ישראל-קנדה: החברה תיכנס לתחום האנרגיה ותתמקד רק בנדל"ן מקומי

ההחלטה על כניסה לתחום החדש התקבלה "לאור המגמה העולמית של מעבר לשימוש באנרגיה ירוקה"

שיתוף הכתבה
אסי טוכמאייר וברק רוזן, בעלי ישראל-קנדה (יח"צ)אסי טוכמאייר וברק רוזן, בעלי ישראל-קנדה (יח"צ)

חברת ישראל-קנדה הולכת בעקבות חברות אחרות במשק הישראלי – ומודיעה על כניסתה לתחום האנרגיה המתחדשת: החברה עדכנה היום (א') את הרשות לניירות ערך כי דירקטוריון החברה אישר לאחרונה את כניסתה של החברה לתחום הפעילות החדש, באמצעות חברת בת ייעודית בבעלות מלאה. "זאת לאור המגמה העולמית של מעבר לשימוש באנרגיה ירוקה", כך נכתב בהודעה. 

במקביל, אישר הדירקטוריון עדכון לאסטרטגיית החברה, "באופן שהחברה תתמקד בתחום הנדל"ן במדינת ישראל בלבד, ותבחן כניסה לתחום הפעילות החדש בישראל ובחו"ל, באמצעות חברה בת", כך בעדכון ישראל-קנדה. "הדירקטוריון הסמיך את הנהלת החברה להשלים את הבדיקות הרגולטוריות הנדרשות לעיסוק בתחום הפעילות החדש, ולקדם מגעים עם גורמים שונים לצורך בחינת עסקאות שונות בתחום, לרבות איתור מנכ"ל מקצועי ובעל ניסיון לחברת הבת. 

אין ביכולת החברה להעריך את היקף ההשקעה הנדרש לצורך הכניסה לתחום הפעילות החדש. אם יתקבל אישור אספת מחזיקי אגרות החוב, כי אז תשקוד הנהלת החברה על קונקרטיזציה לשינוי האסטרטגיה לרבות גיבוש תוכנית עסקית"

יובהר כי התקשרויות החברה בעסקאות בתחום הפעילות החדש תבוצענה על ידי החברה באופן מדורג ושקול, וכפופות לקיומן של בדיקות שונות, לשביעות רצונו של דירקטוריון החברה, לאיתור עסקאות, לניהול משאים ומתנים, לגיבוש הסכמות עם צדדים שלישיים ולחתימה על הסכמים סופיים ומחייבים, לבחינת מימון והיקף השקעת החברה בעסקאות האמורות וכדומה". 

החברה הוסיפה כי נכון למועד פרסום ההודעה "אין ביכולתה להעריך את היקף ההשקעה הנדרש לצורך הכניסה לתחום הפעילות החדש. אם יתקבל אישור אספת מחזיקי אגרות החוב לשינוי ההתחייבות לתיחום פעילות, כי אז תשקוד הנהלת החברה על קונקרטיזציה לשינוי האסטרטגיה לרבות גיבוש תוכנית עסקית".

חברות שונות כבר נכנסו לתחום האנרגיה המתחדשת – וגם הממשלה מקדמת אותו במרץ

הצטרפותה של ישראל-קנדה לתחום היא המשך מגמה מהתקופה האחרונה, שבה עוד ועוד גופים פרטיים נכנסים להשקעה בתחום האנרגיה המתחדשת – שהולך ותופס תאוצה בישראל. כך למשל, הודיעה בינואר חברת רני צים מרכזי קניות כי תקים חברה בת לטובת פעילות בשוק הסולארי; חברת להב LR (אחת משתי החברות שרכשו בימים האחרונים 70% מחברת דלק של יצחק תשובה) הודיעה בסוף מרץ האחרון כי רכשה שש חברות בתחום בכ-38 מיליון שקל; ושיכון ובינוי הודיעה בסוף 2019 כי תרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל, באפריקה, באירופה ובארה"ב.

לצד זה, גם הממשלה מקדמת את התחום בצורה נמרצת, כחלק מניסיונה להגיע ליעד שהציבה: ייצור 30% מהחשמל הנצרך בישראל ממקורות מתחדשים. רק היום דיווחנו כאן על היוזמה השאפתנית של משרד האנרגיה בנוגע להקמת מבנים מאופסי אנרגיה; יוזמה זו מצטרפת לקידומה של תוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו-וולטאיים, שהועברה במרץ האחרון לשלב הערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאנרגיה מתחדשתברק רוזןאסי טוכמאייראנרגיה מתחדשת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...