חדשות הנדל"ן: רני צים משתלטת על מותג המרכזים המסחריים SEVEN; קבוצת אורון זכתה בשני מכרזים נוספים

רני צים תחזיק ב-100% מהזכויות במותג לאחר שתשלם 70 מיליון שקל • לצד הזכיות עודכנה קבוצת אורון כי מכרז נוסף שזכתה בו בוטל • וקבוצת תדהר נבחרה להקים עוד פרויקט גדול – YAM של חברת ICR

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רני צים מרכזי קניות, רני צים (אורן קאן)מנכ"ל רני צים מרכזי קניות, רני צים (אורן קאן)

• הוועדה המקומית באשקלון אישרה לאחרונה תוכנית המשריינת קרקע משלימה עבור תוכנית התחדשות עירונית , מבעוד מועד. הוועדה המליצה על הפקדת התוכנית, המגדילה את היקף זכויות הבניה בקרקע הממוקמת בפינת הרחובות אלי כהן ויצחק רבין בעיר. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מציינת כי בכך שוריינה קרקע משלימה אשר תבטיח את הכדאיות הכלכלית לפרויקט העתידי. התוכנית החדשה תכלול כ-280 יחידות דיור חדשות, תוספת של כ-1,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-3,000 מ"ר שטחים למוסדות ומבני ציבור, פיתוח שטחים ירוקים להקמת פארק שכונתי וגני שעשועים בהיקף של כשלושה דונמים. בנוסף, התוכנית כוללת הסדרת שטחי חניה לטובת תושבי השכונה הגרים בה היום, וחניון תת-קרקעי לדיירים החדשים. מספר יחידות הדיור בתוכנית הוכפל בהשוואה לתכנון המקורי, שנקבע במסגרת תוכנית מחיר למשתכן במקום. מהרשות הממשלתית נמסר כי זוהי הפעם הראשונה שבה מגרש שיועד לבנייה 'רגילה' בקרקע פנויה, זוכה לתכנון מחודש ונרחב יותר לטובת סיווגו כקרקע משלימה לקידום פינוי-בינוי.

• הוועדה המחוזית חיפה החליטה לאחרונה לאשר תוכנית להקמת שני מבנים בני 13 קומות הכוללים 105 יחידות דיור, ברחוב דרך הים 188 בחיפה. התוכנית, ששטחה תשעה דונמים, מוצעת על חטיבת קרקע שאינה מפותחת, וממוקמת בין ואדי לוטם מצפון ודרך הים מדרום. התוכנית כוללת, כאמור, שני מבני מגורים בני 13 קומות המשתלבים בטופוגרפיה של הקרקע הטבעית הקיימת, עם 105 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, 21 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות עבור זוגות צעירים. התוכנית כוללת גם הקמת גן ילדים לטובת דיירי המתחם ותושבי הסביבה, שישתלב בשני הבניינים. 

• חברת ' רני צים מרכזי קניות' דיווחה היום (ו') כי תשלם 70 מיליון שקל תמורת הגדלת חלקה ל-100% במרכזים המסחריים הקיימים באום אל פאחם ובירכא, ובפרויקטים בטירה, בטייבה, ברהט ובטמרה, המצויים בשלבי ייזום פיתוח והקמה, וכן בשלב ב' באום אל פאחם – כולם מרוכזים תחת המותג "SEVEN". החברה רוכשת בזאת את חלקה של שותפתה, חברת מידאס, במרכזים המסחריים. להערכת החברה, תוספת ה-NOI מהמרכזים המסחריים צפויה לעמוד על כ-7.2 מיליון שקל, ומהפרויקטים בייזום - כ-12.5 מיליון שקל.

• קבוצת אורון הודיעה השבוע על זכייתה בשני פרויקטי תשתית: האחד, פרויקט לביצוע עבודות ריבודים והטלאות במרחב דרום, עבור נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, זאת במסגרת מכרז שנסגר לאחרונה. חברה בת של קבוצת אורון זכתה במכרז, שהיקפו הכולל המשוער הוערך ב-133 מיליון שקל. בפרויקט שני זכתה חברה נכדה של קבוצת אורון – פרויקט הכולל בין היתר עבודות בנייה, עבודות פיתוח כללי ופיתוח חוץ של כ-150 יחידות דיור בראשון לציון. התמורה הכספית – כ-121 מיליון שקל.

• במקביל, דיווחה החברה אתמול כי נמסרה לה הודעה מרכבת ישראל על ביטול המכרז שבו זכתה חברה בת שלה, לביצוע עבודות בנייה ותשתית להקמת חיבור שלוחה מסילתית אל נמל הדרום שבעיר אשדוד. התמורה הכספית בגין העבודות הוערכה בכ-163 מיליון שקל. החברה מוסרת כי היא לומדת את ההודעה ואת האפשרויות העומדות לרשותה.

• יזמית הנדל"ן ICR - מבית ישראל קנדה וראם מגורים – הודיעה השבוע כי בחרה בתדהר בנייה מקבוצת תדהר לביצוע פרויקט YAM בבת ים, (לשעבר פרויקט מנרב ים),בהיקף עלות עסקה שעומד על כ-200 מיליון שקל. ההכנסות הצפויות מהפרויקט מוערכות בכ-415 מיליון שקל. מדובר בפרויקט ברחוב סוקולוב פינת ירושלים בעיר, שיכלול שני מגדלי מגורים בני 30 קומות הכוללים 220 יח"ד בסך הכול. כחלק ממהלך של התחדשות עירונית כבר פונו המבנים הקיימים במקום, והוחל בביצוע העבודות במקום. במבנים שבפרויקט ישולבו 3 כיתות גן עם כניסה נפרדת, וכן חזית מסחרית בשטח של כ- 300 מ"ר. אדריכלי ומתכנני הפרויקט הם אנשי משרד קיקה ברא"ז אדריכלים.

