עו"ד ורו"ח ורד אולפינר-היבטים מיסויים הקשורים במשבר הקורונה

אולפינר דיברה בהרצאה אשר נערכה במסגרת "בוקר של נדל"ן" ועסקה בנושאים שונים הנחשבים לבוערים ביותר בתחום מיסוי המקרקעין • האזינו להרצאה במלואה

שיתוף הכתבה
עו''ד ורד אולפינרעו''ד ורד אולפינר

"שיעור מס הרכישה בגין רכישת דירה להשקעה עומד כיום על שמונה ועשרה אחוזים - מדובר במספרים דמיוניים. שיעורי המס נקבעו במסגרת הוראת השעה שמסתיימת בסוף השנה, ורשות המיסים מודעת לכך שאם לא תתקבל החלטה בנושא, ניכנס לקיפאון חריף לקראת סוף 2020 מבחינת רכישת דירות מצד משקיעים. הם יחכו לינואר, לסיומה של הוראת השעה, כי זה יביא להם חיסכון של 3% לפחות במס הרכישה".

"המיסוי הקיים גרם להרבה מאוד משקיעים ותושבי חוץ להדיר את רגליהם. לאור המצב הקיים, מלאי הדירות גדול, והשוק צמא לרוכשים. למיטב ידיעתי, רשות המיסים אמורה להכריע בנושא מס הרכישה על דירה להשקעה בתקופה הקרובה – בין אם תחליט על הארכת הוראת השעה ובין אם תחליט שלא להאריך אותה. היא דנה בכך כבר היום. אם יוחלט שלא להאריך את הוראת השעה, ייתכן שיחליטו לשנות את החקיקה כבר היום, עוד לפני סוף השנה, כדי למנוע קיפאון נוסף בנוסף להשפעת משבר הקורונה".

"לא מעט חברות נשארו עם מלאי דירות שקשה מאוד למכור כיום. יש אי-ודאות רבה בשוק, יש חשש גדול ואי וודאות באשר לקבלת הלוואות, אין ודאות תעסוקתית. רבים יושבים על הגדר ומחכים לראות אם המחירים ירדו, וכך נוצר אותו מלאי בלתי מבוטל של דירות בידי היזם או הקבלן ".

האזינו להרצאה המלאה, מ-5.5.2020:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בוקר של נדל"ןEY ישראלורד אולפינרמיסוי מקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...