הפריפריה ממשיכה לספק את הסחורה: כ-14.1 מיליון שקל עבור מגרש בייעוד מסחר בן כ-2,500 מ"ר – פי שלושה ממחיר המינימום

ההצעה הזוכה במכרז רמ"י גבוהה משמעותית גם ממחיר השומה שנקבע לקרקע – 9.39 מיליון שקל • עדות נוספת לביקוש הגבוה: 26 הצעות הוגשו למכרז • מחיר ההצעות הממוצע: כ-7.6 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מזכרת בתיה (המועצה המקומית מזכרת בתיה)מזכרת בתיה (המועצה המקומית מזכרת בתיה)

עוד מכרז בייעוד מסחר בפריפריה "נחטף" – ומעיד על הביקוש העצום לשטחים אלו במעגל השני לגוש דן: רשות מקרקעי ישראל פרסמה לאחרונה את תוצאותיו של מכרז לחכירת מגרש בן 2,480 מ"ר במזכרת בתיה הסמוכה לרחובות – ואלו משקפות ביקוש עצום.

ראשית, נציין כי ההצעה הזוכה במכרז עמדה על 14,187,322 שקל, וכי הזוכים הם (במשותף) שפרן נכסים והשקעות וברק מניבים. ההצעה הזוכה משקפת מחיר של כ-5,720 שקל למ"ר, לא רחוק מהמחיר למ"ר מסחר בשכונת גילה המבוקשת בירושלים – במכרז שנסגר בסוף החודש שעבר. החברות הזוכות לא יידרשו לשלם הוצאות פיתוח במסגרת זכייתן.

מחיר הזכייה גבוה משמעותית ממחיר המינימום במכרז ("מחיר הסף"), שנקבע על 4,272,450 שקל. למעשה, הזכייה גבוהה פי 3.3 ואף יותר ממחיר המינימום. הצעה זו גבוהה משמעותית גם ממחיר השומה שנקבע למגרש

מחיר הזכייה גבוה משמעותית ממחיר המינימום במכרז ("מחיר הסף"), שנקבע על 4,272,450 שקל. למעשה, הזכייה גבוהה פי 3.3 ואף יותר ממחיר המינימום. הצעה זו גבוהה משמעותית גם ממחיר השומה שנקבע למגרש, ושעמד על 9,390,000 שקל.

עוד עדות לביקוש הגבוה נראית בבחינת מספר ההצעות שהוגשו למכרז: לא פחות מ-26 הצעות הוגשו עבורו, במחיר ממוצע של 7,610,904 שקל – כמעט פי שניים ממחיר המינימום, וקרוב למדי למחרי השומה שנקבע. חמש מההצעות שהוגשו, כולל ההצעה הזוכה, עמדו על יותר מעשרה מיליון שקל.

שטח המסחר יוחכר לשתי החברות הזוכות ל-49 שנים, עם אופציה להארכה ל-49 שנים נוספות. הוא נמצא בשכונה חדשה יחסית במזכרת בתיה, שהרחיבה את היישוב ב-1,603 יחידות דיור חדשות – במסגרת תוכנית שאושרה סופית ב-2007

שטח המסחר יוחכר לשתי החברות הזוכות ל-49 שנים, עם אופציה להארכה ל-49 שנים נוספות. הוא נמצא בשכונה חדשה יחסית במזכרת בתיה, שהרחיבה את היישוב ב-1,603 יחידות דיור חדשות – במסגרת תוכנית שאושרה סופית ב-2007 וששטחה הכולל 539,405 מ"ר. התוכנית קובעת גם שטחים למשרדים, לבנייני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים וכמובן – גם שטחי מסחר, שאחד מהם הוא זה שיוחכר לזוכות במסגרת המכרז ששווק בהצלחה לפני כמה ימים.

יש לציין כי המכרז המוצלח לשטח מסחר במזכרת בתיה הוא הראשון אי פעם שמפרסמת רמ"י ביישוב – לכל הפחות מאז החלה הרשות לפרסם את התוצאות בצורה מסודרת – ועל כן השלמת המכרז ושיווקו המוצלח מעידים עוד יותר על הביקוש הגבוה לשטחים שאינם שטחי מגורים בפריפריה. ככלל, מאז תחילת 2020, ולמרות משבר הקורונה שפגע משמעותית בקצב השיווקים, שווקו על ידי רמ"י 68 מכרזים לשטחי מסחר ומשרדים, ורק כ-19% מהם (13 מכרזים בסך הכול) נסגרו ללא זוכים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמסחר ומשרדיםשטחי מסחרהמועצה המקומית מזכרת בתיהשפרן נכסים והשקעותברק מניביםמכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...