תוכנית תלמים מזרח בבאר יעקב - אושרה .

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה את התוכנית המפורטת לשכונה החדשה בעיר, שתקום במזרחה • התוכנית כוללת את שימור "מפקדת חסן סלאמה" – אתר מורשת.

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית תלמים מזרח (יחיאל קורין אדריכלים)הדמיית תוכנית תלמים מזרח (יחיאל קורין אדריכלים)

לפני כשנה וחצי התוכנית אושרה להפקדה – וכעת היא ניצבת רגע לפני מימוש: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז אישרה לאחרונה את התוכנית המפורטת "תלמים מזרח" בבאר יעקב, זאת לאחר שבמרץ 2019 היא אושרה להפקדה. התוכנית תכלול 519 יחידות דיור חדשות, שיוקמו במזרח העיר.

מטרת התוכנית היא "יצירת מסגרת תכנונית להקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת כ-519 יח"ד, שטחי מסחר וכן מוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים", כך נכתב בדברי ההסבר. ואכן, היא כוללת לא רק מאות יחידות דיור, אלא גם 63,732.5 מ"ר מבני ציבור ו-2,752 מ"ר מסחר. מזווית המגורים נציין עוד כי השכונה תכלול גם 130 יחידות דיור קטנות (מתוך כלל היחידות שייבנו בה).

בתוכנית תמהיל בינוי הכולל בתים בגובה של 19-6 קומות. היא כוללת גם חיבור הרחוב הראשי לכביש 200, וכן הקמת פארק לינארי בשטח 12 דונם, המתחבר לשטח הציבורי הפתוח ולתחנת הרכבת של באר יעקב"

"תוכנית תלמים מזרח היא המשך של תוכנית תלמים בעיר, וכן של פרויקט 'חתני פרס ישראל', והיא מתחברת למרקם הרחובות של היישוב תלמי מנשה הסמוך", כך בהמשך דברי ההסבר. היא משתרעת על פני כ-107 דונם. היוזמת והמגישה שלה היא רשות מקרקעי ישראל . העורך הראשי הוא אדריכל יחיאל קורין, ממשרד יחיאל קורין אדריכלים. 

"בתוכנית תמהיל בינוי הכולל בתים בגובה של 19-6 קומות. היא כוללת גם חיבור הרחוב הראשי לכביש 200, וכן הקמת פארק לינארי בשטח 12 דונם, המתחבר לשטח הציבורי הפתוח בתוכנית תלמים ובפרויקט חתני פרס ישראל הסמוכות, ולתחנת הרכבת של באר יעקב".

התוכנית כוללת גם הנחיות באשר למבנה המיועד לשימור ונמצא בשטח השכונה החדשה - מפקדת חסן סלאמה, אתר מורשת ממלחמת העצמאות. כפי שכבר פרסמנו כאן, מדובר במבנה ששימש את הערבים במרד הערבי הגדול, ולאחר מלחמת העצמאות הפך לימ"ח של צה"ל. הכוונה כעת היא לשלב את המבנה בשטח הציבורי, ולאפשר בו שטחי מסחר, בקומת הקרקע. לצורך כך כוללת התוכנית פירוט ספציפי באשר לעבודות השימור הנדרשות בו.

נזכיר כי לא מכבר הפקידה הוועד המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז תוכנית גדולה נוספת בבאר יעקב – תוכנית בשטח המחנה הצבאי צריפין. מדובר למעשה בתוכנית בעלת שני מתחמים, 7א' ו-7ב', בשטחי הרשויות באר יעקב וראשון לציון, אשר עליהן מתוכננות לקום כ-2,000 יח"ד בבנייה רוויה ובבניינים עד גובה 24 קומות, ולצידן שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 1,500,000 מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזתלמים מזרחמפקדת חסן סלאמהאדריכל יחיאל קוריןמשרד יחיאל קורין אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...