מבנה נדל"ן ואלקטרה השקעות רכשו עשרה דונמים תמורת 122 מיליון שקל

החברות יחזיקו בשטח בחלקים שווים, ובכוונתן להקים עליו 230 יחידות דיור לסטודנטים, כ-200 יח"ד להשכרה ועוד כ-7,100 מ"ר למשרדים/

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אלקטרה, איתמר דויטשר, ומנכ"ל מבנה, דודו זבידה (לירון אלוני; תומר לוי)מנכ"ל אלקטרה, איתמר דויטשר, ומנכ"ל מבנה, דודו זבידה (לירון אלוני; תומר לוי)

שיתוף פעולה בין חברת מבנה נדל"ן, חברת הבת של קבוצת מבנה, ובין אלקטרה השקעות מקבוצת אלקטרה, לרכישת שטח במתחם האלף בראשון לציון: השתיים הודיעו היום (א') כי רכשו מגרש בשטח של עשרה דונמים במתחם, תמורת 122 מיליון שקל (בחלוקה שווה - 50%-50%) מידי גוף פרטי שהחזיק בקרקע.

הרוכשות מתכננות להקים על המגרש פרויקט להשכרה בהתאם לשימושים בתב"ע, שיכלול כ-230 יחידות למעונות סטודנטים וכ-5,300 מ"ר לשימושים נלווים ושטחים משותפים, וכן כ-200 יחידות לדיור להשכרה, כ-7,100 מ"ר למשרדים וכ-3,600 מ"ר למסחר. על עבודות הביצוע תהיה אחראית אלקטרה בנייה , חברה בת נוספת של קבוצת אלקטרה . החברות מעדכנות כי הפרויקט נמצא בשלבי תכנון ראשוניים, וכי התחלת הבנייה צפויה בעוד כשנתיים.

"במעמד חתימת הסכם הרכישה חתמו אלקטרה השקעות ומבנה נדל"ן על הסכם שיתוף פעולה המסדיר את יחסיהן במסגרת הפרויקט", נכתב בהודעת החברות לרשות לניירות ערך, "לרבות בקשר עם תכנונו, ביצועו, מימונו וניהולו, וכן נקבעו מנגנוני היפרדות במקרה של העברת הזכויות במקרקעין לצד שלישי. בשלב זה החברה לא יכולה להעריך את עלות הקמת הפרויקט או את מחזור ההכנסות הצפוי לחברה לאורך חיי הפרויקט.

"העיר ראשון לציון נהנית בשנים האחרונות מתנופת בנייה וביקושים. אזורי התעסוקה והמסחר העיקריים בראשון לציון ממוקמים במערב העיר, בדמות מתחמי סינמה סיטי וקניון הזהב, וכן מתחם האלף בדרום-מערב העיר. אחד היתרונות המרכזיים של אזורי התעסוקה בעיר הוא הנגישות התחבורתית הגבוהה אליהם: קרבה לתחנות רכבת ישראל וכן לתחנות הרכבת הקלה הנבנית בימים אלה והמטרו העתידית. כמו כן, הם קרובים לצירי תנועה מרכזיים כמו נתיבי איילון, כביש 4 וכביש 531".

כזכור, לאחרונה פרסמנו כי מבנה נדל"ן רכשה 57% מבניין בירושלים, הוא מבנה מלון חן, המיועד להשכרה ארוכת טווח. חברת האם, קבוצת מבנה, דיווחה - במקביל לדיווח על רכישת השטח במתחם האלף – כי חברה בת שלה סיכמה על מכירת מלוא אחזקותיה בשתי חברות המחזיקות במרכז מסחרי באזור בלגרד, סרביה, תמורת כ-43.9 מיליון שקל. התמורה - בדומה לערכו של הנכס כפי שנרשם בספרי החברה בסוף הרבעון השני של 2020.

אלקטרה דיווחה גם היא, בשבוע שעבר, על עסקאות מעניינות – זכייה בשלושה פרויקטי בנייה גדולים, במתחם סומייל בתל אביב, בפארק הים בבת ים ובמכון ויצמן ברחובות, תמורת סכום כולל של כמעט 720 מיליון שקל.

דודו זבידה, מנכ"ל מבנה נדל"ן: "מצאנו במגרש הזדמנות יוצאת דופן להרחבה ולגיוון פורטפוליו הנכסים של הקבוצה. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם אלקטרה, המהווה מבחינתנו שיתוף פעולה אסטרטגי לייזום ולהקמה של פרויקטים משותפים בעתיד. השילוב של שתי החברות יוצר יתרון משמעותי וסינרגיה, בשילוב של תכנון, ביצוע, שיווק ותחזוקה, ומבטיח הקמה של פרויקטים איכותיים ומשמעותיים בהווה ובעתיד".

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה : "אנו שמחים על ההזדמנות לחבור לשיתוף פעולה עם מבנה נדל"ן בעסקה לרכישת הקרקע, הטומנת בחובה פוטנציאל אדיר לפיתוחן העסקי של שתי החברות. אנו מאמינים כי ניסיונה ויכולותיה המקצועיים של הקבוצה יסייעו להצלחת הפרויקט המשותף, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים ביותר של איכות וביצוע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת מבנהדודו זבידהמתחם האלףמתחם האלףאיתמר דויטשרקבוצת מבנהאלקטרהקבוצת אלקטרהאלקטרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...