שופרסל וגב-ים מוציאות לדרך את פארק גב-ים ברעננה

עסקת הקומבינציה להקמת הפארק ברעננה זכתה בכל התנאים המתלים הנדרשים • נחתם הסכם המכר לרכישת תחנת הכוח בנאות חובב על ידי חברת הבת של שיכון ובינוי

שיתוף הכתבה
מנכ"ל חברת גב-ים, אבי יעקובוביץ' (אלדד רפאלי)מנכ"ל חברת גב-ים, אבי יעקובוביץ' (אלדד רפאלי)

• שופרסל נדל"ן הודיעה השבוע כי התמלאו כל התנאים המתלים לקיום הסכם הקומבינציה בינה לבין חברת גב-ים , להקמת פארק גב-ים ברעננה. שתי החברות הסכימו עוד באפריל 2018 כי שופרסל נדל"ן תמכור לגב-ים 69.5% מהמקרקעין, בתמורה לקבלת שירותי בנייה מהרוכשת. מדובר בקרקע ברחוב זרחין ברעננה, בשטח של כ-8,813 מ"ר, שעליהם מתכננת גב-ים להקים פארק שיכלול כ-25,400 מ"ר שטח עילי ועוד כ-32,600 מ"ר שטח תת-קרקעי. בסוף 2019 החלה החברה בשלב א' של הפרויקט – הקמת החניון התת-קרקעי, בניין המשרדים הראשון ושטחי המסחר. בסך הכול יכלול הפרויקט שני בנייני משרדים ושטחי מסחר בשטח כולל של 41,000 מ"ר, ו-1,000 מקומות חניה בחניון התת-קרקעי. שופרסל נדל"ן מעריכה את שווי הפרויקט עם סיום בנייתו בכ-500 מיליון שקל.

• חברת שיכון ובינוי מעדכנת, בהמשך לפרסום שיצא לפני כשבועיים, כי נחתם הסכם המכר מול חברת חשמל לישראל לרכישת תחנת הכוח של חברת החשמל בנאות חובב שמדרום לבאר שבע. "השלמת עסקת המכירה כפופה להתקיימותם של כמה תנאים מתלים", נכתב בהודעתה, "ובכללם קבלת רישיונות ייצור מרשות החשמל באישור שר האנרגיה, קבלת אישור מיזוג מרשות התחרות וכן קבלת אישורים אחרים".

• קבוצת חג'ג' הודיעה השבוע כי עיריית תל אביב נתנה את הסכמתה לרכישת המגרש במסגרת עסקת פארק בבלי מול חברת פלאזה אינטרנשיונל של קבוצת תשובה. מדובר באחד התנאים המהותיים הדרושים להשלמת העסקה, ובהודעת קבוצת חג'ג' נכתב כי "הצדדים ממשיכים לפעול להתקיימות יתר התנאים הנדרשים להשלמת ההתקשרות ביניהם".

אלקטרה נדל"ן הודיעה השבוע כי הקרן השלישית שלה להשקעות במקבצי דיור בארה"ב רכשה מקבץ דיור באטלנטה, ג'ורג'יה, הכולל 222 יחידות דיור, תמורת 31.2 מיליון דולר. לאחר עסקה זו מחזיקה הקרן השלישית בכ-4,100 יחידות דיור ב-14 מקבצים בדרום-מזרח ארה"ב, בהיקף השקעה הונית כוללת של כ-238 מיליון דולר (חלקה של הקרן).

• חברת מישורים מעדכנת כי חברה בת שלה, שמישורים מחזיקה ב-70% ממנה, חתמה על הסכם למכירת מלוא הזכויות בנכס במרכז מסחרי שנמצא בעיר לוס פאסדוס שבארה"ב, תמורת 3.4 מיליון דולר. החברה מעדכנת כי הנכס נרכש בשנת 2012, וכי סך העלות של הנכס - לרבות השקעות שנעשו בו עד למועד זה - הוא כ-2.4 מיליון דולר. "השלמת העסקה אינה כפופה להתקיימות תנאים כלשהם", נמסר בהודעת החברה לרשות לניירות ערך.

• משרד האנרגיה הודיע השבוע על צעד חדשני, לפיו לראשונה בישראל ייקבע דירוג אנרגטי לבתים חדשים. על פי התקנות החדשות, דירות חדשות שישווקו לצרכנים ידורגו לפי איכות הבנייה בפן האנרגטי, בדומה לדירוג האנרגטי של מוצרי חשמל, מ-A+ ל-F. ככל שהדירוג של יחידת הדיור יהיה גבוה יותר ויתקרב ל-+A, החיסכון באנרגיה ובכסף לדיירים יהיה גדול יותר. בכך מצטרפת ישראל ל-27 מדינות של האיחוד האירופאי שקבעו גם הן תקנות לדירוג אנרגטי של בנייה בחקיקה. "הדירוג יאפשר לרוכשי דירות חדשות לבדוק מראש אם הבית יעיל מבחינה אנרגטית וכמה חשמל ניתן יהיה לחסוך", נמסר ממשרד האנרגיה.

