התקדמות נוספת בפרויקט הרק"ל חיפה-נצרת

מדובר בקטע בתחומה העיר חיפה, שמתחיל בתחנת לב המפרץ ומסתיים בחציית כביש 22

שיתוף הכתבה
הדמיית הרכבת הקלה חיפה-נצרת (חוצה ישראל)הדמיית הרכבת הקלה חיפה-נצרת (חוצה ישראל)

מתקדמים שלב נוסף בהליך הקמתה של הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת: לאחר שבתחילת מרץ האחרון הודיע שר התחבורה דאז, בצלאל סמוטריץ', על כוונה לרכוש קרקעות לאורך תוואי הרכבת המתוכננת, כעת מודיע ראש מטה הדיור ויו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות, זאב בילסקי – רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו רשמית – כי המקטע הראשון של הרק"ל הועבר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.

מדובר במקטע שנמצא בתחומי העיר חיפה, בין תחנת לב המפרץ – התחנה הראשונה בקו מכיוון חיפה – לבין נקודת החצייה של כביש 22, כביש עוקף קריות, בצמוד למסילת החוף. מטרת התוכנית עבור מקטע זה: להתאים מקטע קצר מתוך תוואי המסילה והגשר של הרכבת הקלה המתוכננת, כדי לאפשר גמישות לתכנון עתידי שנועד להכפלת מסילות החוף. 

עיקרי הוראות התוכנית: ייעוד שטחים ל"מסילת ברזל מוצעת" ול"מפגש דרך-מסילה; קביעת עקרונות בינוי ופיתוח למסילה ולהקמת המבנים הכלולים בתוכנית, ולשיקום הנופי בשוליהם; הגדרת מסמכי התכנון המפורט לפני ביצוע ותכולתם; קביעת הוראות ותנאים למתן הרשאות למבני דרך; קביעת הוראות ואמצעים למזעור הפגיעה בסביבה ובנוף עקב ביצוע הפרויקט; קביעת מנגנוני גמישות, התניות ושלביות ביצוע.

תוואי הרכבת הקלה מתחיל בתחנת לב המפרץ בחיפה, ממשיך אל קריית אתא ומשם לגבעת טל ולשפרעם, לאחר מכן אל אזור כרמיאל וביר אל-מכסור ומסיים בנוף הגליל ובנצרת. אורך המסילה המתוכננת – 41 ק"מ, והיא תכלול 19 תחנות. העלות המשוערת של הפרויקט - 5.9 מיליארד שקל.

התקדמות נוספת בפרויקט הרק"ל חיפה-נצרתהתקדמות נוספת בפרויקט הרק"ל חיפה-נצרת

נציין עוד כי לאחרונה הועברה להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור גם התוכנית למקטע הדרומי בקו M1 של המטרו של גוש דן. מטרתה: התוויה של חלקו הדרומי של קו המטרו, המבנים והמתקנים המהווים חלק ממנו והנחוצים להקמתו, להפעלתו ולתחזוקתו. לאחרונה מתפרסמים עוד ועוד מקטעים של התוכנית להערות הוועדות ולהשגות הציבור, לטובת תחילת ההקמה בפועל של הפרויקט מהגדולים שידעה מדינת ישראל – פרויקט בעלות כוללת של 150 מיליארד שקל, שבו 140 ק"מ מסילות ו-110 תחנות שיחלפו ב-22 רשויות מקומיות.

רשמית: מרדכי כהן - יו"ר המועצה הארצית והוות"ל

ברקע הדברים נציין, כאמור, כי הודעות אלו ביחס לרכבת הקלה בצפון וביחס למטרו של גוש דן, היו אולי האחרונות שנחתמו בידי זאב בילסקי, מי ששימש בתפקיד ראש מטה הדיור, יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה ויו"ר הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות.

לאחרונה אושר רשמית מינויו של מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים, לתפקיד יו"ר המועצה הארצית ויו"ר הוות"ל – זאת בהמשך להעברת מנהל התכנון אל משרד הפנים. כהן מונה לתפקיד באופן זמני בתחילת יוני, ובימים האחרונים אושר מינויו הסופי. בהודעתו של שר הפנים, אריה דרעי, נכתב כי תוקף המינוי נכון "מיום חתימתו, וכל עוד המתמנה משמש בתפקידו כמנכ"ל משרד הפנים".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןזאב בילסקיהמועצה הארצית לתכנון ובנייההרכבת הקלה חיפה-נצרתבצלאל סמוטריץ'אריה דרעימשרד הפניםמטרוות"להוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיותמרדכי כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...