אושרה התוכנית להקמת הקמפוס הרפואי בביה"ח אסף הרופא

כפי שפורסם כאן בסוף יוני, התוכנית תכלול עד 1.1 מיליון מ"ר של שטח בנוי • ברמ"י, יוזמת התוכנית, מוסרים: "התוכנית תשפר את איכות הטיפול הרפואי"

שיתוף הכתבה
הדמיית קמפוס שמיר-אסף הרופא החדש (חברת האדריכלים "קשת")הדמיית קמפוס שמיר-אסף הרופא החדש (חברת האדריכלים "קשת")

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז מרכז החליטה לאשר היום (א') את תוכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת קמפוס רפואי בסמוך לבית החולים אסף הרופא שבשטחי העיר באר יעקב – כך הודיעה רמ"י. מדובר בתוכנית שהופקדה, כפי שפרסמנו, בסוף יוני האחרון. היא משתרעת על שטח של כ-413 דונם, שעליו יקום קמפוס רפואי מרוכז - קמפוס שמיר-אסף הרופא. 

להבטחת יישום התוכנית צורפו לשטח בית החולים כ-150 דונם, והיקף הבנייה המקסימלי יהיה כ-1.1 מיליון מ"ר. לבד משטח זה, התוכנית מציעה גם 250 יחידות דיור נוספות לבית החולים הגריאטרי ולבית החולים לבריאות הנפש, 43,562 מ"ר למסחר ו-12,000 מ"ר שטחי תיירות. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל אמיר קולקר ממשרד קולקר, קולקר אפשטיין אדריכלים, והתוכנית הוגשה על ידי רמ"י, כאמור, בשיתוף משרד הבריאות.


 
"ההחלטה ליזום ולקדם את תכנונו של בית החולים באה על רקע תוכניות הפיתוח של מדינת ישראל, שיוסיפו בעשורים הקרובים מאות אלפי יח"ד ברחבי הארץ", נמסר מרמ"י. "לכן פעלה רשות מקרקעי ישראל ליזום תוכניות מפורטות להרחבת בתי חולים קיימים ולהקמת בתי חולים חדשים. תוכניות אלו מקודמות בהתאם לראייה כלל ארצית, ומתוכננות בתיאום עם משרד הבריאות, עם מנהל התכנון ועם צוות תוכנית המתאר הארצית למוסדות בריאות.
 
התוכנית למרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא צופה פני עתיד ומבקשת להרחיב את בית החולים הקיים עבור היקף האוכלוסייה הצפוי באזור בשנת 2045, לאור פינוי שטחי מחנה צריפין הסמוך. הקמפוס הרפואי המרוכז יכלול את בית החולים הכללי אסף הרופא, בית חולים גריאטרי, בית החולים לבריאות הנפש באר יעקב, המעבדות הלאומיות והמכון לרפואה משפטית (אבו-כביר). כמו כן, התוכנית כוללת את העתקת מנחת המסוקים הקיים למקום חדש, ועדכון מישורי הגבלות בנייה לגובה לצורך בטיחות הטיסה".
 
עוד נמסר מרמ"י כי במסגרת הניתוח הפרוגרמטי נבחן הצורך למקם בבית החולים התמחות מיוחדת ברמה הארצית או האזורית. "לפיכך, הוחלט לתכנן את המרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא כמרכז כלל ארצי לחקר המוח", מציינים ברשות.


 
התוכנית, כמו תוכניות אחרות מסוגה, משאירה שיקול דעת וגמישות עתידית להנהלת בית החולים, לאור צרכים רפואיים דינאמיים ומשתנים. לאור זאת, הוקצו בתוכנית שטחי רזרבה לשימושים רפואיים, מעבר לפרוגרמה הרפואית הנדרשת, כדי לאפשר פיתוח עתידי של המרכז הרפואי לטווח הרחוק, עד לשנת 2065.
 
"הקמפוס נמצא במרחב המרושת בתחבורה ציבורית עתידית", מוסיפים ברשות, "אשר תאפשר נגישות מיטבית עם פיתוח ובניית המתקנים החדשים - כביש 44 המשודרג עם נתיבי תחבורה ציבורית ממזרח, תחנת מטרו עתידית מצפון לקמפוס הרפואי עם גישה מתוכננת למתחם, וקו תחבורה מערכת להסעה המונית אשר חוצה את הקמפוס".
 
רפי אלמליח, מנהל בכיר אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, בירך על ההחלטה לאשר את התוכנית וציין: "מדובר בתוכנית חשובה. ניכר כי התוכנית מאפשרת ריכוז שירותי רפואה המפוזרים באזור על ידי יצירת קמפוס רפואי אחד, ובכך תשפר את איכות הטיפול הרפואי ותייעל את השימוש במשאב הקרקע. הצרכים שעליהם עונה התוכנית ניכרים במיוחד בתקופה זו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזמשרד הבריאותרפי אלמליחמשרד קולקר, קולקר אפשטיין אדריכליםקמפוס שמיר-אסף הרופא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...