מועצת מקרקעי ישראל יוצאת עם החלטות חדשות

הוועדה המחוזית מרכז החליטה להפקיד את התוכנית, שתכלול גם כ-45 דונם עבור מבני ציבור ו-52 דונם של שטחים פתוחים.

שיתוף הכתבה
הדמיית המתחם העירוני החדש בגני תקווה (משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים)הדמיית המתחם העירוני החדש בגני תקווה (משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה על הפקדת תוכנית למתחם עירוני חדש בגני תקווה – תוכנית בצפון היישוב שתשלב מגורים, תעסוקה, מבני ציבור ושטחים פתוחים. התוכנית כוללת 1,204 יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בני 24-8 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-240 יוקצו עבור דירות קטנות. 

נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת גם 250,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, שיוקמו במבנים בני 30-8 קומות, כ-45 דונם עבור מבני ציבור - ובהם שטח שיוקצה לטובת הקמת קריית חינוך חדשה - וכן כ-52 דונם של שטחים פתוחים. התוכנית קובעת הנחיות להכנת תוכניות איחוד וחלוקה, לפי חלוקה לשני מתחמים.

בהיבט התחבורתי התוכנית מתבססת על תחבורה ציבורית, כולל סלילת נתיבים ייעודיים (נת''צים) והקמת מסוף חדש לתחבורה ציבורית שימוקם בסמוך לכביש 471, וכן מערך של צירים ירוקים ושבילי אופניים. התוכנית, ביוזמת הרשות המקומית, נערכה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים, וממשיכה את הפיתוח של גני תקווה בצפון. היא משתרעת על פני שטח של 271 דונם, וגובלת מצפון בכביש 471; ממזרח במועצה האזורית דרום השרון; ממערב בקריית אונו; ומדרום בגני תקווה עצמה. 

תוכנית זו קודמה בד בבד עם תוכנית המתאר לגני תקווה, שאושרה להפקדה בוועדה המחוזית בסוף החודש שעבר וכוללת תוספת של 1,700 יחידות דיור עבור יעד של כ-32,000 תושבים. התוכנית החדשה מיישמת את אחד העקרונות החשובים של תוכנית המתאר – ריכוז עיקר הפיתוח בצפון היישוב.

כפי שפורסם כאן, תוכנית המתאר מציעה גם להקים מתחם תעסוקה חדש בצפון היישוב, שיתחבר עם אזור תעסוקה המקודם בצפון קריית אונו הסמוכה, כך שהמרחב המשותף לשתי הרשויות יהפוך למוקד משיכה למגוון שימושי תעסוקה.

גיא קפלןגיא קפלן

מתכנן מחוז מרכז במנהל התכנון, גיא קפלן, ציין כי "תוכנית צפון גני תקווה הינה תכנית המשלימה את פיתוח היישוב בין כביש 471 לדרך התקווה, על ידי עירוב שימושים בבנייה מרקמית המשולבת במגדלים. התוכנית, הנשענת על מערך תחבורה ציבורית, כוללת הקמת קריית חינוך גדולה לצד שטח ציבורי פתוח".

שמאי המקרקעין נחמה בוגין ושמי מויאל, אשר מלווים את התוכנית ליווי שמאי, מסרו: "אנחנו מברכים על ההפקדה. מדובר בתוכנית חשובה מאוד לפיתוח של גני תקווה, אשר תצא לפועל באחת הקרקעות האטרקטיביות ביותר במרכז הארץ. התוכנית מאופיינת בדגש על שילוב של שטחי מגורים ותעסוקה אשר ייתנו מענה לכלכליות התוכנית עצמה, וכן לאפשרויות הפיתוח של האזור, מתוך מחשבה ארוכת טווח".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נחמה בוגיןגיא קפלןתוכנית מתארהמועצה המקומית גני תקווהשירה ברנדמתחם עירוני חדששמי מויאלהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...