בדרך להיתרים: אושרה התוכנית המפורטת למתחם קדמת גונן

התוכנית, שבשכונת גוננים (קטמונים) תבוצע על ידי חברות קדמת היובל וקרסו נדל"ן • יבנו חמישה מגדלי מגורים בני 36-33 קומות, במתחם שיכלול מבני ציבור ושטחי מסחר.

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם קדמת גונן (קדמת היובל)הדמיית מתחם קדמת גונן (קדמת היובל)

תוכנית להקמת כ-1,000 יחידות דיור חדשות במסגרת פינוי-בינוי בשכונת גוננים (הקטמונים) בירושלים עומדת בפני קבלת היתרי בנייה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה את תוכנית המתאר המקומית למתחם "קדמת גונן" ברמה מפורטת – תוכנית אשר מאפשרת הקמת 998 יחידות דיור חדשות ברחוב בר יוחאי 15-5, וכוללת גם שטחי מסחר ושטחים ציבוריים מבונים, שדרוג הרחוב, הקמת שצ"פים צמודים ופיתוח פארק ציבורי.

התוכנית מציעה הריסת חמישה מבני מגורים קיימים בני חמש קומות כל אחד, לאורך רחוב בר יוחאי, ובנייה של מגדלי מגורים במקום כל אחד מהם – מגדלים בני 36-33 קומות. הבנייה, כפי שצוין בדברי ההסבר לתוכנית, מתוכננת בהתאם לעקרונות תוכנית האב המתגבשת לשכונת הקטמונים, ובהתאם למדיניות תוכנית מתאר 2000 בנוגע למתחמי התחדשות עירונית . היא הוגשה על ידי עיריית ירושלים, והיזמיות הן חברת קדמת היובל וחברת קרסו נדל"ן.

בדרך להיתרים: אושרה התוכנית המפורטת למתחם קדמת גונן בדרך להיתרים: אושרה התוכנית המפורטת למתחם קדמת גונן

"התוכנית מציעה שדרוג של המרחב הציבורי על רחוב בר יוחאי, על ידי תכנון רחבות עם פעילות ציבורית ומסחרית בקומות הקרקע של המבנים החדשים, אשר יוצרות דופן פעילה לרחוב ומקשרות בין הרחוב לפארק הציבורי שמדרום", מסבירים מגבשי התוכנית. "כמו כן, מוצעת הרחבה של הכביש ברחוב בר יוחאי, הפיכתו לדו-סטרי ויצירת מקומות חניה ציבוריים לאורכו. פיתוח הרחוב יכלול שדרת עצי צל ונוי, גינון אינטנסיבי ופינות ישיבה".

לצד אלו יפותח מחדש הפארק הקיים במתחם, "יעודכן ויחוזק כמוקד ירוק מזמין ופעיל לתושבי השכונה", לשון התוכנית. יש לציין כי קו הרכבת הקלה מתוכנן לעבור מדרום למתחם, ולכן התוכנית כוללת גם תיאומים ראשוניים בין תוכנית הרק"ל והפיתוח הנגזר ממנה, לבין הוראות תוכנית קדמת גונן. "בשלב היתר הבנייה יתואם באופן סופי קו ההשקה לגבי גבול הפיתוח בתחום כל תוכנית, וכן לגבי התשתיות המושפעות", מציינים המתכננים.

התוכנית משתרעת בסך הכול על כ-52.5 דונם, וכוללת גם 5,991 מבני ציבור (מבני הציבור במתחם יהיו עד גובה של ארבע קומות) ו-943 מ"ר שטחי מסחר. העורכת הראשית של התוכנית היא אדריכלית מיכל דלה פרגולה, ממשרד דלה פרגולה אדריכלים.

זהו עוד פרויקט בשורת פרויקטים להתחדשות עירונית שקודמו בחודשים האחרונים בשכונת הקטמונים. בינואר 2020 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים הקמת 393 יחידות דיור חדשות במתחם פינוי בינוי בקטמון ח'-ט'; בפברואר הופקדה תוכנית עם 340 יחידות דיור חדשות בשכונה; וביולי האחרון חלה התקדמות משמעותית במתחם בן זכאי בשכונה, שמציע 374 יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםהתחדשות עירוניתקדמת היובלקרסו נדל"ןשכונת הקטמוניםקדמת גונןמשרד דלה פרגולה אדריכליםאדריכלית מיכל דלה פרגולההוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...