פרויקט YAM בבת ים (הדמייה)פרויקט YAM בבת ים (הדמייה)

• חברת אפקון החזקות הודיעה כי תקים קרן השקעות ייעודית בתחומי האנרגיות המתחדשות, בהיקף של כ-150 מיליון יורו, בשיתוף גופים מוסדיים. החברה מציינת כי באמצעות הרכישה היא תפעל לייזום פרויקטים בארץ ובחו"ל בהיקפים של מאות מגה ואט. כחלק מהצעד רוכשת אפקון החזקות 70% מחברת לוגיה, חברה יזמית בתחום האנרגיה המתחדשת, כנגד השקעה של עד כ-21 מיליון שקל. אפקון פועלת כבר כיום בתחומי האנרגיה המתחדשת, באמצעות חוות הרוח בסירין ובגלבוע ובאמצעות פרויקט טעינת אנרגיה בכלי רכב חשמליים.

• ועוד בתחום האנרגיה: חברת החשמל ו-INFRALAB, מעבדת החדשנות של החברות Enel ושיכון ובינוי, חתמו על הסכם אסטרטגי בתחום החדשנות, לאיתור ושיתוף פעולה עם סטרטאפים בתחומי האנרגיה ותשתיות החשמל. ההסכם ישלב בין הניסיון שצברה INFRALAB בהשקעה בחברות סטארט-אפ ובהטמעה של טכנולוגיות פורצות דרך בתחומי האנרגיה והתשתיות, ובין הנכונות של חברת החשמל לאמץ פתרונות חדשניים שישפיעו באופן דרמטי על הפעילות העסקית של החברה.

• חברת סולל בונה הודיעה כי החלה בהקמת מעונות הסטודנטים ב-HIT - המכון הטכנולוגי חולון, בעלות של 140 מיליון שקלים. הפרויקט, שישתרע על כ-16 מ"ר, יכלול שלושה בניינים בני תשע קומות ו-430 דירות, עבור 472 סטודנטים. הוא יציע גם שטחי מסחר, מועדון סטודנטים וחניון ל-290 כלי רכב. הצפי לאכלוס הוא אוקטובר 2022. חברת סולל בונה, מקבוצת שיכון ובינוי , זכתה במכרז להקמת הפרויקט, בשיטת BOT, והיא אחראית על המימון, התכנון, ההקמה וכן ההפעלה של מעונות הסטודנטים. החברה תספק את כלל השירותים הדרושים לשם הניהול, ההפעלה והתחזוקה של מתחם המעונות על כל חלקיו, לרבות שטחי המסחר, למשך תקופה של 25 שנים. עלות השכירות תעמוד על כ-1,870 שקלים לסטודנט ותהיה מפוקחת על ידי המל"ג.

• חברת אאורה הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי חברת הבת שלה, אאורה ישראל – יזמות והשקעות, השלימה את שיווק כלל 217 יחידות הדיור הצפויות להיבנות בפרויקט שלה במושב אחיסמך, פרויקט "אאורה במושב". להערכת החברה, לאור השלמת השיווק ולאור קצב התקדמות העבודות בפרויקט, אשר השלמתו צפויה להיות במהלך הרבעון השני לשנת 2021, הרווח הגולמי מהפרויקט יסתכם לכ-75 מיליון שקל.

קבוצת MORE הודיעה אתמול (ה') כי קיבלה היתרי בנייה לשני פרויקטים שלה: האחד – MORE נרקיסים בראשון לציון, שבו תבנה שלושה מגדלי מגורים בני 22 קומות כל אחד, ו-254 יחידות דיור בסך הכול. בפרויקט זה סיכמה אך לאחרונה עם קבוצת תדהר כי האחרונה תקים את הפרויקט בפועל, תמורת 220 מיליון שקל; הפרויקט השני – פרויקט "MORE בעיר" בחריש, יכלול כ-4,700 מ"ר שטחי מסחר ועוד כ-6,900 מ"ר שטחי משרדים.

קבוצת אלמוגדיווחה השבוע כי פרויקט "אלמוג החשמונאים" בשכונת המע"ר החדשה במודיעין מתאכלס. החברה מעדכנת כי 60 דיירים בפרויקט החלו לקבל מפתחות לדירות. הפרויקט, שנבנה במסגרת תוכנית "מחיר מטרה" ואכלוסו התעכב בצל מגבלות הקורונה, קיבל טופס 4 לאכלוס הבניין הראשון, לאחר ביצוע כל הבדיקות הנדרשות. הפרויקט כולל שני מבנים בני 13 קומות ו-240 יחידות דיור.

פרויקט "אלמוג החשמונאים"פרויקט "אלמוג החשמונאים"

• לפני ימים אחדים הונחה אבן הפינה וניתן האות לתחילת העבודות בפרויקט "צל אורנים" שבקריית טבעון, סמוך לשכונת אלרואי. הפרויקט, של חברת גשם החזקות , כולל 14 בניינים בני שלוש קומות כל אחד, עם כשבע דירות בכל בניין ובסך הכול 97 יחידות דיור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפההרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתמידאסSEVENאאורהאפקוןסולל בונהרני צים מרכזי קניותקבוצת אלמוגקבוצת MOREחברת החשמל לישראלרכבת ישראלICRקבוצת אורון אחזקות והשקעותאלמוג ב.ז בניה והשקעותהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשקלוןפרויקט דרך הים 188 חיפהINFRALABHIT - המכון הטכנולוגי חולוןשכונת המע"ר החדשה במודיעיןפרויקט "צל אורנים" בקריית טבעוןמשרד קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...