משרד הבינוי והשיכון הודיע השבוע על פתיחת המחזור הראשון ללימודי פיתוח שכונת מגורים במכללה לניהול פרויקטים – מכללה שמיועדת להכשיר באופן בלעדי מהנדסים המנהלים פרויקטים ממשלתיים. המסלול יילמד בקמפוס מכללת אונו שבגן הטכנולוגי במלחה ירושלים, וישתתפו בו יותר מ-120 מהנדסים ומהנדסות, בפיילוט ראשון מסוגו. המחזור הראשון שנפתח השבוע כולל 45 מהנדסים ומהנדסות, שיעברו הכשרה של שמונה חודשים בהיקף של 250 שעות לימוד. המחזור אמור היה להיפתח ב-17.3, אך נדחה בשל התפרצות מגפת הקורונה.

• תערוכת האדריכלים השנתית של רמת גן ננעלה השבוע – תערוכה התקיימה השנה סביב מבנה 'הבית על האגם' שבפארק הלאומי בעיר. התחרות התקיימה הודות לשיתוף פעולה בין עיריית רמת גן, החברה הכלכלית לפיתוח רמת גן והתאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראל, ברחבת הדשא במוזיאון בית כהנא. במקום הראשון זכו משרד "הילה חבקין אדריכלים" ומשרד "אקר מיכאל שרון אדריכלים", שזכו ב-35 אלף שקל. במעמד טקס הנעילה הוכרז כי נושא התחרות לשנה הנוכחית יהיה גשר המגשר בין בית החולים שיבא, תחנת הרכבת הקלה המתוכננת במקום וקריית החינוך העירונית החדשה במזרח העיר.

• חברת ינוב הודיעה השבוע כי זכתה להיתר בנייה בפרויקט ויצמן 55 בכפר סבא. במקום ייבנה בניין מגורים בן שש קומות ו-14 דירות, מעל קומת מסחר, במקום בית פרטי ישן וחד-קומתי. הקרקע שעליה יוקם הפרויקט נרכשה על ידי חברת ינוב במסגרת עסקת קומבינציה , מבעלים פרטיים. החברה אף החלה כבר את העבודות בשטח, והצפי לאכלוס הוא בעוד כשנתיים.

• גם חברת אביסרור משה ובניו מדווחת על קבלת היתר בנייה - לפרויקט "אביסרור על הפארק" בשכונת נאות שמיר שביבנה הירוקה. מדובר בפרויקט בן שבעה בניינים, הכוללים יחד כ-190 דירות. החברה פתחה לאחרונה בשיווק הבניין השני, הכולל 38 דירות, ובבניין הראשון נותרו דירות אחרונות למכירה.

• חברת יוסי אברהמי הודיעה השבוע כי החלה באכלוס פרויקט VIEW בדרום תל אביב, בשכונת נווה עופר. הפרויקט כולל שני בניינים בני 11 ו-14 קומות, מעל קומת מסחר וחניון תת-קרקעי פרטי. בפרויקט נותרו למכירה דירות אחרונות בנות חמישה חדרים, דירות גן ופנטהאוזים.

• עוד עדכנה השבוע חברת יוסי אברהמי כי היא מתעתדת להקים, לצד חברת אלמוגים , את פרויקט "ונציה" בלגונה של אילת: פרויקט מגורים ייחודי, היחיד מסוגו במתחם זה, שיכלול ארבעה מבנים בני 6-5 קומות ו-115 חדרים - המשלבים מעגן צמוד ליאכטות בחלק מהדירות. הפרויקט תוכנן על ידי משרד 'טיטו אומן אדריכלים', בהשראת העיר ונציה שבאיטליה.

• מתחם בילוי וקניות חדש, בשטח של כ-17,000 מ"ר, יוקם בעפולה – בהשקעה של 95 מיליון שקל. את הקמת המתחם, "בלו ואלי" (BLU VALLEY),יקדם איש העסקים והיזם ענאן שמשום, מבעלי חברת האנרגיה BLU, אשר מתכנן כי המתחם יוקם בתוך כשנתיים. בין היתר יכלול ה"בלו ואלי" בית קולנוע בגודל 2,000 מ"ר, עם תשעה אולמות, מסעדות, חנויות מסחר ואטרקציות לכל המשפחה.

• מגדל אסותא שבשכונת בזל בתל אביב זכה לאחרונה במקום הראשון בקטגוריית Urban Habitat
בתחרות הבינלאומית השנתית של CTBUH שנערכה בשיקגו. המגדל, בתכנונו של האדריכל משה צור, היה הבניין הישראלי היחיד שזכה בקטגוריה כלשהי בתחרות – שנערכה, אגב, ללא קהל בשל התפרצות מגפת הקורונה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוימשרד הבינוי והשיכוןיוסי אברהמיקבוצת חג'ג'אדריכל משה צוראלקטרהמישוריםאביסרור משה ובניופארק בבלישופרסלחברת החשמל לישראלפארק גב-ים רעננהנאות חובבמשרד האנרגיההמכללה לניהול פרויקטיםהבית על האגםהפארק הלאומי ברמת גןבלו ואליענאן שמשוםמגדל אסותאבנייני האומה ירושליםעיריית תל אביב-יפו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...