בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הצעת מגה אור על דסק"ש

ההצעה תיכנס לתוקף ביום שלישי הקרוב • סגן הנשיא, השופט חגי ברנר, אישר את ההצעה תוך שהוא מציין כי בקשת הנושים לגביה "מעוררת אי-נוחות".

שיתוף הכתבה
אדוארדו אלשטיין (כפיר זיו)אדוארדו אלשטיין (כפיר זיו)

אושרה הצעת מגה אור וקבוצת המשקיעים שהיא מובילה, לרכוש 70% ממניות דסק"ש תמורת כ-951 מיליון שקל: סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט חגי ברנר, אישר את בקשתם של כונסי הנכסים של דסק"ש, עורכי הדין רענן קליר ואלון בנימיני, לפיה לא תובא לאישור בית המשפט הצעה אחרת אלא אם תהיה גבוהה ב-40 מיליון שקל לפחות מהצעתה של מגה אור – וכי אם הצעה אחרת אכן תיבחר כזוכה, מגה אור תקבל מתוך התמורה לכונסי הנכסים סך של 15 מיליון שקל.

אם תוגש עד ליום 27.10.2020 (יום שלישי הקרוב) הצעה שוות ערך לזו של מגה אור, בצירוף ערובה כפי שהעמידה מגה אור, והכול להנחת דעתם של הכונסים, האישור האמור יבוטל"

סגן הנשיא ברנר ציין כי הוא מאשר את הבקשה "חרף תחושת אי-הנוחות שמעוררת בקשתם של הכונסים", אך באותה נשימה הזכיר כי הצעתה של מגה אור "משפרת עד מאוד את מצבם של הנושים הרגילים". לדבריו, האישור לבקשה ניתן במטרה להימנע מנזק כבד שעלול להיגרם לנושים. "אם תוגש עד ליום 27.10.2020 (יום שלישי הקרוב) הצעה שוות ערך לזו של מגה אור, בצירוף ערובה כפי שהעמידה מגה אור, והכול להנחת דעתם של הכונסים, האישור האמור יבוטל", סיכם השופט.

נזכיר כי מגה אור הגישה בימים האחרונים הצעה נוספת, לרכישת עוד 12.2% מדסק"ש, תמורת 164.5 מיליון שקל נוספים. כך, הצעתה הכוללת מגיעה לסכום של כ-1.115 מיליארד שקל. יש לציין כי הדיון המדובר בבית המשפט נוגע רק להצעתה הראשונה, לרכישת 70% מדסק"ש.

אלשטיין שטח בפני בית המשפט את טענותיו: "נשא דברים כנים ונרגשים"

לבד מההחלטה בדבר אישור הצעת מגה אור, הדיון בבית המשפט העניק הזדמנות לא רגילה לעמוד על מערכת היחסים הסבוכה בין בעליה הקודמים של דסק"ש, איש העסקים אדוארדו אלשטיין, לבין מחזיקי האג"ח והנושים.

אלשטיין נתקל, לדבריו, בכפיות טובה של מחזיקי האג"ח, וטען כי הנושים כולם "מתנכלים לו". הוא אף הוסיף ואמר כי התנהגותם זו של מחזיקי האג"ח "תבריח בעתיד משקיעים זרים"

השופט ציין בהחלטתו כי אלשטיין ביקש וקיבל את רשות הדיבור בדיון, ונשא "דברים כנים ונרגשים, שניכר היה היטב כי יצאו מדם ליבו, על כך שהשקיע עד כה סכום של כשלושה מיליארד שקל באי.די.בי (החברה האם של דסק"ש עד לאחרונה), מבלי ליטול לכיסו פרוטה". בתמורה לכך הוא נתקל, לדבריו, בכפיות טובה של מחזיקי האג"ח, אשר רבים מהם הלוו כספים לאי.די.בי עוד בזמן שזו הייתה עדיין נתונה בשליטתו של נוחי דנקנר, וכעת הנושים כולם "מתנכלים לו", לדבריו, ומבקשים להוציא מידיו את אחזקותיו בדסק"ש. אלשטיין אף הוסיף ואמר כי התנהגותם זו של מחזיקי האג"ח כלפיו "תבריח בעתיד משקיעים זרים".

אלשטיין ביקש בדיון להעניק לו שהות עד ל-2.11.2020, לשם העמדת ערבות בנקאיתעל סך 95 מיליון שקל, זאת כדי לגבות את כוונתו המוצהרת להציע תשלום בסך של 950 מיליון שקל עבור מניות השליטה. אלשטיין ציין כי הצורך בפרק זמן נוסף זה נעוץ בכך שמדובר בהעברת כספים מחו"ל, דבר שאורך זמן ממושך יחסית. "ברם", ציין השופט ברנר, "אין להתעלם מכך שהנושים איבדו אמון באלשטיין, לאחר שזה לא קיים אחר התחייבותו להזרים לאי.די.בי בראשית חודש ספטמבר 2020 סך של 70 מיליון שקל, והם מטילים אפוא ספק בהתחייבותו הנוכחית, שניתנה על פה. 

לו תתקבל בקשתו זו של אלשטיין, הרי שהנושים עלולים למצוא את עצמם מיום 2020.10.27 בלא כל בטוחה כספית לאחר שהצעתה של מגה אור תפקע (ואין לדעת אם תוארך)"

לו תתקבל בקשתו זו של אלשטיין, הרי שהנושים עלולים למצוא את עצמם מיום 2020.10.27 בלא כל בטוחה כספית לאחר שהצעתה של מגה אור תפקע (ואין לדעת אם תוארך), והם עלולים אפוא להיוותר כאשר ידם על ראשם אם בסופו של דבר לא יעלה בידי אלשטיין להעמיד את הערובה המובטחת".

למרות קביעה זו, השופט המשיך לגלות אמפתיה למצבו של אלשטיין ואמר: "דומה כי אחרי ככלות הכול, אלשטיין ראוי עדיין להערכה רבה יותר מזו שלה זכה עד כה מצידם של הנושים, בגין סכומי העתק שהשקיע באי.די.בי, ובגין הימנעותו (החריגה, יש לומר) ממשיכת כספי דיבידנד בכל השנים שבהן היה בעל השליטה בקבוצה. עם זאת, אין מקום לחשוף את הנושים לסיכון כה כבד שבו יצאו קרחים מכאן ומכאן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בתל אביבהשופט חגי ברנרמגה אוראדוארדו אלשטייןדסק"שאי.די.בי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...