אושרה תוכנית המתאר לפרויקט פינוי-בינוי גדול בנתניה

מדובר בתוכנית שתשלב בין פינוי-בינוי לבינוי-פינוי, ותאפשר שינוי ייעוד של קרקע חקלאית סמוכה לקרקע למגורים • מתוך כלל יחידות הדיור, 177 יהיו דירות קטנות.

שיתוף הכתבה
העיר נתניה (שאטרסטוק)העיר נתניה (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז אישרה לאחרונה את תוכנית המתאר המקומית לפרויקט פינוי-בינוי מורכב במרכז העיר נתניה – פרויקט "שכונת הרומנים", שבו יוקמו על פי התוכניות 881 יחידות דיור חדשות, בבניינים בני 20-16 קומות. המיוחד בפרויקט: הוא כולל שני מתחמים, קרובים אחד לשני אך לא קשורים פיזית, שבאחד מהם יתבצע פינוי-בינוי "כהלכתו", ובשני יבוצע שינוי ייעוד של קרקע חקלאית – שינוי שיאפשר את מימוש הפרויקט במלואו.

מדובר בשטח במרכז העיר, באזור גשר האר"י המחבר בין מזרח השכונה לבין מערבה, מעל לכביש 2, הוא כביש החוף. שטחו הכולל הוא 88.8 דונם, בין הרחובות רמב"ם, הקליר, אבן עזרא ואלכסנדר ינאי בחלקו הצפוני, ומדרום לרחוב האר"י בחלקו הדרומי.

המתחם הצפוני, מתחם א', משתרע על 20.7 דונם וכולל כיום בניינים ישנים צמודי קרקע בני שתי קומות. הוא יהפוך למתחם מגורים בן 330 יח"ד; המתחם הדרומי, מתחם ב', משתרע על פני 44.1 דונם. מדובר בשטח בייעוד חקלאי, שיהפוך למתחם מגורים בן 551 יחידות דיור

שני המתחמים, במרחק 400 מטר זה מזה, מוגדרים כמתחמים "ללא קשר פיזי אך בעלי קשר רעיוני", בדברי ההסבר לתוכנית. המתחם הצפוני, מתחם א', משתרע על 20.7 דונם וכולל כיום בניינים ישנים צמודי קרקע בני שתי קומות. הוא יהפוך למתחם מגורים בן 330 יח"ד; המתחם הדרומי, מתחם ב', משתרע על פני 44.1 דונם. מדובר בשטח בייעוד חקלאי, שיהפוך למתחם מגורים בן 551 יחידות דיור, בקשר ישיר עם מתחם הפינוי-בינוי. סך השטח של שני המתחמים יחד - 64.86 דונם.

כפי שנכתב בדברי ההסבר לתוכנית, "במתחם הצפוני מתוכננת הריסת המבנים הקיימים ובניית מתחם חדש, בבינוי עד 16 קומות למגורים באמצעות בינוי-פינוי, מבני ציבור ושטח ציבורי פתוח. במתחם הדרומי - שינוי ייעוד מחקלאי לבניית מבני מגורים, בבינוי של עד 20 קומות למגורים, לצד בנייני ציבור, שטח ציבורי פתוח ודרכים. התוכנית קובעת הנחיות שיבטיחו מימוש פינוי-בינוי". בשני המתחמים, בבנייני המגורים, תתאפשר גם בנייה של שלוש קומות תת-קרקעיות.

התוכנית מגדירה, בין שלל הנחיותיה, גם 177 יחידות דיור שיהיו יחידות דיור קטנות, בהתאם להנחיות מוסדות התכנון; שטח מבני הציבור בתוכנית מסתכם ב-17,310 מ"ר. היזמיות והמגישות של התוכנית הן חברת ש.ח יסודות הבנין והוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה. אדריכל התוכנית הוא אדריכל גבי טטרו.

יש לציין כי התוכנית אושרה על ידי המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארץ קמיניץ, בשנת 2015 – זאת לאחר שנים רבות של ניסיונות לקידומו על ידי העירייה. מאוחר יותר, בשנת 2019, עתרו תושבים באזור התוכנית נגד אישורה – אך זו התקדמה בסופו של דבר וכעת נמצאת רגע לפני מימושה בשטח.

אין ספק כי התוכנית תביא גם לשיפור משמעותי בחזות האזור כולו. תוספת יחידות הדיור הרבה במתחם תיתן מענה איכותי ומיטבי למצוקת הדיור ולזוגות צעירים"

ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, אמרה לאחר אישור מתווה התוכנית ב-2015: "המאבק ליישם את הפרויקט נבע ממצוקת הדיור הקשה והתנאים הבלתי נסבלים שבהם חיו כ-100 משפחות שהתגוררו בשכונה, זאת לצד הצורך במתן פתרונות להיבטים חברתיים הכרחיים. אין ספק כי התוכנית תביא גם לשיפור משמעותי בחזות האזור כולו. תוספת יחידות הדיור הרבה במתחם תיתן מענה איכותי ומיטבי למצוקת הדיור ולזוגות צעירים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזארז קמיניץעיריית נתניהמרים פיירברגקרקע משלימהמתחם שכונת הרומנים נתניההוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניהאדריכל גבי טטרופינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...