אושרה תוכנית פינוי-בינוי ברחוב הבושם בת"א עם 474 יח"ד

ההחלטות – מטעם הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב • הרשות להתחדשות עירונית הכריזה על עוד שלוש המתחמי פינוי-בינוי במסלול מיסוי – בבית שמש, בקריית אונו ובירושלים

שיתוף הכתבה
אדריכלית דניאלה פוסק, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א (שלומי יוסף)אדריכלית דניאלה פוסק, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א (שלומי יוסף)

חיזוק נוסף לשכונות דרום תל אביב: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה לאחרונה לאשר תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב הבושם שבשכונת לבנה בתל אביב, מרחק הליכה מפארק בגין (פארק דרום). תוכנית לבנה, בשטח של 14 דונם, כוללת הקמת שלושה מגדלים בני 25-17 קומות ובהם 474 יחידות דיור, במקום 130 יחידות דיור קיימות.

תוכנית הפינוי-בינוי ברחוב הבושם משלבת בין מגדלי המגורים לבין בנייה מרקמית לאורך הרחובות, כמו גם חזית מסחרית לאורך רחוב הבושם. יזמית התוכנית היא חברת ים סוף נדל"ן, והיא נערכה על ידי אנשי המשרדים אורי בלומנטל אדריכלים ומילוסלבסקי אדריכלים.

"השילוב בין בניית מגדלים לבין בנייה מרקמית מייצר בינוי הטרוגני שיאפשר מגוון רחב של יחידות דיור בעלות אופי שונה", נכתב בהודעת מנהל התכנון על אישור התוכנית. "החזית המסחרית תתרום למרחב העירוני וליצירת מרחב אינטנסיבי. כמו כן, יוקם שטח פרטי בלב התוכנית שיוצר מרחב פתוח ומגונן לטובת הציבור".

הדיירים העתידיים צפויים ליהנות מנגישות גבוהה לצירי תנועה מרכזיים, ובכלל זה לדרך בר-לב אשר בה עתיד לעבור נת"צ במסגרת פרויקט 'מהיר לעיר'"

על מנת לענות על צורכי התושבים, מקצה התוכנית גם שטח בגודל של כדונם שעליו יוקם מבנה ציבור לרווחת התושבים, ולצד זה יוקמו שטחי ציבור מבונים בחלק מבנייני המגורים. "הדיירים העתידיים צפויים ליהנות מנגישות גבוהה לצירי תנועה מרכזיים, ובכלל זה לדרך בר-לב אשר בה עתיד לעבור נת"צ במסגרת פרויקט 'מהיר לעיר'", מוסיפים במנהל התכנון. "נוסף על כך, הדיירים יוכלו ליהנות מפארק דרום - פארק רחב ידיים במרחק קצר מביתם".

 

בתוך כך החליטה הוועדה המחוזית תל אביב לתת תוקף לתוכנית התחדשות עירונית בבת ים – פינוי-בינוי ב"מתחם שינדלר" המשתרע על פני כ-3.75 דונמים. במתחם נמצאים כיום ארבעה מבני מגורים הכוללים 84 יחידות דיור, והוא ממוקם בין הרחובות הרצל, מסיקה ושינדלר בצפון העיר, מרחק כ-150 מטר מחוף הים. 

התוכנית מציעה הריסת המבנים הקיימים והקמת שני מגדלי מגורים ובהם 234 יחידות דיור. המגדלים יהיו בני 25 קומות, מעל שש קומות (לכל היותר) שיוקצו לטובת מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור. התוכנית מתירה את המרת שטחי התעסוקה או המגורים למלונאות, ומרחיבה את רחוב מסיקה המהווה ציר גישה לים, ואת רחוב הרצל, שהינו אחד הרחובות הראשיים בעיר. 

הוועדה סבורה כי התוכנית ראויה, תואמת את מדיניות הוועדה המחוזית, כמו גם מדיניות הוועדה המקומית, בהיותה תוכנית המאופיינת בעירוב שימושים וכוללת תעסוקה, מלונאות, מסחר ומגורים"

"לתוכנית הוגשה התנגדות אחת, על ידי יזמת ומגישת התוכנית, אשר ביקשה זכויות נוספות למגורים", מעדכנים במנהל התכנון. "הוועדה שמעה את המתנגדים, את התייחסות נציגת העירייה ואת היועץ השמאי לוועדה, החליטה לדחות את ההתנגדות ולאשר לתוכנית. 

הוועדה סבורה כי התוכנית ראויה, תואמת את מדיניות הוועדה המחוזית, כמו גם מדיניות הוועדה המקומית, בהיותה תוכנית המאופיינת בעירוב שימושים וכוללת תעסוקה, מלונאות, מסחר ומגורים. עוד ציינה הוועדה בהחלטתה כי מקום התוכנית, באזור מבוקש למדי, מצדיק צפיפות גבוהה של כ-70 יחידות דיור לדונם, וכי היקף השטחים המאושר בתוכנית נותן מענה בהיבט התכנוני ובכל היבט אחר".

שמח לראות כי עמדתנו בנוגע לדירת התמורה מנחה את מוסדות התכנון בהחלטותיהם. הורדת שטח דירת התמורה תביא להסרת חסמים ולהוצאה לפועל של פרויקטי התחדשות עירונית רבים יותר"

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אמר בעקבות שתי החלטות הוועדה המחוזית: "אנו מברכים את בת ים ואת תל אביב על אישור תוכניות ההתחדשות העירונית, גם בתקופה קשה זו. אני שמח לראות כי עמדתנו בנוגע לדירת התמורה, התואמת לעמדת הוועדה המחוזית, מנחה את מוסדות התכנון בהחלטותיהם, וכי בבת ים יתווספו לדירות 12 מטר. אני מאמין כי הורדת שטח דירת התמורה תביא להסרת חסמים ולהוצאה לפועל של פרויקטי התחדשות עירונית רבים יותר".

הוכרזו שלושה מתחמי פינוי-בינוי במסלול מיסוי

ברקע שתי ההחלטות של הוועדה המחוזית בתל אביב, הכריזה לאחרונה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על שלושה מתחמי פינוי-בינוי כמתחמים אשר יעברו במסלול המיסוי של הרשות, לטובת קידומם המהיר.

המתחמים הם מתחם הסביון בבית שמש, שבו מתוכננות לקום 430 יחידות דיור במקום 72 יח"ד קיימות; מתחם התאנה בקריית אונו, שיכלול 230 יחידות דיור חדשות, במקום 78 יח"ד קיימות; ומתחם סן מרטין 25-23 בירושלים, הכולל כיום 34 יחידות דיור ויציע עם תום העבודות 104 יחידות דיור חדשות.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתחיים אביטןדניאלה פוסקמתחם הבושם תל אביבתוכנית לבנהמתחם שינדלר בת יםפינוי-בינוי במסלול מיסויהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...