אאורה ממשיכה לממש "קרקעות שאינן בליבת העסקים"

זאת לאחר שמכרה קרקע בצומת סביון לחברת גינדי החזקות, וקרקע אחרת בפרדס חנה – והכול בתוך פחות מחודשיים • התזרים הכולל מהעסקאות מסתכם ב-68 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י (ראובן קפוצינסקי)מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י (ראובן קפוצינסקי)

חברת אאורה משלימה מכירה שלישית של קרקעות בבעלותה בתוך פחות מחודשיים: החברה הודיעה היום (ג') לרשות לניירות ערך כי מכרה קרקע בשטח 587 מ"ר בפינת הרחובות מלצ'ט-שינקין בתל אביב, תמורת 45.25 מיליון שקל. בכך היא משלימה מכירה של "קרקעות שאינן בליבת העסקים", כלשונה, עם תזרים כולל של כ-68 מיליון שקל.

כזכור, החברה הודיעה לקראת סוף יוני האחרון כי מכרה קרקע בפרדס חנה תמורת 14.6 מיליון שקל. ימים אחדים לאחר מכן הודיעה חברת גינדי השקעות כי היא רוכשת קרקע מאאורה בצומת סביון, בשטח של כמעט עשרה דונמים, תמורת 159 מיליון שקל.

על הקרקע בפינת הרחובות מלצ'ט-שינקין בת"א עומדת לחברה הלוואה בנקאית בסך של כ-17.5 מיליון שקל, שאותה תפרע במסגרת העסקה. יתרת התמורה, בהיקף של כ-28 מיליון שקל, תשמש את החברה כתזרים לפעילות שוטפת.

עוד מעדכנת אאורה כי לאחרונה קיבלה התחייבות מבנקים לשחרר כ-195 מיליון שקל מחשבונות ליווי בפרויקטים שמסתיימים, זאת עד סוף השנה, וכפי שפורסם כאן לפני כחודש – נהנית מהשבחה משמעותית בפרויקט במע"ר לוד, שבו החליטה הוועדה המחוזית מרכז על הכפלת מספר יחידות הדיור בפרויקט ועל הגדלה של שטחי המסחר בו.
 
לצד כל אלו, השלימה החברה לאחרונה הנפקת זכויות, בהשתתפות בעל השליטה בה, יעקב אטרקצ'י, בהיקף של כ-19 מיליון שקל, ובמימוש מלא של האופציות ייכנסו לקופת החברה 24 מיליון שקל נוספים. על רקע ההתפתחויות האחרונות דיווחה אאורה כי במחצית הראשונה של השנה מכרה בפרויקטים שלה, בדרך של חתימה על חוזי מכירה, 164 יח"ד - בהשוואה ל-170 יח"ד בתקופה המקבילה בשנת 2019. "על אף שחלה ירידה בהיקף יחידות הדיור שנמכרו בחודשים מרץ-אפריל 2020 בגלל משבר הקורונה, בניתוח חצי השנה הראשונה של 2020 אין ירידה בהיקף המכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזאאורהיעקב אטרקצ'יגינדי החזקותצומת סביון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...