסקטורים שונים בשוק הישראלי.
 
איציק טאוויל, מנהל אגף הנדל"ן והאשראי בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים ציין: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה המתמשך עם אורום בהשקעות הלא סחירות, תחילה באשראי וכעת בנדל"ן, המצביע על יכולות וסינרגיה במערכים הלא סחירים. 

רכישה זו הינה חלק משרשרת עסקאות שמבצע מערך הנדל"ן של הראל לאורך השנים האחרונות. עבור הראל מדובר באפיק השקעות גדל, לצד שותפים מובילים, הנובע מהשאיפה להגביר את הנוכחות באפיקי השקעה בעלי תשואה יציבה יחסית, ריאלית ושאינה קשורה ישירות ומיידית למדדי שוקי ההון. ההשקעה בנדל"ן ישיר תורמת לפיזור ההשקעות. השקעה זאת של הראל מצטרפת לתיק נכסי נדל"ן איכותי ומגוון שמטרתו להעניק לחסכון הארוך טווח עוגן תשואתי ויציב".

לאחרונה הודיעה חברת הראל כי תקים, לצד קבוצת תדהר , את הקמפוס החדש של הקריה האקדמית אונו, בעלות של 550 מיליון שקל; כחודשיים קודם לכן הודיעו שתי החברות על שיתוף פעולה אסטרטגי בעולם הנדל"ן, בסכומים של מיליארדי שקלים. לצד הפעילות הזו פועלת הראל גם בשווקים בחו"ל, ובאמצע ינואר האחרון הודיעה על רכישת 33% מהזכויות בקמפוס משרדים בסן פרנסיסקו, תמורת 380 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת הראל ביטוח ופיננסיםאיציק טאווילבית עורקמשפחת קהאןמוריס קאהןקבוצת אורוםמתחם הבורסה ברמת גן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...