רשות מקרקעי ישראל תוקעת מקל בגלגלי השיווק של גינדי החזקות

רמ"י דרשה מגינדי לעצור מיידית את השיווק של פרויקט "בית בפארק" באור יהודה בטענה לאפליית רוכשים • גינדי מוכרת מאות דירות בפרויקט בבלעדיות לחברי מועדון "חבר"

שיתוף הכתבה
פרויקט "בית בפארק" באור יהודהפרויקט "בית בפארק" באור יהודה

רשות מקרקעי ישראל תוקעת מקל בגלגלי השיווק של חברת גינדי החזקות . רמ"י שיגרה מכתב לגינדי ובו דרישה לעצור את שיווק פרויקט המגורים שלה באור יהודה בטענה לאפליית רוכשים. 

מדובר על פרויקט "בית בפארק" של גינדי שמקודם כיום מסיבית באמצעי התקשורת השונים - טלוויזיה, אינטרנט, רדיו, שלטי חוצות ועוד. זהו פרויקט מחיר למשתכן שבמסגרתו גינדי רשאית למכור 20% מהדירות - מאות יחידות דיור - בשוק הפרטי. וכך, החברה מוכרת את כל הדירות בבלעדיות לחברי מועדון "חבר", שמן הסתם מהווים כוח קנייה גדול עבור גינדי ולכן הבלעדיות. רמ"י טוענת לאפליית רוכשים לאחר שקיבלה טענות מהאגודה לזכויות האזרח, על חשש לאפליית אזרחים שאינם נמנים על מועדון "חבר" ולא יכולים לרכוש את הדירות. 

גינדי החזקות זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל  בקרקע לבניית 1,000 יח"ד. היא יצאה בקמפיין אגרסיבי לשיווק של הדירות בקרב חברי מועדון "חבר", וכעת יהיה עליה לספק הבהרות לרמ"י עד ל-11 בנובמבר, הדרושות לרשות כדי לגבש עמדה סופית בסוגייה. 

לפי מכתב שנשלח לגינדי ע"י היועמש"ית של רמ"י, נטען בפני החברה כי מועדון "חבר" הוא מועדון סגור שיכולים להצטרף אליו רק משרתי שירות הקבע בצה"ל ואנשי כוחות הביטחון, וזה לכאורה שיווק "בעל אפקט מפלה מובהק ואסור". גינדי נדרשה לפרט לרמ"י אודות מתכונת השיווק של הדירות בפרויקט, וגובה ההנחות שניתנו לרוכשי "חבר". כן החברה נדרשה להעביר לרמ"י את ההסכמים שנחתמו עם "חבר" וכל חומר רלוונטי אחר. גינדי גם התבקשה לתת פירוט עובדתי ביחס למספר הדירות שבהן זכתה במכרז - כמה מיועדות לציבור הכללי וכמה במסגרת מחיר למשתכן , כמה כבר נמכרו ובאיזה אופן שווקו, והאם נותרו דירות לשיווק.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןגינדי החזקות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...