המחירים סביב נמל חיפה החדש עולים?

מדובר בשטח משמעותי מאזור תעסוקה ומסחר חדש שמוקם בעיר, בשטח של 47 דונם • זהו המכרז הראשון מסוגו שמפרסמת רשות מקרקעי ישראל בקריית ים

שיתוף הכתבה
קריית ים (שאטרסטוק)קריית ים (שאטרסטוק)

האם מדובר בהשפעת נמל חיפה החדש, שנבנה לא רחוק משם – או בעליית מחירים שהיא חלק מהמהלך הטבעי של הדברים בחיפה רבתי? לפני ימים אחדים נסגר בהצלחה מכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל לשטחי מסחר ומשרדים בעיר קריית ים, מכרז שנסגר בסכום יפה של 52,180,180 שקל. ההצעה הזוכה משותפת לשתי חברות: מזון כל ב.י. וא - ג.ב.ע. - נכסים והשקעות.

מדובר בשטח של 40,276 מ"ר, המהווה את עיקר שטחי התוכנית להקמת מתחם מסחר ותעסוקה בצפון העיר - מתחם בשטח של כ-47 דונם, שבו מתוכננים גם שטחים ציבוריים פתוחים לרווחת הציבור, לצד השטחים המהווים את עיקר התוכנית.

היוזמות והמגישות של תוכנית זו הן רשות מקרקעי ישראל ועיריית קריית ים, אשר מקוות בעזרת המתחם החדש לספק מענה לצרכים העירוניים, בהתאם לתוכנית המתאר העירונית. התוכנית קובעת כי בשטח המתחם, בין שדרות ירושלים ורחוב גולדה מאיר, יותרו שטחי מסחר וסוגי תעסוקה שונים, לרווחת תושבי העיר והאזור בכללותו.

בדברי ההסבר לתוכנית הוגדר המתחם כ"בעל פוטנציאל רב לקידום העיר", ומפורטים היתרונות הרבים שהוא מביא עימו

בדברי ההסבר לתוכנית הוגדר המתחם כ"בעל פוטנציאל רב לקידום העיר", ומפורטים היתרונות הרבים שהוא מביא עימו: "התוכנית בקרבת הכניסה לעיר, ובעלת נגישות לכבישים ארציים שדרושים עבור מתחם תעסוקה ומסחר; התוכנית ממוקמת על ציר תנועה מרכזי אזורי, שלאורכו קיימת המטרונית ומוקדי ספורט ותרבות ציבוריים; המתחם אמור להשתלב כחלק אינטגרלי מהעיר, לצורך קיום פעילויות מגוונות לאורך כל שעות היום, ולא כמקום 'מנותק' מהמרקם העירוני הקיים".

מחיר המינימום שנקבע לשטח במסגרת המכרז הוא 38,710,800 שקל, כך שההצעה הזוכה גבוהה ממנו בכמעט 15 מיליון שקל. עם זאת, מחיר השומה היה גבוה ביותר מ-30 מיליון שקל מההצעה הזוכה: 85,078,655 שקל.

בשנת 2015 שווקו בהצלחה שלושה מתחמים בייעוד תעשייה בעיר, שהמחיר למ"ר בהם נע בין 816 ל-817 שקל למ"ר. המחיר למ"ר במכרז הנוכחי נקבע על כ-1,295.5 שקל – הבדל של כמעט 500 שקל למ"ר בודד

עוד נציין כי זהו המכרז הראשון מסוגו שמפרסמת רמ"י בקריית ים – וכמובן גם הראשון שמשווק בהצלחה. בשנת 2015 שווקו בהצלחה שלושה מתחמים בייעוד תעשייה בעיר, שהמחיר למ"ר בהם נע בין 816 ל-817 שקל למ"ר. המחיר למ"ר במכרז הנוכחי נקבע על כ-1,295.5 שקל – הבדל של כמעט 500 שקל למ"ר בודד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמכרזיםעיריית קריית יםנמל חיפהנמל המפרץמתחם מסחר ותעסוקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...