הקורונה השפיעה? מישורים מכרה נכס ברעננה ב-23 מיליון שקל

החברה רכשה את בניין המשרדים לפני כמעט ארבע שנים, תמורת 22.5 מיליון שקל • הוא נמצא באזור התעשייה של העיר, וכולל שטח בנוי של כ-1,800 מ"ר ועוד 16 מקומות חניה

שיתוף הכתבה
דניאל לבנטל, מנכ"ל מישורים (יח"צ)דניאל לבנטל, מנכ"ל מישורים (יח"צ)

חברת מישורים הודיעה היום (ג') כי סיכמה על מכירת זכויות הבעלות בנכס ברעננה – במחיר הגבוה בחצי מיליון שקל בלבד מהמחיר שבו רכשה אותו בסוף ינואר 2017, כלומר לפני כמעט ארבע שנים. כך על פי עדכון שמסרה החברה לרשות לניירות ערך.

הנכס הוא מבנה בן קומת קרקע ושתי קומות משרדים, וכן 16 מקומות חניה. הסכום שתקבל החברה על מכירתו הוא 23 מיליון שקל, זאת לעומת סכום של 22.5 מיליון שקל שבו רכשה את הנכס בתחילת 2017. יש לציין כי שווי הנכס בדו"חותיה הכספיים של החברה, נכון לסוף הרבעון השני של 2020, הוא 21.1 מיליון שקל. בהתאם לכך, אם העסקה תושלם צפויה החברה להכיר ברווח של כ-1.2 מיליון שקל.

כאמור, הנכס נרכש בסוף ינואר 2017 על ידי החברה. מדובר בבניין משרדים הכולל גם יחידות מסחר, הממוקם באזור התעשייה של רעננה. החברה רכשה אותו "לרבות ציוד וריהוט משרדי הקיים בנכס", כך בהודעת הרכישה. הוא בנוי על קרקע ששטחה 1.6 דונם, ושטחו הבנוי הוא 1,800 מ"ר. במקום גם 16 מקומות חניה, כאמור.

בהודעת הרכישה ציינה החברה כי "הבניין ברמת גימור גבוהה לאחר שעבר שיפוץ פנימי וחיצוני לפני כשנתיים, ואין צפי לביצוע השקעות מהותיות בבניין סמוך לאחר רכישתו". עוד ציינה החברה כי "לבניין קיימות זכויות בנייה עודפות לניצול או לפיתוח עתידי בהיקף משמעותי".

במועד חתימת ההסכם שיעור התפוסה בבניין היה 55%, היו בו 14 שוכרים שונים. ה-NOI השנתי הסתכם ב-1.1 מיליון שקל, ולהערכת החברה אז ניתן היה להפיק ממנו NOI של עד 2.1 מיליון שקל. כעת, כאמור, החברה החליטה על מכירתו, בסכום גבוה אך במעט מסכום הרכישה. מעניין לדעת עד כמה משפיע משבר הקורונה, שפגע קשות בתחום הנדל"ן למשרדים, על החלטה זו.

על פי ההודעה העדכנית של החברה לרשות לניירות ערך, התשלום הראשון עבור מכירת החברה ישולם במועד חתימת הסכם המכר עם הרוכש, ויעמוד על כ-12.4 מיליון שקל. התשלום האחרון, בסך 10.6 מיליון שקל, ישולם במועד מסירת החזקה בנכס - עד 12 חודשים לאחר חתימת ההסכם.

"דמי השכירות עד לסך של כ-1.6 מיליון שקל אשר יתקבלו מהשוכרים בנכס, ממועד חתימת הסכם המכר ועד למועד מסירת החזקה בנכס, ישולמו לקונה במועד מסירת החזקה בנכס, בכפוף ובהתאם להוראות הקבועות בהסכם המכר", ציינה חברת מישורים. "השלמת הסכם המכר ומסירת החזקה כפופות לתנאים מתלים מקובלים, אשר עיקרם ביצוע התשלום האחרון כאמור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמישוריםנדל"ןדניאל לבנטלמשבר הקורונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...